ABC P1 B4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatie met de achterban
Advertisements

Didactische ICT-bekwaamheid van docenten
• •Vak: scheikunde •Titel: veiligheid in het lab •Leerniveau: havo-vwo •Leerjaar: 3.
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
First ID project College de Meer Uitleg van het project aan de hand van de volgende vragen: Waarom, Wie, Wat, Hoe, Waar, Wanneer.
GROEIDOCUMENT.
Innovatie voor kwaliteitskringen
Studielandschap Tilburg PenA Sebastiaan van der Wal 09 november 2006.
Beleidsuitvoering vs onderzoek Utrecht Jan 2010 Brug tussen beleidsuitvoering en beleidsonderzoek Marc van der Steeg (CPB/TIER)
Filesharing via P2P Andreas Verhoeven Technische Informatica.
First ID project Rosa Beroepscollege
First ID project Bindelmeer College
Academische vaardigheden - C1.5
Wat heb ik geleerd? Omgang met leerlingen met autisme Mijn vakvisie (deels)formuleren Bevestiging van eigen kunnen Eigen stijl van lesgeven Ongewenst.
Rotterdam zonder MBO verzuim
Passend Onderwijs Thee met de directie 21 februari.
Cindy, Meriama, Tim, John en Kevin. Hebben jongens en meisjes dezelfde onderwijskansen in Afrika? ​
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Leefstijlen 1 Marijn Groeneveld Maaike Hanenburg Ilse Kooiker
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
Oberservatie van bruggers
Verantwoorden over passend onderwijs Congres Antwoorden bij Verantwoorden 23 september 2015.
Beter Onderwijs Nederland
Teun Hendriksen Propedeuse Student ABV Fontys Hogescholen voor de Kunsten 19 Maart 2012.
Welkom.
ANDERE TIJDEN Informatieavond CBS De Bron en CBS De Fontein 5 oktober 2015 Eelke Hoekstra Wat betekent dit voor de kinderen, de ouders en de leerkrachten?
Boekverslag: Mees Kees Bloedje link
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 5 Onderzoeksplan
Communicatie is de basis
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Het 5 gelijke dagenmodel Obs ’t Hunnighouwersgat.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Leer kracht Workshop over competenties van
ACHTERGRONDINFO Fulltime Basis-Onderwijs voor hoog-intelligente en hoog-sensitieve kinderen Rotterdam, april 2016 Stichting H 4 O.
Heinkenszand – 22 februari 2011 Jump Koch – min. OCW.
Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ Een duik in de gedachte van de leerling.
Zorg dat de Docent blijft: Maak van Onderzoek een spannende Onderneming! Joseph Kessels De Haagse Onderzoeksdagen De Haagse Hogeschool 13 april 2011.
Tijd voor andere schooltijden?. Waarom deze informatie avond?  De MR zal zich neutraal opstellen  Vanavond zal ook niet besloten worden of er een continurooster.
Passend Indiceren & TOP-initiatief Lunteren, 22 & 23 maart 2011
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
Masterclass W&T-Vaardigheden TRAINING 2: SOCRATISCHE DIALOOG.
Actieonderzoek Jongens en Pubergedrag. Inhoud Problematiek Gewenste werksituatie Onderzoeksvragen en Hypotheses Aanpak van het Onderzoek Conclusie en.
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
De nieuwe HEA Werkbespreking raad 1 juni april 2018
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Tegen de innovatieparadox
HOE WORDT HET MEEST INNOVATIEVE ONDERWIJSPLATFORM VOOR DE CREATIEF ZAKELIJKE INDUSTRIE?
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Differentiatie bij computational thinking lessen van Hello Ruby
Verwelkoming Dag van het Secundair Onderwijs
E-learning in het onderwijs
Iris van de Ven Bart van Vegchel
Samen broeden: MBO Barneveld en de beroepspraktijk
Van overzicht inzicht  uitzicht (eventueel met de 3 cirkels zie uitleg site) Stap 1: Overzicht. Breng tijdens MDO samen de situatie in kaart, eventueel.
Inleiding (15’) Methodiek: leestafel (60’) Besluit (15’)
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Actieonderzoek.
De voordelen en nadelen van betaalmethodes
Ontwerpend onderzoek.
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Transcript van de presentatie:

ABC P1 B4

WAAROM IS HET VOOR EEN LEERLING VAN EEN MIDDELBARE SCHOOL VAN BELANG DAT DE SCHOOL INNOVEREND LES GEEFT?

HET LESGEVEN VAN VROEGER

WAT HOUDT DE HUIDIGE MANIER VAN LESGEVEN IN. WAT ZIJN DE VOORDELEN WAT HOUDT DE HUIDIGE MANIER VAN LESGEVEN IN? WAT ZIJN DE VOORDELEN? ZITTEN ER OOK NADELEN AAN? HOE WORDT ER TEGENWOORDIG LESGEGEVEN? HEEFT DIT VOORDELEN VOOR EEN LEERLING?

Bron: Classroom Amplification to Enhance Student Performance, Neil J Bron: Classroom Amplification to Enhance Student Performance, Neil J. DiSarno, Melissa Schowalter & Patricia Grassa

De nieuwe manier van lesgeven

WELKE VORM VAN INNOVATIE WORDT ER TOEGEPAST OP HET ONDERWIJS? WELKE VORMEN VAN INNOVATIE WORDEN TOEGEPAST OP HET ONDERWIJS?

WIE BEHOREN ER TOT ONZE DOELGROEP?

WELKE ROL SPEELT DEN HAAG?

CONCLUSIE