Hoofdstuk 3 Aardrijkskunde Groep 6

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
§6 Begin Holoceen Kenmerkend voor de laatste jaar is dat de temperatuur weer stijgt. Je kent inmiddels het gevolg => stijging van de zeespiegel.
Advertisements

Wat is veen? Laagveen Hoogveen Veen in de geologische tijdschaal
Het Meetjesland Situering.
Hoofdstuk 2 de tijd van jagers en boeren
Rivieren en Dijken.
H5 Natuurontwikkeling in uiterwaarden
Hoofdstuk 4 :: WATER 00’ proefwerk H3
2 havo/vwo 2 landschap, §4.
Watermanagement
Door: Charlot Zwerink, Lisa Stensen en Veerle Schreuder
Hoofdstuk 1A  Nederlanders
Par 1.2: Veranderend weer en klimaat.
Vandaag! Klimaten op Aarde (Hoofdstuk 2): Temperatuurverschillen op Aarde (paragraaf 3 blz. 32 & 33)
Zeven landschappen Rivierkleilandschap Zeekleilandschap Duinlandschap
Wat is het nut van de dijken?
Het oude Griekenland.
Aardrijkskunde Omgaan met natuurlijke hulpbronnen § 7 en 8 en 9 Water in natte gebieden.
Vandaag! Klimaten op Aarde (Hoofdstuk 2): Water, te veel of te weinig (paragraaf 4 blz. 34 & 35)
- Passaten en Moesson - Verschillende soorten regen
Vandaag! Klimaten op Aarde (Hoofdstuk 2): Temperatuurverschillen op Aarde (paragraaf 3 blz. 32 & 33)
Wat is veen? Laagveen Hoogveen Veen in de geologische tijdschaal
Oude zeeklei Jonge zeeklei Polders Droogmakerijen
Graften Holle wegen Daldorpen
De toekomst van Nederland
De toekomst van Nederland.  Afspreken PW  Terugblik paragraaf 5 en 6 [10 a 15 min]  Nakijken paragraaf 5 en 6 [15 min]  Zelfstandig werken [10 min]
Hoofdstuk 2: De lage landen bij de zee
De toekomst van Nederland
Het Nederlandse landschap
Woensdag 17 nov HAVO.
§4.2 Hoofdstuk 4 Laag NL: nóg lager?.
§ 4.2 Laag NL nóg lager?.
(Kosmische) straling en organismen door Sofie, Pau Li en Kim v2a
3 vwo 4 water, §4 1.
H4 Aan het werk Groep 6.
H4 Rondom de stad Groep 5.
Een stad verandert Aardrijkskunde H3 Groep 5. H3 Les 1: Vroeger en nu Les 2: Soorten werk Les 3: De stad is van iedereen Les 4: Herhalingsles Les 5: Toets.
De watersnoodramp van 1953.
Ridders en Horigen Feniks Hoodstuk 4.3.
1 vmbo-T/havo 2 klimaat, §2 en 3
In de kustvlakte… De lagen sediment waaruit de
Aardrijkskunde h6 Help! Natte voeten
2 vmbo-T/havo 2 landschap, §6 en 7
Spreekbeurt Sandy van Brummelen
bp - heden Holoceen: kenmerken: - "interglaciaal"
Kalksteen Zandsteen.
Hoofdstuk 1 Water in je eigen omgeving.
2vwo Hoofdstuk 2 Landschap § 8-10
2 hv H2 Landschap § 2-5.
2 KGT Hoofdstuk 2 Landschappen §7-8
2 hv H2 Landschap § 8-9.
Hoofdstuk 2 Nederlandse rivieren en waterproductie.
In de loop van miljoenen jaren zijn ze ontstaan door vervorming van planten- en dierenresten. Voorbeelden:aardolie, aardgas, steenkool en bruinkool. Ook.
1 HV Hoofdstuk 4 Natuurgeweld § 8 en 9
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 7-8 Wereld. Bijna 7 m onder de zeespiegel Laagste punt van Nederland: hoe laag? Laagste punt.
Wat een landschap! Gamma - kader 2.
Cursus 1.3 Waarvoor zorgt de natuur? Klas 2 BK Lesweek 3
Ontstaan van Nederland
Cursus 1.2 Landschappen in Nederland Klas 2 KGT Lesweek 2
Water in Nederland.
Cursus 1.3 Waarvoor zorgt de natuur? Klas 2 KGT Lesweek 3
Nederland en het water.
Cursus 1.4 Hoe veranderen mensen Nederland? Klas 2 BB Lesweek 4
Cursus 1.2 Landschappen in Nederland Klas 2 BK Lesweek 2
Van zwerfstenen tot boeren op de Utrechtse Heuvelrug
Bouwstenen van landschappen
3L week 16: ‘Wij kijken naar de natuur op tv’ © JL
Thema 5: werken 5a: Landbouw 5b: Noord Nederland
Hoofdstuk 7 Wat een landschap!
Het waterspel
Hand-outs bij de powerpoint voorstelling over het Nederlands Landschap
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 3 Aardrijkskunde Groep 6 Hoog en laag Hoofdstuk 3 Aardrijkskunde Groep 6

Inhoudsopgave Les 1: Natte voeten + topo Les 2: Kijken naar land Les 3: Het ontstaan van Nederland Les 4: Herhalingsles Les 5: Toets

Natte voeten NAP hoogte? Het nulpunt is gelijk aan zeeniveau. Hoe heette Nederland vroeger? Waar zorgen duinen en dijken voor? Worden zij gecontroleerd? Wat is een polder? Wat zijn peilmerken? Door wie worden Peilmerken gebruikt? Ringdijk, polder, ringvaar, pomp http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20110106_nap01 http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20120712_polders01

Les 2 Langs de kust hebben wij? Langs de rivieren zijn vaak? De natuur vormt het landschap. De mens verandert het landschap. Waardoor? Duinlandschap Bodem van klei Langs de rivier Zandgrond Veen grond Hoog en droog http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20030701_grondsoorten01

Les 3 IJstijd/Stuwwallen Klei en veen Grind en zand Hoe ontstaat een duin? Verschillen vroeger en nu: De mens aan het werk. http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20030403_duin01

Les 4 Herhalingsopdrachten maken Opdrachten nakijken Samenvatting en Topografie meegeven.