EEN DAGJE naar gisteren. 1912 oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Delft Bouwt vrijdag 18 november Als denkoefening: “Met de Woonvisie als uitgangspunt, hoeveel woningen zijn nodig tot 2020?”
Kerntakendiscussie CODA is een cultuurhuis voor een groot en breed publiek. Ervaren en beleven staat centraal. Bezoekers kunnen genieten van het gezamenlijke.
groei met TTW witlof uien aardappelen granen bloembollen chicory
Welkom Informatiebijeenkomst IDOP Galder-Strijbeek 28 februari 2011.
Nima. Wel coach. Geen heilige. Wat is het doel van coaching? Leerlingen in het primair of voortgezet onderwijs worden gedurende het schooljaar gecoacht.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
1 PENSIOEN - INFOSESSIES - 7, 15 en 22 november 2011 Pensioen INFOSESSIES en 22 november 2011.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Marco Oving Projectleider
Presentatie BSI dag 27 mei 2004 vitalisering van sportverenigingen ViT-bar Wim van ‘t Westeinde (Sportbytes) Martin Booiman (NHV)
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Steunpunt opvoedingsondersteuning. 2 Opvoedingsondersteuning -Inleiding -Iedereen heeft wel eens opvoedingsvragen -Ouders -Werkveld -Opvoedingsondersteuning.
Nieuwe reglementering 2009
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Het laatste lid en de nieuwste lichting Paul Schnabel Sociaal en Cultureel Planbureau & Universiteit Utrecht Hilversum,
Krimp ALV PO-Raad 7 juni 2012.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Welkom 1.
Kulturhus De Bijenkorf Borne
College bouw ziekenhuisvoorzieningen Financiële aspecten van domotica 14 mei 2008 Pauline Mourits, Bouwcollege.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Kabels en leidingen nabij watergangen
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
UA – 11 mei Missie Stichting Lezen wil brede bevolkings- groepen het plezier en het nut van lezen laten ontdekken en beleven om zo hun persoonlijke.
T hema’s in deze quiz: Gezin Zorg Arbeid. Thema 1: Verschillen binnen ‘het Nederlandse gezin’
Spraakmakende campagnes. Agenda  Introductie E-id  E-id wervingsbeleid  Case: Leaseauto’s voor afstudeerders  Case: Uitgerust aan de start  Vragen.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Elke 7 seconden een nieuw getal
India, Tamil Nadu TsunamiTsunami Earth aid IndiaEarth aid India Gehandicapten projecten locale NGO’sGehandicapten projecten locale NGO’s Hulp.
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Het Nederlands Uitburo
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Jeugdwelzijnsoverleg Eeklo. Enkele cijfers over Eeklo > % ,6 7,90%
Gemeente Amersfoort Aantal inwoners Aantal huishoudens Huishoudens rond soc. minimum ( 8%) Waarvan kinderen tot 16 jaar ca
Harmonisatieplannen kabinet
Landelijke Monitor VVE 2011 LEA-conferentie Sabine Peterink Sardes.
Bestuurlijke afspraken rijk -gemeenten
Communicatie tussen partners LEA-congres 12 januari 2010 Gerrit Dogger, gemeente Enschede (in samenwerking met Wilma Weren, gemeente Boxtel)
Metamorfoze nationaal programma voor de conservering van bibliotheekmateriaal informatieve bijeenkomst Commissie Bibliotheken, Raad voor Cultuur KB 15.
1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV RMC-Regio 029 Rijnmond voortgezet onderwijs Schiedam, 31 maart.
Mercator Europees Kenniscentrum voor Meertaligheid en Taalleren
Inhoud presentatie  Ontstaan TOPGGz  Missie, focus en positionering  Infrastructuur stichting  Planning  Lidmaatschap.
Arbeidsparticipatie van oudere werknemers Discussiemiddag Leeftijd en Gezondheid op het Werk Utrecht, 27 oktober 2009 Dr. Rob Gründemann, Senior Onderzoeker/Adviseur.
SWV passend onderwijs i.o. Informatieavond mr 5 juni 2012.
Ontwikkelen werkt. Projectdirectie Leren & Werken Samenwerking ministeries van OCW, SZW, LNV en EZ Doel:Implementatie Leven Lang Leren Doelgroepen: werkenden.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
OBC Bemmel ambitie aandacht aanbod.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Romeinen in Velsen Gerard van Broekhuijsen Begin jaartelling
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Stichting Alodo Lokale inkomsten gezondheidszorg 25 maart 2010.
Het scholenprogramma Jump-In Inspiratieworkshop ABC onderwijsadviseurs 8 september 2014.
Leerplan Centrum Den Hoorn Eindwerkstuk RE&H Opsteller: Remko Bentvelsen Mark den Heijer Docent:H. Vande Putte Datum:
Familiedag ADHD Zaterdag 24 mei van 9:30u tot 12:30u
Tto: de laatste ontwikkelingen
Uitdaging De Museumvereniging wil het mogelijk maken dat zo veel mogelijk inwoners van Nederland toegang hebben tot allerlei interessante musea. Musea.
Ontmoeten, inspireren en genieten bedrijfsplan Dordrechts Museum en Simon van Gijn 24 maart 2009.
Een museum is géén bedrijf!
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Transcript van de presentatie:

EEN DAGJE naar gisteren

1912 oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het jaar 2009 BankGiro Loterij museumprijs jarig bestaan Centraal staat het beleven van de cultuur van het dagelijks leven in NL zowel zomer als winter vanaf 1650 tot nu Missie is Ervaring delen... Laatste jaren ca bezoekers t.o.v in 2000 Waardering bezoeker gemiddeld 8,4 OPENLUCHTMUSEUM

Consumentenmarkt (30% museumkaart, 70% herhaalbezoek, 60% regionaal) (groot)ouders met kinderen 22% kinderen < 13 jaar, 68% jaar, senioren 10% > 65 jaar Groepenmarkt (20% is groepsbezoek waarvan 40% scholen) zakelijke markt busondernemers particulieren en verenigingen scholen: basisonderwijs & vmbo DOELGROEPEN museum

Museum veranderingen Museumbeleid MISSIE Ervaring delen Productaanpassingen Beleving centraal Meer voor kinderen Nieuwe presentaties Toegankelijkheid museum (o.a. tram) Winteropenstelling Marketing & communicatie veranderingen Gedifferentieerde marketing Communicatiestijl (o.a. thema’s) Imagokanteling Samenwerkingsverbanden Fondsenwerving & sponsoring Nieuwe projecten extern financieren + 10 jaar exploitatie Structurele financiering (BGL & bedrijfsvrienden)

Imago 2000: S.O.S. :saai, oubollig, stoffig 2008: DAG UIT: Dynamisch Aanbod Geweldig voor kinderen Uitnodigend Informatief Traditioneel Het Nederlands Openluchtmuseum slaagt erin ‘traditioneel’ en ‘museum’ te verbinden met ‘dynamiek’ en ‘kindvriendelijkheid’. Daarmee bekleedt het museum een unieke positie in Nederland. Museum imago