Integraal, integraler, integraalst? En wat zijn de grenzen?
Bureau jeugdzorg (1) Maak je visie breder kenbaar – Door proces te vertellen – En samen met ketenpartners doorleven – Risico: tijd/inspanning – Opbrengst: gezamenlijke werkwijze/cultuur en draagvlak – Aandacht voor ontschotting Zoek aansluiting bij ‘voorveld’ – Eerder anders – Naar ‘voren’ brengen expertise – Vroegsignalering en preventie
Bureau jeugdzorg (2) Kijk verder dan zorg alleen: – Voortraject (lichte hulpverlening) – Werk – Inkomen – Vve – Leerlingvervoer – Leerplicht – Onderwijs
Gemeente Samen het bredere plaatje in beeld Organiseer regie! Rol gemeente: – Ruimte aan professionals – Ruimte binnen regelgeving rond materiele dienstverlening – Sturen op afstand (‘loslaten’) Dus BJAA: Daag ze uit!
Onderwijs Vergelijkbare uitdagingen. Met passend onderwijs: kans om te verbinden en te veranderen. – Ruimte aan professionals – Ruimte binnen regelgeving Dus BJAA: Daag ze uit!
Proces Evaluatie – Effecten op lange termijn – Professionalisering medewerkers (communicatie, relatie) – wat gedaan? – Tevredenheid gezinnen – Tevredenheid professionals BJAA Denk samen nu (al) na over informatiehuishouding