Innovatie-gunstig Johnson & Johnson

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Welkom The Future State of Lean
Verbinden met energie Sporen naar de toekomst met GPX op basis van ICT en energie.
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Altijd meer aandacht 2012 Welkom bij Hutten. Cijfers op een rij ✪ Nationale toonaangevende culinaire dienstverlener ✪ Brabantse gastvrijheid 1929 ✪ Bijna.
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Nationaal Innovatie Event
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Dr. S.E. Buitendijk - Public Health Forum Gezondheidszorg voor Nederlandse kinderen: het kind moet centraal, maar hoe? NPHF 19 maart 2008.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
De schakel tussen kennis, markt en maatschappij
En hoe de politie hier haar voordeel mee kan doen
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
“Nederland is losing momentum zoals ook blijkt uit de European Innovation Scoreboard. De snelheid waarmee we actie moeten ondernemen wordt bepaald door.
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
27 januari 2011.
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving.
Wat is een communicatieplan?
Purchasing Excellence”
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
Waarom won CAW Metropool de prijs voor de ‘beste interne campagne’ 2010? BViC Wintercheck.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
De Zorgvraag centraal; De wijkzuster terug
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten organisaties mee-veranderen.
Tetra - project Implementatie van een Bio-Psycho-Sociaal model in de gezondheids- en welzijnszorg.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Risico’s voor “boatrockers” (non-conformisten) 1.We passen ons aan (worden conformist) omdat we denken ons anders niet te kunnen handhaven 2.We verlaten.
Visie & Strategie.
Exceptioneel Business Consultancy Author: Hans Groen.
ArchiValue: de APG-Case
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Jne 9, Innovation in Healthcare Presentation of the Noord-Brabant innovation policy applied on Healtcare and Medical Care May 9, 2006 – Piteå Joep.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Interne communicatie (IC) binnen ANB is een aandachtspunt. Er was al een degelijke basis aanwezig. Die wordt nu verder geoptimaliseerd en spoort samen.
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Responsible Research and Innovation Verantwoord onderzoek en innovatie.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
10/01/2012. Partner voor dit proces MTI 2 (the Marketing, Technology, and Innovation Institute) Netwerk van universiteitsacademici met bedrijfservaring.
DAVID PINTO
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
De enige constante is verandering. Initiatief voor FESPA Nederland past in ontwikkeling van verandering Samen maken we de markt van visuele communicatie.
OPEN brainstorm.
Rol van werknemers? “Wil een bedrijf ook in de toekomst succesvol zijn, dan moet het: zijn CO2-uitstoot, energie- en materiaalverbruik verminderen; zorgen.
De deel economie en de arbeidsmarkt
Science2Design4Society Wat is … DesignLab? Het DesignLab is een platform voor multidisciplinaire samenwerking, innovatie en creativiteit, waar ‘design.
Nadere uitleg gewenst()
Les 1: Brainstorm en kennismaken
persoonlijk professioneel prettig
Seminair E-health in de zorg Beilen, 25 januari 2018
Wat betekent “OPEN” voor jou?
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Stel dat de (onderwijs) wereld gaat veranderen
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Een lerende en adaptieve organisatie
Transcript van de presentatie:

Innovatie-gunstig bedrijfsklimaat @ Johnson & Johnson 4/5/2017 4/5/2017 5:32 AM Innovatie-gunstig bedrijfsklimaat @ Johnson & Johnson SIG Innovatieklimaat, Leuven Tom Aelbrecht Associate Director Healthcare Solutions & Business Support FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt 1

4/5/2017 5:32 AM FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt

4/5/2017 5:32 AM Statement of Care Caring for the world, one person at a time... inspires and unites the people of Johnson & Johnson. We embrace research and science - bringing innovative ideas, products and services to advance the health and well-being of people. Going to talk to you today about our pursuit of new growth through the OS&G. Office of Strategy & Growth helping to write next chapter in Johnson & Johnson’s growth story FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt Valeriani V6 NO 3

DE TIJDEN VERANDEREN Zo is het altijd geweest Wereld was “simpel” De Kapitein zag altijd de 2 oevers Strategie was “incrementeel” Business modellen gebaseerd op Schaalgrootte voordelen Fusies tussen farma bedrijven Wat zit er achter deze golven? Wereld wordt complexer Ons zicht is beperkt door de golven Globale toegang tot informatie zorgt voor golven Moeilijk te definieren wat er achter die golven ligt Business modellen gebaseerd op “open innovation” modellen samenwerking tussen farma en andere industrieen

GEBRUIKSGEMAK EN COMFORT VERANDERENDE CONCURRENTIE TRENDS GEBRUIKSGEMAK EN COMFORT VERGRIJZING PERSOONLIJKE AANPAK DUURZAAMHEID VERANDERENDE CONCURRENTIE

TRENDS THERAPIE TROUW INTELLIGENTE MATERIALEN EN TECHNOLOGIEEN PREVENTIE PRODUCT VEILIGHEID OVERAL COMMUNICATIE EN NETWERKEN

INNOVATIE START MET VISIE EN STRATEGIE 4/5/2017 5:32 AM INNOVATIE START MET VISIE EN STRATEGIE Strategie Visie & Kennis Creativiteit Innovatie Waar wil het bedrijf naartoe? Wat is onze focus? Welke producten of diensten worden aangeboden? In welke markten willen we actief zijn? Technologische Markt- en marketingkennis Mensen- en sociale kennis Creatief denken Loskomen van algemeen aangenomen veronderstellingen FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt

INNOVATIE ONDERSTEUNEN 4/5/2017 5:32 AM INNOVATIE ONDERSTEUNEN Strategie Visie & Kennis Creativiteit Innovatie Continu Communiceren Continu Leren Continu Stimuleren Continu Supporteren FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt

INNOVATIE ONDERSTEUNEN 4/5/2017 5:32 AM INNOVATIE ONDERSTEUNEN Continu Communiceren Continu Leren Continu Stimuleren Continu Supporteren Herhalen, herhalen, herhalen… De visie moet inspireren en gedragen worden door de ganse organisatie. Werknemers moeten duidelijk weten wat het einddoel is en wat als belangrijk wordt beschouwd. Ontwikkelende organisaties Werknemers van alle niveau’s moeten zich continu ontwikkelen, hun passies ontdekken en begeesteren en begeesterd worden. Ze moeten daarin ondersteund worden door de organisatie. Creativiteit moet aangemoedigd worden Technieken moeten aangeleerd en aangeboden worden. Laat mensen toe om creatief te zijn, iedereen heeft het in zich maar moet het kunnen ontdekken. De rechter hersenhelft wordt niet zomaar geactiveerd! Ondersteun de werknemers met middelen Laat mensen hun ideeen uitwerken, voorzie budgetten en processen voor die ideeen die niet passen binnen de huidige structuren. Leer uit mislukkingen, stignatiseer ze niet! FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt

HET STAAT U VRIJ MIJ TE BEDANKEN. 4/5/2017 5:32 AM HET STAAT U VRIJ MIJ TE BEDANKEN. FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt