Marjon van Kan Begeleider Passend Onderwijs
PASSEND ONDERWIJS De begeleider passend onderwijs heeft twee hoofdopdrachten de school helpen om de basisondersteuning op orde te brengen/te houden ondersteunen van een ononderbroken schoolloopbaan van leerlingen
een ononderbroken schoolloopbaan sterke basis: de mogelijkheden die het Globe biedt goed onderwijs stevige ondersteuningsstructuur: docenten, mentoren, leerlingbegeleiders, zorgcoördinator, orthopedagoog,, Zorg Advies Team actieve signalering van mogelijke problemen, preventie zorgvuldige dossieropbouw basis + : steun waar nodig steun bij vragen in onderwijs, opvoeden en opgroeien arrangement: steun waar nodig intensieve en specialistische ondersteuning en voorzieningen speciaal waar nodig schakelen en arrangeren
een ononderbroken schoolloopbaan mentor signaleert, registreert, gaat in gesprek met de leerling (en ouders), afspraken/acties mentor brengt leerling in bij het overleg met de leerlingbegeleider afspraken/acties de leerlingbegeleider bespreekt de leerling in het leerlingbegeleiders overleg, orthopedagoog, zorgcoördinator, begeleider passend onderwijs Overleg met leerling en ouders leerling wordt besproken in het ZAT met de kernpartners, ZC en ortho afspraken/acties school en/of één van de Kernpartners Overleg met leerling en ouders