SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Resultaten werkgroep IMAGO Kinderopvang.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BKK Conferentie Kinderopvang werkt! Implementatie pedagogisch kader
Advertisements

Keuzetraject in ons VMBO
Realisatie kindcentrum
Introductiebijeenkomst
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Sportiviteit & Respect Just do it!
Toekomstige ontwikkelingen Basisonderwijs Graft-de Rijp.
Missie: Calibris, adviseur voor praktijkleren, ondersteunt bedrijven binnen Zorg,Welzijn en Sport bij het hebben van voldoende en voldoende gekwalificeerd.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
De weg naar de competente docent
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Gewoon opvoeden? Verbeter de wereld! en begin bij de opvoeding.... De Vreedzame Wijk.
Professionaliseren van leerkrachten Reflectieve methodiek Januari 2014
Welkom op de ouderavond van klas 3
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Erfgoedinstellingen zoals musea, archiefinstellingen, heemkundige kringen, kerkfabrieken enz. zetten de deuren open en organiseren tal van activiteiten.
NME: kiezen, leren, meedoen
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Waar heb jij Jezus voor nodig?
L O B LoopbaanOriëntatie en Begeleiding. L O B Leerplicht tot en met leerjaar waarin je 16 jaar wordt Kwalificatieplicht tot het behalen van niveau 2.
Ondersteuning bij leven met een beperking
Nieuwe opleiding leidsters stelt kinderen centraal
plaats datum naam trainer
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Informatieavond 3 oktober Welkom Inleiding Waarom Harmonisatie Hoe verder.
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Een kansrijke veilige school!.  Het Stroink is een openbare Daltonschool.  Openbaar betekent dat de school open staat voor iedereen met respect voor.
De kubus van CSPE succesfactoren!
Visie & Strategie.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
LEA en sociale competentie & participatie Miriam Walraven 20 januari 2011.
Gecontroleerd afdraaien Dressing 2 Afstudeeropdracht EVC groep 4.
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Adviesrecht in de praktijk. Caroline van den Berg, trainer BOinK.
 A-94 A-94.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Opdrachten en eindopdracht
VOOR ALLE LEERWEGEN ! NU. INHOUD ARTXPRESS AUDITIE PROCEDURE PROGRAMMA LEERLIJN MOTIVATIE CONTACT.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
Keuze voor één prestatie-elftal senioren. Keuze voor één prestatie-elftal senioren. De agenda bij dit onderwerp: Informeren over de argumenten over de.
G EZAMENLIJKE OUDERAVOND W ELKOM !. Programma 1.Actuele stand van zaken m.b.t. de samenvoeging. 2.Informatie over de gekozen methodes. 3.Informatie over.
Klankbordgroep Z&W 2 maart 2015 Consortium Beroepsonderwijs.
Informatieavond peuterspeelzaal De Speeldoos 19 mei 2016.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
ZORG & WELZIJN. Wat betekent zorg en welzijn? Bij zorg staat zorgen voor iemand centraal. Je zorgt voor je opa of oma of je kleine broertje etc. Welzijn.
Netwerk Platform VMBO Intersectoraal
Freekids Kinderopvang
Krimp als kans… omdat we samenwerken!
Rob Goossens Het Werkplan.
Pedagogisch werk KD 2016.
VMBO BB-KB-GL-TL lesuren (100 SBU)
Inhoud presentatie Visie Organisatie Coördinator Plan van aanpak
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Competentiegericht onderwijs in het Leerwerktraject
Time-out protocol Presentatie 7 maart 2019.
Transcript van de presentatie:

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Resultaten werkgroep IMAGO Kinderopvang

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Doel werkgroep Potentiële leerlingen en werknemers: hebben een reëel beeld van branche Kinderopvang en PSZ-werk en van de werkzaamheden van de Pedagogisch Medewerker hebben een duidelijk beeld van de beroepsidentiteit

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Wat heeft de werkgroep gedaan? Inventarisatie van activiteiten als: Beroepenorientatie; beroepvoorlichting; imagocampagnes Welk beeld straalt het uit naar de omgeving? Advies aan stuurgroep SOO: waar verbinden wij ons aan?

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Vragen Ligt het accent op pedagogisch handelen? Is er zorg voor veiligheid? Is er loopbaanperspectief voor medewerkers?

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Resultaten inventarisatie Beroepenorientatie op locatie voor individu of groep biedt veel om branche professioneel en aantrekkelijk neer te zetten: accent leggen op pedagogische handelen Rol branche bij Beroepenorientatie op ROC’s kan duidelijker Voorlichtingsmaterialen: accent kan sterker op pedagogische handelen ipv verzorgen Kernwaarden SOO kunnen hier en daar sterker aangezet worden

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Advies aan stuurgroep SOO De KO en PSZ zijn op locatie aan zet om een professioneel en aantrekkelijk beeld neer te zetten, gericht op pedagogisch handelen en loopbaanperspectief Ontwikkelaars van voorlichtingsmaterialen krijgen advies voor bijstelling gericht op … Betrokkenen bij voorlichtingsbijeenkomsten stemmen met ROC’s af over doel en rol en zijn zelf meer in de lead

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Stuurgroep SOO De stuurgroep zal nog een besluit nemen over de adviezen De implementatiewerkgroep werkt de besluiten uit

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Voor vandaag: Aanzet maken tot: Uitwerking bezoek van groep vmbo-ers aan kinderdagverblijf/peuterspeelzaal of Uitwerking snuffelstage op kinderdagverblijf of peuterspeelzaal

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Uitwerking bezoek van VMBO- groep aan KO Belangrijk om bij stil te staan: Hoe oud zijn de bezoekers? Hoe groot is hun concentratievermogen? Wat wil je uitstralen als Kinderopvang en wat betekent dat voor het programma? Wat wil je vermijden? Informeer medewerkers over doel en gewenste uitstraling Waar en hoe komen de kernwaarden SOO tot uitdrukking?

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Uitwerking vmbo-er in beroepsoriënterende stage -Hoe oud is de leerling? -Wat is het doel van de stage? -Welk beeld moet de leerling meekrijgen? -Krijgt de leerling opdrachten vanuit de locatie? -Is er een bewust begin en eind aan de stage? Hoe wordt dat vorm gegeven? -Hoe wordt een aantrekkelijke stage opgebouwd? -Hoe komen de kernwaarden SOO tot uitdrukking?

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Format bezoek aan Kinderopvang Onderwerpen in de voorwaardenscheppende sfeer Programma: - Ontvangst: vorm, inhoud en tijdsduur - - Afsluiting: vorm, inhoud en tijdsduur

SOO werkgroep imago kinderopvang 2011 Format snuffelstage Onderwerpen in de voorwaardenscheppende sfeer Uitwerking/opbouw van de stage