Vlaamse Atletiekliga – VLAB Handleiding voor een secretaris
Waarom ? Belangrijke schakel in de clubwerking Wijziging van secretaris Doorgeven van de kennis
Informatie Doorgeven van informatie naar buiten maar ook binnen de club : Statuten Huishoudelijk reglement Rol van de informatica : Extranet
Voeren van de algemene administratie Beheer van het ledenbestand van de vereniging Jaarlijks aanvragen van de nieuwe vergunningen Deelname aan de kampioenschappen Organiseren van wedstrijden Delegeren van de verschillende taken : meerdere logins zijn Delegeren van de verschillende taken : meerdere logins zijn mogelijk met verschillende niveau’s van toelatingen Belangrijkste taken
A. Algemene Administratie ( 1 ) Clubdocumenten Financies Bestellen van drukwerken Aangifte van de sportongevallen Verzekeringen ( verplicht door de nieuwe wet voor de vrijwilligers ) Kandidatuurstellingen Mededelingen ( atleten in het buitenland, sponsor, … )
A. Algemene Administratie ( 2 ) Opvolgen procedure opzegging lidmaatschap Aanvragen abonnementen via secretariaat aan een voordelige prijs Controle prestaties ….
B. Beheer van het ledenbestand Aansluiten van nieuwe leden : clubs kunnen zelf hun nieuwe leden aansluiten via extranet Datum & handtekening Minderjarigen Dubbele aansluitingen Stamnummer
C. Aanvragen van startnummers Nieuw informatica systeem : zelf de startnummers aanvragen Aanvragen via de VAL : de bestaande reglementen eerbiedigen
D. Deelneming kampioenschappen Limietdata van de inschrijvingen Nationale kampioenschappen via de eigen federatie Medische attesten bij afwezigheid
E. Organiseren wedstrijden Kandidaturen kampioenschappen Beschermde wedstrijden
Besluit – vragen ?