MVO - IT Planning. Bestaand Bol 2Bol 2 Leerjaar 1Leerjaar 2 Sem 1Sem 2Sem 3Sem 4 Pe rio 1 Pe rio 2 Pe rio 3 Pe rio 4 Pe rio 5 Pe rio 6 Pe rio 7 Pe rio.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FLITSBIJEENKOMST PRO Taal en rekenen op (referentie)niveau
Advertisements

Voorrangsregels bij rekenen (2)
Welkom op de info avond Leerjaar 2
Informatie voor leerlingen uit leerjaar 3. Wat staat ons dit jaar te wachten? • Stage lopen • Maatschappijleer • CKV(theoretisch) • PTA • Beroepskeuze.
LLB (met LEV) Kwalificeren van ontwikkeling
DYSCALCULIE OP DEN BONGERD
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Taal en rekenen in het mbo
Doet goeie dingen voor mensen en organisaties 1. Hoe gelukkig ben jij op je werk? Op een schaal van 0 tot 10 waar plaats jij jezelf? O
Praktijkonderwijs Technische beroepen o.a. metaal- en houtbewerking, metselen, installatietechnieken; Groenvoorziening Dienstverlening o.a. consumptieve.
Heldring VMBO 1.
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
Het ontwikkelingsperspectief
Vormgeving van onderwijs
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
"Maatwerk, hetzelfde maar dan anders"
Stage (th)at Work(s) together
Welkom.
Kempenhorst College Vervolgkeuze Sector en afdeling.
Vervolgkeuze Sector en afdeling
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
De praktische opdracht Wiskunde op het Stedelijk Gymnasium Nijmegen
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Uitstroomprofielen in het VSO ... en dan ?
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
OUDERAVOND KEUZEBEGELEIDING OUDERAVOND KEUZEBEGELEIDING 3 MAVO 3 MAVO 20 januari 2014.
Informatieve ouderavond mavo 4 24 januari 2013 Welkom!
Zoektocht naar samenwerking MBO - HBO
Kempenhorst College Vervolgkeuze Sector en afdeling.
Welkom. Teamleider HAVO / VWO Even voorstellen: De heer C. Bentlage.
Rekentoets locatie DEN BONGERD.
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject.
Al doende leren training docenten
Welkom op het Montessori College Twente
Studiesucces: Een uitdaging voor de Open Universiteit
Andre Bomers/Klaas Jellema. Maatschappelijke relevantie Groen onderwijs: imago “zorgonderwijs” Lage instroom mbo niveau 3 en 4 Uitval leerlingen zonder.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
opleiding : Onderwijs Assistent
Voorlichting Kellebeek College
EVC en de CGKS Woerden 22 mei 2007 Erik Kaemingk Kenniscentrum EVC
OBC Bemmel VWO-Excellent. Aanbod Ambitie Aandacht.
De Savornin Lohman Welkom op de info avond Leerjaar 2.
MBO Oosterhout Onderdeel van ROC West-Brabant
Dr Harriette Verwey, cardioloog
moderniseren van het curriculum.
Huisartsenzorg & integrale zorg
De kubus van CSPE succesfactoren!
Welkom voorlichting sectorkeuze mavo 3
Wat gaat er allemaal veranderen?
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
OUDERAVOND KEUZEBEGELEIDING 2 MAVO WELKOM.  Ontvangst  Algemene inleiding  Vooruitblik  Keuze traject tijdpad  Techniekweek  3 mavo  Vakken keuze.
Servicecentrum Studie en Beroep Jenny Marijnissen Peggy Brocatus
Informatie avond leerjaar 4
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Toetsing en examinering Engels Gebruikersdag Taalblokken Malmberg, 1 november 2012.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
Open Huis 19 januari Hartelijk welkom! Avila College Even voorstellen: Gerco van ‘t Spijker Teamleider klas 1 en 2.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Expertiseteam Toetsenbank Beleid Toetsing en Examinering Hilda Weges (AOC Raad)
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
Informatieavond juni Informatieavond juni 2017.
Ouderavond 24 oktober 2017 WELKOM Ouders - verzorgers – begeleiders.
SLB – Uitleg Examens 1VIBH sept-2016.
Studiekeuzes van uw kind
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Nationaal Cohortonderzoek Onderwijs (NCO)
NIEUW ONDERWIJS POORT COLLEGE
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Transcript van de presentatie:

