SCRIPTIES PEDAGOGISCHE WETENSCHAPPEN 2003-2004. BEDOELING Het doorlopen van een gericht wetenschappelijk proces Een reflectie over het pedagogisch handelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Masterproef en Onderzoek Prof. Dr. Eva Van den Bussche.
Advertisements

Het doen van onderzoek in klas 4
Eindwerk zesde jaar.
VASTGOEDCOACH Ervaringsdeskundige + Assessment
Formatief - summatief evalueren
Transparantie bij evaluatie van stages Mia Sas Groepsvoorzitter Professionele Opleidingen HUB 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
Masterproef en Onderzoek voor Psychologie en Onderwijskunde
Voorlichting 4-HAVO / 5-VWO
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
Fons Zinken vicevoorzitter. Motie Tweede-Kamer van 17 maart Op 26 nov ‘Project samenwerking op niveau’ ingediend. Gesprek mevr. Ter Horst.
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Bachelorproject: problemen onduidelijk voor student en docent gebrek aan uniformiteit uitstelgedrag kritiek visitatiecommissie: te geringe omvang kwaliteitsverbetering.
Toelichting examenreglement academiejaar
Toelichting examenreglement academiejaar Faculteit psychologie en educatiewetenschappen.
Erasmus infodagen juni 2004-Oostende ECTS AAN DE UNIVERSITEIT GENT van 1989 tot nu Geneviève Cochez Afdeling Internationale Betrekkingen.
Masterprogramma Taal, Mens en Maatschappij
STRUCTUUR VAN EEN PUBLICATIE 1.TITEL 2.AUTEURS (naam, adres) 3.ABSTRACT (korte inhoud) 4.KEYWORDS (trefwoorden) 5.INLEIDING (context / probleemstelling)
MASTERPROEF I Opleidingsonderdeel
LAATSTE SCRIPTIESEMINARIE
Licenties Pedagogische wetenschappen Algemeen opzet Scriptiesemiaries.
Scriptieseminaries sociale agogiek Algemene afspraken.
Encyclopedie van de criminologische wetenschappen Het schrijven van een scriptie Citeren en refereren Maandag 14 oktober 2002 NB II 09H00.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Wetenschappelijke stage
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Periode 4, 2009/2010.
Onderzoeksvaardigheden
2004-nu: Safe Assign(-ment) op de VU
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
Patiëntveiligheid en medische fouten
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Scriptieseminarie 3 Methode – Experimenteel onderzoek
Laatste Scriptieseminarie
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd. Academiejaar 2010 – 2011 Els Martens & Carl Demeyere.
Doctoreren aan de Faculteit Diergeneeskunde nieuwe stijl (DS)
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Co-Green Dit is een sheet met tekst. Dit is de kop. Dit is bullit 1. Deze bullits kunnen over de gehele lengte van de sheet doorlopen Dit is bullit.
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
De achtergrondverlaging op de voorgrond NHV-najaarsbijeenkomst 28 november 2013.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Startmoment Master Politieke Communicatie 24 september 2007.
Leerkring POW Fase 4.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Blok 2, 2007.
Hogeschool Rotterdam Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs.ing. M.M.A. Scheepers Website:
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Social work Week 2.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 5.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
BACHELOR 3 B ACHELOR 3 = O NDERZOEK EN P ROFILERING Het jaar waarin je een eigen onderzoek uitvoert, daarin ondersteund door een seminarie en keuzevakken.
Privacy in het sociaal domein Raadscommissie 15 januari 2015.
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) Facultaire Studietrajectbegeleiding.
Masterproef sociaal werk sociaal beleid. Masterproef Sluitstuk van een academische opleiding Belang masterproef manifesteert zich in het aantal studiepunten.
Sociaal werk in tijden van crises. Lokaal sociaal beleid in verandering. Doctoraatsonderzoek Presentatie doctoraatsonderzoek VVSG - 14 juni 2016 Johan.
Het onderzoeksverslag
Toelichting Masterproef
De praktijkgerichte leer- en ontwikkelgemeenschap voor het
Schrijven is een vorm van denken maar denken is geen schrijven
Bronnen en onderzoeksvragen
Keuzethema: differentiatie
Toelichting Masterproef
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Herregistratie-eisen profielarts donorgeneeskunde
Scriptie in de Pedagogische Wetenschappen
Nederlands 4h6 30/12/18
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Transcript van de presentatie:

SCRIPTIES PEDAGOGISCHE WETENSCHAPPEN

BEDOELING Het doorlopen van een gericht wetenschappelijk proces Een reflectie over het pedagogisch handelen Een originele probleemstelling Een persoonlijk werkstuk Binnen de “ruime” Pedagogische Wetenschappen.

DE PROMOTOR Begeleidt het wetenschappelijk proces Door de student vrij gekozen Binnen of buiten (met fac. co-prom) Faculteit Deskundig met betrekking tot inhoud en methodische uitwerking van onderwerp Over de opties heen

PROCES PROCES Doornemen van wetenschappelijke litteratuur Scherp stellen van (Pedagogische) probleemstelling Uittekenen onderzoeksopzet en methode Uitvoeren van het onderzoek Rapportage van de resultaten (Pedagogische) Discussie

VORM Vlot leesbare tekst, die In het Nederlands gesteld In zijn geheel (als monografie) Of gedeeltelijk (als artikel) Kan ingediend worden bij Een professioneel Of wetenschappelijk tijdschrift woorden, exclusief bijlagen Geconformeerd aan een nationaal of internationaal Bibliografisch en stilistisch systeem

ETHISCHE CODE Transparante rapportage Vermelden van bronnen Letterlijk weergeven betekent pagina’s vermelden Informed consent Ethische Commissie

SCRIPTIE SEMENARIES In 2° semester (A:10, B: 20 in 1°lic) Door promotor georganiseerd Variërend In groep en of individueel Individueel gequoteerd Op basis van vorderingen volgens plan Als permanente evaluatie Lopen door in 2° en 3° licentie

FORMELE VEREISTEN 1°LIC Naam van promotor (eventueel co- promotor) aan FSA meedelen op uiterlijk 15 januari. Het daartoe bestemde formulier wordt door promotor, (co-promotor) en student ondertekent Veranderingen zijn nog mogelijk.

SCRIPTIEVERDEDIGING Gerichte vragen beantwoorden en argumenteren Jury wordt aangeduid door de faculteit en omvat promotor en event. co-promotor en twee juryleden (max 1 behoort tot vakgroep promotor)