Engineeringscompetenties van Technische Bedrijfskunde

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond groep 4 5 september 2013
Advertisements

Van Methode Naar Methodiek
Duurzame ambitie van Fontys Werktuigbouwkunde
De ontwikkeling van de 7 competenties
Het leerplan & examinering Eric Welp. Waar spreken we over? leerplan ` leer - plan het -woord leerplannen indeling van de leerstof, volgens welke aan.
Zorgroute basisschool Dijkerhoek.
Geert Bourgeois Viceminister-president Vlaams minister van Bestuurszaken, Binnenlands Bestuur, Inburgering, Toerisme en Vlaamse Rand.
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
SESAM ACADEMIE Professioneel advies door vrijwilligers.
Methode - aanpak Hoe om te gaan met zo veel verschillen in de klas?
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Profiel TI Scholingsdag
RBVO, rekenbewust vakonderwijs rekenen in andere vakken
Bachelor of Engineering
Ontwerpprojecten Competenties
domeinbeschrijving Bachelor of ICT 2 oktober 2009 HBO-I, Job Event
C I C A project. C I C A Studiejaar , tweede semester “Laat duizend bloemen bloeien”
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Technisch Ontwerp.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
RU-onderwijsdag 23 mei 2006 Workshop Toetsen en beoordelen 1 ‘Traditioneel’ versus ‘Modern’ Mariëlle Theunissen (ILS) Arie Geerding (IOWO) Ad van Hout.
Zorg op school.  Optimale ontwikkeling  Aangepast aan de onderwijsbehoeften  Structurele samenwerking met andere scholen.
Bijeenkomst Sociaal Beleidskader RUD’s 11 april 2012 Amersfoort.
Flexibilisering en EVC
Praktijkpresentatie Marie-Jeanne Meijer Jeanet Spijksma 45 minuten.
De cliënt centraal, wat nu? Door Gabrielle Verbeek
2IO20: OGO 1.2 Van Model tot Systeem Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
INTERVISIE Zuid-Holland
Albert Sikkema Miranda Valkenburg NIOC 3 november 2004
De opleiding mechatronica
Lerarenregister en Beroepskwaliteit
opleiding : Onderwijs Assistent
Vakinhoud Christophe Huygens Beveiliging van netwerk en computer- infrastructuur H04G5A.
NLT modules en excellentiebevordering
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
Groepsouderavond 10 september. Agenda uurkoffie en thee uurWelkom door directeur Korte inleiding uurBezoek in de klas van uw kind
OPLEIDING ONDERWIJSASSISTENT
Workshop “Beoordelen”
DU Metadatering, NIOC, 18 april 2007 DU Metadatering Roel Bakker (gebaseerd op de presentatie van Jos Loonen en Frens Vonken, NIOC congres,18 april 2007)
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Architectuurraad , Utrecht Lieke Meijs
De incidentmethode Een eenvoudige en strak gestructureerde methode
Functiefamilies Vlaamse overheid
Het 4C/ID model: Geknipt voor een kappersopleiding Wendy Kicken.
Competenties SLC week 3 DSR1.
Wat biedt Leesparade? Complete methode voortgezet technisch lezen.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Welkom bij Engineering! Rudie van den Heuvel. Engineering Elektrotechniek Embedded Systems Engineering Industrieel Product Ontwerpen Technische Bedrijfskunde.
Welkom bij de 3de conferentie van de Werkgroep BIM-competenties.
Analyseren met de ROCspiegel.nl Analyseren Informatie Ordenen Sorteren Filteren.
 Discussie: vraaggericht werken?  Cliënt en hulpvraag centraal  Empowerment.
Wij zijn TechnischInhoudelijkInnovatief. Wij bieden u.. YADP? Uw eigen decentraal dataregister met koppelingen Data zelf beheren, zelf beter benutten.
CanMEDS rollen Aansluiting HBOV, MBO in het functiehuis en praktijk
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
STAGE BIJ PARAGON & CENTRAAL BEHEER ACHMEA Gezocht: marketingstudent met juridisch inzicht Paragon ontwikkelt software om marketing- en communicatie binnen.
Michel (A.G.) Mossel Ing. MSc.
Science2Design4Society Wat is … DesignLab? Het DesignLab is een platform voor multidisciplinaire samenwerking, innovatie en creativiteit, waar ‘design.
Blended Learning en Keuzedelen: Een perfecte combinatie
Onderwijsconcept salent
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
KWO in Brabant 11 december 2006 Jaap v.d. Velden.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
DEEL DRIE Evaluatie van de activiteiten uit het beroepsleven
Transcript van de presentatie:

Engineeringscompetenties van Technische Bedrijfskunde Zoals vastgesteld in het landelijk overleg TKB dd 30-10-2013

Niveaus van de competenties Een eenvoudige en gestructureerde taak volgens een bekende methode In een overzichtelijke, monodisciplinaire context Met intensieve coaching Niveau 2 Een complexe, maar gestructureerde taak volgens bekende methodes In een complexe, monodisciplinaire context Met vraaggestuurde coaching van inhoudelijke experts Niveau 3 Een complexe, ongestructureerde taak volgens zelf aangepaste methodes In een complexe, multidisciplinaire context Die zelfstandig uitgevoerd wordt

Spinnenweb Technische Bedrijfskunde

Nummeriek Aan te tonen niveau AP Analyseren 3 Ontwerpen 2 Realiseren   Aan te tonen niveau AP Analyseren 3 Ontwerpen 2 Realiseren Beheren Managen Adviseren Onderzoeken Professionaliseren