Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

LCMS 1.3 Kort samenvatting “Wat is het verschil met CEDRIC?”
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
Opzet Pop toetst flexibel en competent
Reflectie-portfolio beoordelen
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Kort overzicht mogelijkheden barboek.nl
Competentiemanagement
Voortgangspresentatie Project Eenmaal Andermaal Groep 16 Presentatoren: Paul Polkamp en Errel Kelly ` Demonstrator: Martijn Kraaijevanger.
Presentatie/demo website
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Van beroepssituatie naar inlevermap
Invullen e-profiel Ga naar
Opleidings-CV online DEMO
Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
Competentieprofiel studieloopbaanbegeleider
Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie Evert van de Vrie Kennisuitwisseling in LOK Landelijk onderwijsweb Kennistechnologie.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie LOK Landelijk Onderwijsweb Kennistechnologie.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Nieuw studievolgsysteem BISON
De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Competentieontwikkeling voor OR-leden
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
Google Apps Implementatieproject binnen het team Toerisme ROC Aventus.
Pentcho Bodegom - Sobit José Eggink – Hanzehogeschool Groningen
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
De veranderende rol van docenten Fons Vernooij Instituut Management en Economie Johan Cruijff University.
Werking van barboek.nl voor leden
Workshop Quickscan/EVCtraject met Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling 1.
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
WapliX CRM New generations of applications. Wat is WapliX CRM?  Contact Information Management Organisaties, contactpersonen en projecten worden beheerd.
Qompas StudieKeuze De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Workshop “Beoordelen”
Facet De beveiligde site en de beheerder Facet.
Doorstroom Human Technology van MBO naar HBO met digitale portfolio’s en Connecticut José Eggink Michiel Kostermans.
Instructie systeem: organisatiedeel Klik op button ‘aanmelden organisatie' op
Bachelor Medische Hulpverlening
Werkveldconferentie 13 november 2014
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
MT-SLC01-3 (13-14) MT-SLC01-3 en MT-SLC01-4 (14-15) Individuele gesprekken Competentiegesprekken Voorlichting 1 oktober 2014.
KWALITEIT EN ORGANISATIE WEEK 2 Schpa 2.57.
Stappenplan Toegang tot eBook Pack via activeringscodes.
Leeruitkomsten, LOT en flexibilisering
Instructie inloggen docent via Entree. Licentie bestellen Heeft u nog geen docentlicentie voor het digitale lesmateriaal? U kunt uw licentie bestellen.
Digitaal nakijken met Turnitin
Klassikale opleiding 01/03/2016
Stappenplan Toegang tot eBook Pack via ELO/schoolportaal.
Instructie inloggen leerling via distributeursportaal.
Instructie toegang tot eBook Pack via distributeursportaal.
Digitaal BPV-werkboek: Studenten instructie
Recht op leerlingenvervoer:
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Training: Mijn netwerk
Computational Thinking Leren op je Eigen Niveau
Agenda in Slim Agenda in Slim is een kantoor agenda
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Landelijke coöperatie voor Energiebesparing.
Instructie inloggen docent
Instructie inloggen docent
Wegwijs Administrator
Wegwijs Administrator
Transcript van de presentatie:

Kennismaken met: Connecticut (Versie3), een applicatie voor het in beeld brengen van competentieontwikkeling

Met Connecticut kan: een opleiding een competentieprofiel maken een docent assessments (=beoordelings- lijsten of toetsen) ontwikkelen en nakijken een kandidaat of beoordelaar assessments invullen en resultaten/feedback inzien een kandidaat zien wat de resultaten op de assessments betekenen in relatie tot het competentieprofiel van een opleiding

3 Connecticut : Via de website is er toegang tot oa: Open deel: bevat info over functionaliteit, licentieregeling, contactpersonen en toegang tot de applicatie Connecticut Applicatie Connecticut (besloten deel) : toegang door in te loggen via eigen account tot de omgevingen voor organisaties en opleidingen.

4 Connecticut : gebruik De applicatie wordt gehost door SOBIT bv. Hanze, RUG en Sobit zijn eigenaar en beheerder. Elke hoger-onderwijsinstelling aangesloten bij Surf kan een licentie krijgen voor eigen toepassingen: zie Licentieregeling. Ook andere organisaties kunnen in overleg (zie Contact) gebruik maken van de applicatie

5 Met Connecticut kan een student of kandidaat: Het competentieprofiel van een opleiding bekijken Assessments doen dwz beoordelingslijsten mbt de eigen prestaties of die van een ander invullen of toetsen maken Resultaten op assessments inzien De eigen vorderingen of het eigen niveau bepalen tov het competentieprofiel van de opleiding Zie de volgende slides voor voorbeelden

6 Competentiestructuur voorbeeld…

7 Beoordelingslijst in self-assessment

8 Peer assessment student stud1 beoordeelt: stud1 t/m stud4

9 Competentiedossier: de resultaten over alle aangevinkte assessments

10 Met Connecticut kan de docent: Assessments (peer, co, self,expert) ontwikkelen: –beoordelingslijst geautomatiseerd aanmaken op basis van een matrijs (=selectie uit de competentiestructuur) –kandidaten en/of beoordelaars toevoegen Toetsen aanmaken (bv kennistoets met open vragen, wel beperkter dan Question Mark Perception) Resultaten inzien, toetsen nakijken, feedback geven bij assessments

11 Met Connecticut kan een opleiding: In eigen terminologie competenties (of leerdoelen of… ) vastleggen eventueel met subcompetenties en sub-sub….(willekeurig aantal niveaus) Beoordelingscriteria formuleren (of gedragsindicatoren of..hoe je het ook wilt noemen) ook weer op meerdere niveaus Dus: COMPETENTIESTRUCTUUR maken en beheren en zichtbaar maken voor iedereen binnen de organisatie(communicatie, accreditatie, toetsen)

12 Toegang tot de demo-omgeving We raden aan de demo-omgeving eerst te verkennen in de rol student. Daarvoor inloggen met account: wachtwoord: demostudent Docent: Opleidingsmanager: