Maandag 18 februari 2008 Definitief Onderzoeksvoorstel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vernieuwingstraject catechese
Advertisements

1 Philippe van Wersch, Eindhoven, 31 mei 2013 Maak het onderscheid.
Verstaanbaarheid in de praktijk
“Hoe begin ik een website” Alles wat je moet weten en doen voor dat je een website gaat maken (het maken kost meer tijd en kan mogelijk in een werkgroep.
De rol van ouders in de ontwikkeling van alcoholgebruik onder adolescenten Door Elisa De Jonghe Engels, R. & van der Vorst, H. (2008). De rol van de ouders.
T USSENTIJDSE PRESENTATIE CV202D Milou Remeeus en Laurence Enting.
Programma – Voorstellen & verwachtingen
Paralellen tussen zelfbewaking bij het spreken en identificatie van spraaksegmenten door luisteraars Sieb Nooteboom & Hugo Quené UiL OTS 1.
Enkele Determinanten van Peer Review Presentatie werkstuk Geert Wissink Universiteit van Amsterdam, 13 januari 2003.
Marc Vandercammen September 2003 De jongere als « schoolse » aankoper.
Naam spreker Datum Maagprotectie. Programma 0.00 uurInleiding en doel 0.05 uurStellingen I 0.15 uurSignalen in de praktijk 0.45 uurPreventie in de praktijk.
De ideale levensloop van jongerern
De inhoud en invoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) DATUM1 december 2005 PLAATSNISB Bewegen als levenslange uitdaging.
Zoeken met behulp van life events Joyce Karreman 9 februari 2010.
PERCEPTIE -ENQUÊTE Website
Medezeggenschap.
KAREN SCHAUWERS Steven Gillis Paul Govaerts
Maandag 10 maart 2008 Luisterexperiment. 2 Inhoud Onderzoeksvraag – Researchquestion Feedback vorige week – Feedback last week Opzet luisterexperiment.
Keuzekompas voor meisjes en bèta/techniek Zelfbeeld, omgeving en kennis van bèta/technische opleidingen VHTO Cristien van Dijk Landelijk expertisebureau.
Maatschappelijke Stage
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
28 januari 2009 Auditieve mogelijkheden en taalontwikkeling bij kinderen met CI op de langere termijn Margreet Langereis Anneke Vermeulen.
Het collaboratief spelen van een educatieve game
Gedragsproblemen en emotionele. problemen bij kinderen in Mytyl- en
Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame.
Vergelijk 2008 en 2010 MR vragen. wn 9% wn 0% wn 26% wn 4%
Sarah ceyssens. Jaartal:2005 Fotograaf: Finbarr o’Reilly Uitleg: Deze foto is in Afrika getrokken waar door aanhoudende droogte miljoenen mensen leden.
Chapter 9. Understanding Multivariate Techniques
risico’s in het verkeer bij vertraagd reactievermogen?
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Promo site ICT haagsehoge school Opleidingen: Informatica Technische informatica Communication & multimedia design Informatiedienstverlening en –management.
Middengebied Vlissingen. Wie Zijn Wij? Jongeren uit het Middengebied Wij werken samen in en voor onze wijk Zijn ontstaan vanuit het BOS-project.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Armoede en Sociale uitsluiting bij kinderen
“Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres “Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres.
Leeftijd, Mindset en Leiderschap NIP Utrecht 12 februari 2010 Betty Dalhoeven.
Meerjaren onderzoeksprogramma Simulatie: stand van zaken Nils Rosmuller.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
Annelie Tuinman, Holger Mitterer & Anne Cutler
1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV RMC-Regio 029 Rijnmond voortgezet onderwijs Schiedam, 31 maart.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Noord-Kennemerland – voortgezet onderwijs.
Vuurtoren 45+ Koning Boudewijnstichting 29 mei 2007.
Versnelde beweging Antwoorden op vragen
Maandag 3 maart 2008 Sarah Klein & Aukje Lingsma Pilot onderzoek.
Maandag 31 maart 2008 Resultaten. 22 Inhoud Onderzoeksvraag Research question Afgelopen 2 weken Last 2 weeks Resultaten Results –Jonge luisteraarsYoung.
Rotterdam zonder MBO verzuim
Geheugen in beeld Caroline Apeldoorn en Nanda Zonjee Benedictus, Heiloo september april 2013 Inleiding In het verwonderingsdagboek van de onderzoekers.
Jong en oud met elkaar in gesprek

