Hoofdstuk 3 Aardrijkskunde Groep 6 Hoog en laag Hoofdstuk 3 Aardrijkskunde Groep 6
Inhoudsopgave Les 1: Natte voeten + topo Les 2: Kijken naar land Les 3: Het ontstaan van Nederland Les 4: Herhalingsles Les 5: Toets
Natte voeten NAP hoogte? Het nulpunt is gelijk aan zeeniveau. Hoe heette Nederland vroeger? Waar zorgen duinen en dijken voor? Worden zij gecontroleerd? Wat is een polder? Wat zijn peilmerken? Door wie worden Peilmerken gebruikt? Ringdijk, polder, ringvaar, pomp http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20110106_nap01 http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20120712_polders01
Les 2 Langs de kust hebben wij? Langs de rivieren zijn vaak? De natuur vormt het landschap. De mens verandert het landschap. Waardoor? Duinlandschap Bodem van klei Langs de rivier Zandgrond Veen grond Hoog en droog http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20030701_grondsoorten01
Les 3 IJstijd/Stuwwallen Klei en veen Grind en zand Hoe ontstaat een duin? Verschillen vroeger en nu: De mens aan het werk. http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20030403_duin01
Les 4 Herhalingsopdrachten maken Opdrachten nakijken Samenvatting en Topografie meegeven.