Convenant tussen de VGC en JES vzw. Het DNA van JES vzw: De stad groeit, verjongt en verkleurt Innovatief stadslaboratorium Een geïntegreerde aanpak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vecht & Dans - Kort op de Bal
Advertisements

Samenwerkingsmodellen
Welkom Praktijkworkshop Taalbeleid in opleidings- en werkervaringsprojecten in de horeca P2.
Consultatiemoment 2 27 maart 2009 De Pianofabriek Fortstraat Brussel (Sint-Gilis)
Veerle Opstaele Brecht De Schepper
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Omgaan met kinderen en gezinnen 22 november 2013.
P. 1 6 december 2008 Gaat samen ook? Interculturaliseren van sociaal-cultureel werk Janna Moonens Vlaamse Gemeenschapscommissie studiedag Masereelfonds.
Ouderbetrokkenheid is altijd een persoonlijk verhaal !
Stedelijke Preventiedienst Stad Brugge Jeugdopbouwwerk
1 Advies ‘Waarheen met het lokaal woonbeleid’ Presentatie Studiedag VVSG 12 juni 2012.
BELEIDSPLANNEN als plannings- en sturingsinstrument voor de lokale LOP-werking FOB – 10 maart 2009.
Vrijdag 16 mei 2008 Brussel – Vlaams Parlement 2e Studiedag Brede School in Vlaanderen en Brussel Steunpunt GOK Departement Onderwijs Agentschap Sociaal-Cultureel.
Rondetafelconferentie Brussel Werkgroep 4 Begeleiding & Ondersteuning Voorzitter: Guy Devroede.
1 Mobiliteit duurzaam maken GRENSVERLEGGERS 2012 professionalisering door internationale mobiliteit. Onderwijsinspectie.
Vecht & Dans In de niche tussen Sport en Jeugdwerk.
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Jongerencompetentiecentra in Antwerpen
Zp3 tweede oproep Huize Ter Walle vzw CIGB
IBO de Rivieren praktijkvoorbeeld.
Begeleidingsplannen GGZ
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
1 Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek Huize Ter Walle VZW C.I.G.B. ompetent van kop tot teen!
VIGeZ vzw © maart 2009
P. 127 september 2011 Inleiding Brussels Jeugdwerklandschap Startmoment “Kunst voor Ketjes”
P april 2013 Jaarverslag 2012 Planning 2013 Jeugdraad 16 april.
P. 1 Jeugdraad 23 oktober 2012 Stedenfonds III. p. 2 Doelstellingen Advisering en reflectie door alle VGC- adviesraden over de beleidsovereenkomst Stedenfonds.
VERBREDING VAN PRAKTIJK & DEFINITIE YOTA ! PARTICIPATIE BIJ DE VORMGEVING VAN EEN STAD.
EFFECT bij JES vzw Competentietrajecten die schooluitval voorkomen ?
Jongeren & cultuur Cultuur als hefboom voor kwetsbare groepen: een geïntegreerde projectaanpak.
Naam overlegorgaan Preventief Jeugdbeleid: Samen ontwikkelen en uitvoeren Workshop Kennis voor de Stad 6 november 2009.
Middelengebruik preventie en hulpverlening
Beleidsplan erfgoed situering vóór erfgoedconvenant stad Hasselt en Vlaamse Gemeenschap: belangrijke spelers in Hasselt: cultuur, toerisme,
9 juni ’09 ‘‘Het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zij n platteland’
ONDERWIJSBELEID IN DE PROVINCIE LIMBURG
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Door: Projectleider Jolande Reusen
Eenheid in verscheidenheid Bijeenkomst najaar 2014, Programma Leren en Werken.
- Groepsgericht vrijetijdsaanbod voor kinderen en jongeren:  plezante vrije tijd & realiseren van ontwikkelingskansen - Brugfunctie.
ICT design team STEM Smart! ICT in wetenschapsonderwijs Jouri Van Landeghem.
Paleizenstraat 90 > 1030 Brussel T > F > Leerlingenparticipatie in het LOP/SO Gent Trajectbegeleiding door de Vlaamse.
Provinciaal Steunpunt Vrijwilligerswerk Oost-Vlaanderen.
Infopunt Onderwijs Wat vragen ouders? “De juf zegt dat mijn kind niet mee is in de klas. Maar ik vind dat hij heel slim is! Kan ik mijn kind laten testen.
Infopunt Onderwijs Gedeeld belang Voor alle partijen: Geslaagde schoolloopbaan/succesvol onderwijstraject als gemeenschappelijk belang.
Doelmatigheid Introductie Doel workshop: Zichtbaar maken hoe het thema “doelmatigheid van zorg” expliciet binnen de opleiding revalidatiegeneeskunde aan.
Studiedag ‘Idealen, hoe radicaal is radicaal?’ WORKSHOP CENTRAAL MELDPUNT & DIENST JEUGDINTERVENTIE.
ESF Begeleiden en ondersteunen van jongeren Hester Bergmans
Sportvereniging en School een winnende combinatie Sport in Delft.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Datum (facultatief). 12 aanbevelingen/stellingen vanuit de workshops Inspiratie voor het debat.
“Centrale begeleiding voor jarige nieuwkomers uit derde landen”
JES vrijwilligsters can!
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
Leren en ontwikkelen op de werkplek
#EBJ16.
#EBJ16.
Programma Kennismakingsronde Korte Toelichting globale werking Formaat
#EBJ16.
Inspiratiemoment ‘Kinderen Baas’ Participatieve trajecten tussen jeugd en cultuur Dinsdag 6 juni ARGOS.
Progressief universalisme
De leefwereld van jongeren als vertrekpunt
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Stage Zindelijkheids- app
De ontwikkeling van functie 1 in het Netwerk GG ADS
Op zoek naar de Meerwaarde van het samenwerkingsverband
SOS Schulden Op School Voorstelling werking
Samenvattende presentatie - 3 mei 2019
Start to Buurtsport David Nassen - directeur ISB
Transcript van de presentatie:

Convenant tussen de VGC en JES vzw

Het DNA van JES vzw: De stad groeit, verjongt en verkleurt Innovatief stadslaboratorium Een geïntegreerde aanpak Vindplaatsgericht Focus op competenties Beleidsgericht Samen met anderen

Specifieke en algemene jeugdwerkopdracht Op zoek gaan naar nieuwe methodes en producten die de participatiekansen van jongeren in de stedelijke, Brusselse context bevorderen, met expliciete aandacht voor (semi-)publieke ruimte; Het ontwikkelen en ondersteunen van trajecten in de vrije tijd op vraag van Brusselse jeugdorganisaties of jongeren door middel van vorming, procesbegeleiding en productontwikkeling; Het centraal stellen van competentie-ontwikkeling van jongeren in de werking; Het realiseren van samenwerkingsverbanden en aandacht hebben voor een integrale en geïntegreerde benadering bij het uitvoeren van bovenstaande opdrachten, waarbij prioritaire aandacht gaat naar vrijetijdsorganisaties; Het verspreiden en delen van de expertise

Hoe we deze opdracht willen realiseren Aanbod van stadsavontuurlijke activiteiten Opzetten en ondersteunen van participatietrajecten Vraaggestuurde en trajectmatige ondersteuning aan Nederlandstalige Brusselse jeugdorganisaties en jeugdateliers en kinderclubs Opzetten en ondersteunen van muziektrajecten via de Rockfabriek De organisatie van Kunstbende Brussel Het opzetten van trajecten en workshops rond multimedia Integreren van competentiegericht werken Regelmatig en consequent delen van expertise via studiedagen, toonmomenten of vorming