Neighbourhood skills audit Justien Jonckheere – Mentor vzw SUCCES MC 8 – April 4th 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
meten van competenties
Advertisements

Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Handelingsgericht werken en de IB
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Implementatie van de UNCO-MOB
Door H. Prinsen en K.J. Terpstra.  Signaleren en herkennen  Ik zie, ik zie wat jij ook ziet  Signaleringsinstrumenten  De rol en de systematiek van.
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
meten en observeren van competenties op de werkvloer
Verantwoordelijke Leni.
Loopbaanorientatie- en Begeleidings
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Welkom Workshop Arbeidstoeleiding – Hoe pak ik het methodisch aan ?
Talentmanagement in de Technische Dienst
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Te slim om veters te strikken
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Observeren en rapporteren
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Verpleegkundig proces
Onderzoek en publicatie voor het lectoraat
Hoofdstuk 14 Effectieve teams samenstellen
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
Vereiste in leerplan VV zie AD , AD4.10, AD 5.7 en AD5.8
1-zorgroute in school bs Edith Stein MR Ouderkamer
PLATO™-Intensief- Leadership
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
Pestprotocol Plagen is een grap, pesten is een gemene stap!
Competentiegericht werken in een tewerkstellingsperspectief
Welkom op de informatieavond van groep 8!
Hoofdstuk 4 – Gegevens analyseren
Pass’t Montessorionderwijs ?
TRANSVISIE ZORG Gert Bekendam
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Workshop “Beoordelen”
Presentatie projectplan werkgroepen
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Kaderraad Scouting Academy. Inhoud : Informatie over de Scouting Academy Functie praktijkbegeleider Trainingen en cursussen.
De DATATEAM® methode data als inzet voor het werken aan onderwijs, kwaliteit en professionalisering Klaas Pit 16 april 2015.
Leerstijlen KOLB SJM.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Methoden & Technieken van Onderzoek
onderzoeksvraag Soorten onderzoeksvragen Exploratieve onderzoeksvraag
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Welkom bij de Week van het Succes!
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Opleidingssessie 3 Growing Together Didactische vaardigheden van de mentor.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Successen na 5 jaar BAS Van toen naar NU Een kleine greep………
Observeren en begeleiden van kleine groepen
meten van competenties
Psychomotorische taxonomie
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Methodiek Observeren.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Observeren en rapporteren
Van individu naar groep naar team
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Neighbourhood skills audit Justien Jonckheere – Mentor vzw SUCCES MC 8 – April 4th 2012

Talenten ontdekken door observaties  Manier om informatie te verzamelen  Het in kaart brengen van feitelijk gedrag  Doelgericht  Systematisch = vooraf bepalen wat je zal observeren = duidelijke afspraken over hoe je zal observeren

Observatieproces – Stap 1  Persoonskenmerken definiëren 1. nauwkeurigheid 2. verantwoordelijkheid 3. sociabiliteit 4. punctualiteit 5. concentratie 6. persoonlijk voorkomen 7. zelfstandigheid 8. probleemoplossend vermogen 9. flexibiliteit 10. doorzettingsvermogen 11. motivatie 12. orderlijkheid 13. zorgvuldigheid

Observatieproces – Stap 2  WAKKER-methodiek  Waarnemen  Aantekeningen maken  Klassificeren  Kwalificeren  Evalueren  Rapporteren

Observatieproces – Stap 3  Interpretatie: niet tijdens, maar na de opdracht  Praktisch:  Niet teveel personen op hetzelfde moment  Observatieformulier  Verschillende observatoren

Voorstel  Nu: brainstorm over hoe iedere partner dit in eigen activiteiten kan uitproberen  1sessie bij iedere partner om het uit te proberen  Volgend overleg:  Terugkoppeling van try-out  Train de trainer (workshop door Wendy van Mentor vzw)

Met de steun van