Kinderangsten 16 november 2010 spreker: Linda de Jong, sociaal verpleegkundige GGD Fryslân.
Onderzoek Werkveld Deel I: Inleiding
Youth & Use chilling or killing?
Stichting Leergeld Zoetermeer
Aan de slag met de valkuil van gewenning
UITWISSELINGSREIZEN September Uitwisselingsreizen - Al 20 jaar, door heel Europa… - Nu nog:Engeland (Derby) en Schotland (Edinburgh) - Uit- en thuisweek.
De kwaliteit van loopbaangesprekken in de beroepsonderwijskolom De invloed van de kwaliteit van loopbaangesprekken op studiesucces en doorstroom in horecaopleidingen.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting Mediaplan. Inleiding Probleem Doelgroep Zender Doelstelling Boodschap Mediakeuze Communicatieconcept Verwachte respons.
MANTELZORGQUIZ.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Onderzoeksvaardigheden
23 februari 2015 gemeenteavond samenstelling beraadsgroep 5 sectieavonden + extra voor jeugd Verslag aan Algemene Kerkenraad Voorlopig besluit AK Kennen.
Workshop Starten met je onderzoek Hans de Braal en Gert-Jan de Fijter.
Het onderzoeksverslag
Kinderen kunnen veilig leren en spelen in de kindercentra in vluchtelingenkampen.
3L week 27: ‘Wandelen: jong geleerd, oud gedaan.’ © JL
Netweten Cyberpesten.
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Transcript van de presentatie:

Maandag 18 februari 2008 Definitief Onderzoeksvoorstel

Aanleiding - Doelstelling - Methode - Proefpersonen - Verwachting - Resultaten2 Inhoud Aanleiding Doelstelling Onderzoeksmethode Proefpersonen Verwachting Resultaten

Aanleiding - Doelstelling - Methode - Proefpersonen - Verwachting - Resultaten3 Aanleiding Onderzoek door Hugo Quené (2007). Onze hoofdvraag: Zijn jongeren of ouderen beter in staat om verschillen in spreektempo te detecteren? Deelvragen: Is het bij het horen van variaties in spreektempo van invloed of de spreker een leeftijdsgenoot is? Is het verschil in spreektempo beter te horen als de gemanipuleerde versie versneld of vertraagd is?

Aanleiding - Doelstelling - Methode - Proefpersonen - Verwachting - Resultaten4 Doelstelling Perceptie van spreektempo bij zowel ouderen als bij jongeren. Entrainment?

Aanleiding - Doelstelling - Methode - Proefpersonen - Verwachting - Resultaten5 Onderzoeksmethode Two Interval Forced Choice (2IFC). Ingesproken zinnen door ‘jonge’ én ‘oude’ stem op spreektempo manipuleren. 1 standaard + 1 versnelde óf vertraagde versie. Om gewenning te voorkomen  minstens 10 verschillende zinnen.

Aanleiding - Doelstelling - Methode - Proefpersonen - Verwachting - Resultaten6 Proefpersonen Twee groepen: –65+ –18 t/m 30 jaar Moedertaalsprekers van het Nederlands Geen gehoor- of spraakproblemen Eventueel een auditieve test.

Aanleiding - Doelstelling - Methode - Proefpersonen - Verwachting - Resultaten7 Verwachting Oude mensen spreken langzamer (Harnsberger e.a. 2006)  perceptie ook? Jonge luisteraars detecteren verschillen in spreektempo beter. Entrainment tussen spreker en luisteraar van dezelfde leeftijdsgroep. Verschil met versnelde versie beter detecteerbaar.

Aanleiding - Doelstelling - Methode - Proefpersonen - Verwachting - Resultaten8 Resultaten Op onze website: In vorm van verslag met grafieken.