Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Advertisements

Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Voorlichting Examinering Cohort oktober 2012 • Wat? • Hoe? • Waar? • Wanneer? • Diploma? • Vragen?
Diploma’s mbo: bouwstenen in de beroepskolom
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Van, voor én door het onderwijs. Een curriculum opgebouwd uit bouwstenen 12 november 2008 Ans Teunissen BOUWSTENEN.
Gesprekscyclus Quadraam
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
Werkveldtraining 26 september 2013
Presentatie introductie BGL
Wie zijn wij Dit zijn de 5 ROC’s uit het Consortium (samenwerkingsverband) NCvB werkt landelijk. Samen met deze ROC’s bouwen we opleidinghuizen voor bedrijven.
Opdracht: SV hfst 6 Handb. Taalgericht Onderwijs (e1). Nico Interview op school (e2). Herman 5 leden, 2 opdrachten zelf bedacht: SV taalbeleidsplan van.
Nederlands en vakleer samen in de BPV
Stage (th)at Work(s) together
Opdracht: SV hfst 6 Handb. Taalgericht Onderwijs (e1)
Examinering Conferentie BTG HTVF
Van, voor én door het onderwijs.
Van, voor én door het onderwijs.
Van, voor én door het onderwijs.
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april Examenstichtingen Bedrijfstakgroep HTV Horeca, Toerisme en Voeding.
De verhouding tussen het cspe en Groen Proeven geglobaliseerd examenprogramma in het cspe 31 maart 2011 Maria van Kempen.
Herziening kwalificatiestructuur Meer of minder ruimte?
Entreeopleidingen en herziening kwalificatiedossiers
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject.
Welkom bij 30 oktober 2008.
Bijeenkomst bedrijfsleven en onderwijs SLEBB Examenmix 20 januari 2010.
Visie, Instrumenten, Onderwijsinspectie en Deskundige Beoordelaar
Instructie-bijeenkomst NBB Opleiders januari/maart 2010
InstapthemaPeriode 1 instapthemaPeriode 2 EXIT procedure één IT gehaald? ja nee Periode 3 Instapthema en BPV Periode 4 EXIT procedure twee IT’s gehaald?
ROC-UP!-project Procesgroep Onderwijscatalogus & Examinering 22 januari 2013.
Leermeesteravond Autoschadetechniek
Proeve van Bekwaamheid
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Beroepspraktijkvorming De procedure
Op naar…
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
Een blik op de Kwalificatiedossiers
Van, voor én door het onderwijs.
Grafische- of interactieve vormgeving
21 september 2011 Welkom. Voornaamste wijzigingen Eindtermgerichte toetsen Metaal 2011 – 2012 Franklin Hoogreef Projectleider Kenteq Afdeling Ontwikkeling.
Workshop “Beoordelen”
Aan de slag met het dossier Dienstverlening
PvB volgens KOC-model Wendy Bosma en Senta Mooijman Afdeling Examinering & kwalificering Projectleiding en ontwikkeling.
Van, voor én door het onderwijs.
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Centraal examen en Instellingsexamens
Kwaliteitsbeleid.
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Hoe is de vaststellingscommissie georganiseerd? Er is één centrale vaststellingscommissie. De vaststellingscommissie heeft een aantal benoemde leden. Iedere.
Presentatie Bijeenkomst LTTR LWG BPV TR en LTTR
De OER Planning van het traject. Wat is een OER? Een manier om: Studenten en anderen te informeren Onderwijs en examens te plannen Te sturen vanuit Missie,
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Werkveldbijeenkomst 2 e en 3 e jaars begeleiders woensdag 1 oktober, 14.00u tot 16.00u Even voorstellen & programma.
4Cyourway 16 december Leren, Loopbaan & Burgerschap 7 ‘kerntaken’ 21 ‘werkprocessen’ 19 SHL-competenties’
Voorlichting Examinering Cohort 2014 oktober 2016.
Examinering Z&W in de nieuwe kwalificatie structuur ROC A12
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
Workshop Proeve van Bekwaamheid
Beleidsrijk invoeren D&P Arte College Almere
Examinering WIN 17.
Ouderavond 24 oktober 2017 WELKOM Ouders - verzorgers – begeleiders.
Opdracht: SV hfst 6 Handb. Taalgericht Onderwijs (e1)
Competenties beoordelen Netwerkbijeenkomst VM2 4 februari 2009
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Schooljaar met 4 periodes
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Overleg
Transcript van de presentatie:

Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever Vandaag ontdekt u, hoe u met een gestandaardiseerd kwalificerend dossier toch komt tot eigen invulling van het examen Mediavormgever.   M. Nieuwenhuis & D. Volkova, MediaGezel het CIS

Examen dossier per uitstroom volgend schooljaar beschikbaar. Animatie /audiovisuele vormgeving crebo 90411 Arts & Design crebo 90412 Grafisch vormgever crebo 90413 Interactieve vormgeving crebo 90414 Inspectie proef op inhoudelijke uitstroomeisen & toets technische eisen

Hoe komen de producten tot stand? Gebruik format CBO 4 pilotscholen in schrijfgroep Uitvoeren pilots Bijstellen producten Vervolg 2011-2012 Aanvullen/vervangen casussen per examenboek Verbeteren producten

Examenboek per uitstroom inclusief Leerling versie Archivering gehele examendossier in 1 boek. Met extra ruimte voor: - Nederlands, Moderne Vreemde Taal, Rekenen, Leren Loopbaan & Burgerschap Examenboek per uitstroom inclusief Leerling versie Casus Handleiding

De 5 stappen methode PAP Reflecteren op de opdrachten. Instructie en oriënteren op de opdracht Plannen van de opdracht Uitvoeren van de media uiting Controleren en evalueren producten Reflecteren op de opdrachten. PAP Proeve

Inhoud Examendossier 7. Nederlands en Moderne Vreemde Talen 8. Rekenen en wiskunde 9. Leren Loopbaan en Burgerschap 10. Informatie voor de organisatie Bijlagen 1. Inleiding 2. Informatie voor de student 3. Afnamecondities 4. Voorbereiding 5. Uitvoering 6. Resultaat

Per kerntaak wordt er geëxamineerd Kerntaak 1: ontwerpt een media-uiting Kerntaak 2: realiseert een media-uiting Kerntaak 3: voert ondernemerstaken uit De werkprocessen worden per kerntaak met de bijbehorende competenties getoetst. Werkwijze per werkproces Een inleiding Wat is je rol? De opdracht In te leveren producten. Een beoordelingsformulier

Hoe werken de pilotscholen met het kwalificerend dossier? ROC Nijmegen (4) ROC ASA Amsterdam (2) 30 studenten. KT 1,2,3 in de BPV beoordeling school+ BPV ROC Flevoland (4) 55 studenten. KT 1,2 in de BPV of op school KT 3 op school (afdeling handel : College compagnie) 12 studenten KT 3,1 op school. KT 2 in de BPV of op school. beoordeling school+ BPV ROC Aventus (2) 40 studenten KT 3 extern KT 1,2 op school

Uitvoering in de BPV of op school ? Extern examen voor meerdere weken Beroepscontext medebepalend Beoordelaar in de praktijk èn van school Op school: Intern examen voor meerdere weken Gecontroleerde situatie Beoordelaar van school (en praktijk?)

Hoe is de beoordeling? Competent uitvoeren van de werkprocessen Per werkproces een beoordelingsformulier 1. Productbeoordeling (O V G) 2. Competentiebeoordeling (D A G ) 55% Product = V ? pas dan de competentie beoordelen! O = onvoldoende V = voldoende G = goed 100% > O D = deels aangetoond gedrag A = aangetoond gedrag G = goed aangetoond gedrag 55% > D

Uitstroomprofiel Interactieve vormgeving

Beoordelingsformulier Interactief werkproces 1.3 Methode: Observatie Productbeoordeling Reflectieverslag Beoordelingsgesprek Presentatie

Bekijk de producten van dasha, Aprill en Frank VRAGEN? Bekijk de producten van dasha, Aprill en Frank