1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni 2010. 2 Programma 10.00- 10.15Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) 10.15-10.30‘De.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Voorgeschiedenis: KPC rapport februari 2009
Loket Leerlingenvervoer in de Oosterschelderegio Deelsessie over regionale samenwerking beleid en uitvoering leerlingenvervoer P.C. Verburg sr. beleidsadviseur.
Naar een Benchmark Omgevingsvergunning
Samenwerkingsverband eerstelijns praktijkhoudende fysiotherapeuten Westelijke Mijnstreek.
1 Situatie begin 2011 • Tekort op leges • Bezuinigingen proces • ABC methode (inzicht in kosten) • Respect voor het vak en regelgeving • Systeeminnovatie.
Records management en informatie-architectuur
Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.
Digitale dienstverlening
Milieudienst Westfriesland November 2005 Dia nr. 1 Inhoud presentatie Aanleiding Introductie Milieudienst Westfriesland ICT Digitale handhaving Ervaringen.
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
De Utrechtse Servicenormen
Basisregistratie Grootschalige Topografie Contactmiddag GBKN-Zuid 18 november Ad Balemans
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
(Interactieve) voormeldingen
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Klantgericht werken, Kanalen in balans
"Maatwerk, hetzelfde maar dan anders"
Welkom bij de presentatie van het
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Platform Afnemers bedrijven en rechtspersonen Eén digitale overheid: betere service, meer gemak.
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
Lelystad: handhaven en wabo 19 juni 2008 Martin Groeneveld.
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Titel presentatie bkljdkljffkdjkfjd [subtitel, datum o.i.d] Subtitel, URL, datum, spreker, o.i.d. Van visie naar invoering Ale Berends Projectleider Wabo.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Kennisdelen - 7 februari 2013
10.00 u.Opening u.Deskundigheidsbevordering Lokale Belangenbehartiging u.Ontwikkelingen wonen voor ouderen in Brabant u.Meer woningen.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009.
Bijeenkomst Contactpersonen NAH 3 februari 2011 Het kan Anders! Hoe kan minder meer worden voor de NAH cliënt?
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Ito Congres ITO 13 november 2008 Jan van der Weijden.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Aan de slag Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis: Directeur Wikiwise Susanne Emde: Projectsecretaris Bouwen aan Brieven 4 juni.
Aan de slag Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis: Directeur Wikiwise Susanne Emde: Projectleider Bouwen aan Brieven 4 juni.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
Samenwerkingsverband eerstelijns praktijkhoudende fysiotherapeuten
GIS-coördinator in Westerlo
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
Spraak Organiseren Digitaal Werken & Archiveren in ketencontext
Strategie en positionering
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Participatie in de praktijk
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Vergunningenmanagement
Transcript van de presentatie:

1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni 2010

2 Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De geschiedenis en de toekomst van Bouwen aan Brieven in Zeist’ Jasja van Rootselaar (Projectleider Bouwen aan Brieven gemeente Zeist) ‘Positie Bouwen aan Brieven binnen het innovatiebeleid’ Nol Hendriks (hoofd cluster kwaliteit en innovatie dienstverlening, Ministerie van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties) Aan de slag : Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis en Susanne Emde Forumpanel: waarom Bouwen aan Brieven? ‘De vertegenwoordigers van de deelnemende pilotgemeenten aan het woord en in dialoog met de gasten’, begeleiding Marie- José Nelissen, projectleider Bouwen aan Brieven Lunch

3 Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken van buiten (de klant) naar binnen (de interne organisatie) 1 aanspreekpunt meerdere mogelijkheden om contact te leggen (loket, internet, , telefoon en post), eenvoudige / enkelvoudige aanmelding eenmalige formulering vraag inzicht in doorloop / beantwoording vraag Klanttevredenheid: 8

4 4 plateaus Personeel & Organisatie Informatie & ICT Processen Regelgeving Eind 2008Eind 2009Eind 2010Eind 2011 Personeel & Organisatie Informatie & ICT Processen Regelgeving Personeel & Organisatie Informatie & ICT Processen Regelgeving Personeel & Organisatie Informatie & ICT Processen Regelgeving Huidige assortiment helder: voor e-diensten en contact centrum Invullen van randvoorwaarden voor implementatie P&D volledige regierol Inzicht in voortgang (workflow) waar nodig P&D als verstrekker van producten & regie (breed) Intelligente koppeling e- formulieren P&D als verwijzer en verstrekker van info (dun) Formulieren op website in te vullen en te en

5 Programma Dienstverlening Bouwen aan Brieven Antwoord Dienstverlening Bedrijven Ontsluiting gegevens Digitale Processen WMO Binnengem. Gebruik BAG Antwoord voor bedrijven Normenkader Bedrijven Bedrijvenloket Aansluiten +14 nummer Kwaliteits- handvest plus Regierol P&D (CCfunctionaliteit) Deregulering Bouwen aan brieven Zeist Digitale formulieren DURP extern Website fase 2 (oa RIS, bekendm.) Mijn overheid.nl Vergunningen proces &bouwdossiers WMO proces & dossiers Eén GEO-viewer Regelhulp & sociale kaart Integrale cliënt- ondersteuning Deregulering Programma 2010 Bouwen aan brieven extern Meldpunten Verbreding WMO loket

6 6 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist 4 juni 2010

7 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist 2009: Vergunningen en Handhaving 6 veel gebruikte brieven online Benadering doelgroep Doorlooptijd: februari – mei Inwoners reageren met brieven en rapportcijfer Medewerkers reageren online op suggesties

8 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist Resultaten: Veel inwoners hebben veel gereageerd Kwalitatief hoogstaande reacties Rapportcijfer 4,6 > 7 Enthousiaste medewerkers Verbetering proces n.a.v. evaluatiebijeenkomst

9 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist Het vervolg binnen Zeist: Nieuwe e-participatieronden Klantpanels Schrijfwijzer Eindadvies

10 Bouwen aan Brieven Gemeente Zeist Vragen?