MVO - IT Planning

Bestaand Bol 2Bol 2 Leerjaar 1Leerjaar 2 Sem 1Sem 2Sem 3Sem 4 Pe rio 1 Pe rio 2 Pe rio 3 Pe rio 4 Pe rio 5 Pe rio 6 Pe rio 7 Pe rio 8 Bol 3Bol 3 Leerjaar 1Leerjaar 2 Sem 1Sem 2Sem 3Sem 4 Pe rio 1 Pe rio 2 Pe rio 3 Pe rio 4 Pe rio 5 Pe rio 6 Pe rio 7 Pe rio 8

Bol3Bol3 Leerjaar 3Leerjaar 4 Sem 5Sem 6Sem 7Sem 8 Per io 9 Per io 10 Per io 11 Per io 12 Per io 13 Per io 14 Per io 15 Per io 16 Nieuw ? [makkelijk / wenselijk] Bol2Bol2 Leerjaar 1Leerjaar 2 Sem 1Sem 2Sem 3Sem 4 Per io 1 Per io 2 Per io 3 Per io 4 Per io 5 Per io 6 Per io 7 Per io 8

Kansen / Bedreiging Kansen Doublures eruit Aanpassen in leertempo Ruimte voor sociaal / emotionele ontwikkeling Aandacht voor de leerling als mens {incompleet} Bedreiging Leervaardigheid laag Sociaal / emotioneel zwak Veel werk !! Ander type docent Extra lesstof (breedte aanbod) {incompleet}

MVO - IT MVOMVO Leerjaar 1Leerjaar 2Leerjaar 3 Sem 1Sem 2Sem 3Sem 4Sem 5Sem 6 Peri o 1 Peri o 2 Peri o 3 Peri o 4 Peri o 5 Peri o 6 Peri o 7 Peri o 8 Peri o 9 Peri o 10 Peri o 11 Peri o 12

Opleiding – tijd Standaard:  Dipl BOL 3 -- MBO BOL 4 / werken – 3 jaar = 3 * 40 = 120 weken  1 periode = 10 weken Verkort:  Dipl BOL 3 -- MBO BOL 4 – 2 jaar = 2 * 40 = 80 weken  1 periode = 6 2/3 weken Verlengd:  Dipl BOL 3 of Bol 2 -- werken – 4 jaar = 4 * 40 = 160 weken (of langer)  1 periode = 13 1/3 weken

Diploma Kerntaken – Werkprocessen PVB’s – Projecten » Leertrajecten » cursussen Nederlands Niveau ?? Engels Niveau ?? Rekenen Niveau ?? LLB Niveau ?? CGO – Project onderwijs (Integraal) – Project afspiegeling van de PVB (of deel hiervan) – Project leiding gevend Leertrajecten – Ondersteunend aan projecten Cursussen – Ondersteunend aan projecten – Nederlands – Engels – Rekenen – LLB Eigen trajecten om het niveau te halen EN ondersteunend aan projecten (genoemd in de werkprocessen)

3 jaar weken 1 periode - 10 weken Elke periode – 3 leertrajecten Afsluiting leertraject met een eind opdracht (V/O) Ruimte nemen voor reflectie gesprek – Hoe zo – Waarom – Leg uit – 1 project Cijfer (afgerond op een decimaal) Ruimte nemen voor reflectie gesprek De leertrajecten Het project – Leiden samen naar succes in de PVB Hieruit volgt dat de inhoud bepalend is en alleen de “tijd” die de leerling er over doet bepaald of – Een standaard – Een verlengt – Een verkorte doorloop is

Beren op de weg Kort / lang : periode = 6 2/3 weken – Jaar = 40 weken – 6 periodes per jaar 4 weken “over” periode = 13 1/3 weken – Jaar = 40 weken – 3 periodes per jaar 1 week “over” Oplossing: – 3 periodes van 6 weken – 3 periodes van 7 weken 1 week “over” – Evaluatie (en zorg) – Rapportage – To do – 3 periodes van 13 weken 1 week “over” – idem

Haalbaarheid Zijn er docenten die dit kunnen Is het te organiseren voor – 1, 50, 100, 150 leerlingen Is het qua ruimte haalbaar Is het qua middelen haalbaar Is het financieel haalbaar Zijn PBV in te passen Authenticiteit garantie alleen bij individuele dag en nacht opvang en dan nog Onder en overschatting van de kwaliteiten van de docent

Het moet lukken Een uitdaging Een kans