Commissie Technische Zaken Stand van Zaken Part M
Commissie Technische Zaken Stand van zaken part M Wat verdwijnt per Introductie Part M nog steeds op Einde Regeling Onderhoud Luchtvaartuigen (ook de definitie klein en groot onderhoud) Einde Regeling Erkenningen Luchtwaardigheid, dus ook einde EZT Einde Regeling Standaard BvL
Commissie Technische Zaken Stand van zaken part M Wat ontstaat per Onderhoud door de eigenaar Introductie term complex onderhoudstaken Part F en G-organisatie Gecontroleerde/niet gecontroleerde omgeving BvL onbeperkt geldig ARC (1 of 3 jaar geldig) ARC-inspecteurs
Commissie Technische Zaken Stand van zaken part M De volgende werkgroepen zijn bezig met het aanpassen van Part M: M-05: Pilot owner maintenance M-17: Analyseren commentaar op huidige Part M MDM-32: Het regulering van de niet commerciële niet complexe luchtvaart
Commissie Technische Zaken MDM-032 Taak van de MDM 032 werkgroep: Het regulering van de niet commerciële niet complexe luchtvaart Onderwerpen: Ontwerp en productie Onderhoud Operatie Brevetten
Commissie Technische Zaken Aanpassing Part M (MDM 032) Voorstellen aanpassen Part M Introductie van een Part M Light. Verruiming van het onderhoud dat kan worden uitgevoerd door de eigenaar/houder. Studie naar het Competent Assessment Body concept. Introductie van standaard reparaties en modificaties. Introductie van “light’ Part 66 bevoegdheid.
Commissie Technische Zaken Aanpassing Part M (MDM 032) MDM 32 (A-NPA No ) Goedkeuring van simpele reparaties en modificaties door onderhoudsorganisatie’s.
Commissie Technische Zaken Aanpassing Part M werkgroep M17 Taak van de werkgroep: Het analyseren van het commentaar op NPA-7/2005 en het implementeren van verandering in Part M en AMC’s. Het verwerken van het commentaar dat uit de MDM- 032 NPA komt uit in July
Commissie Technische Zaken Aanpassing Part M werkgroep M05 Taak van de werkgroep: Het verruimen van het onderhoud die een eigenaar kan uitvoeren.
Commissie Technische Zaken Werkgroep M 05 Er komt een lijst met taken voor de volgende type vliegtuigen: Aircraft Gliders Balloons Helicopters
Commissie Technische Zaken Werkgroep M05
Commissie Technische Zaken Bevoegdheden ZVT bij Part M Eisen voor de zweefvliegtechnicus blijft een nationale aangelegenheid. Bevoegdheden van de ZVT wordt bepaald door: appendix VII van Part M. Type bevoegdheid A, B of C. De ZVT mag geen onderhoud verrichten aan componenten bij Part M. Opmerking: scheiding klein/groot onderhoud komt te vervallen
Commissie Technische Zaken Bevoegdheden ZVT bij Part M
Commissie Technische Zaken Part G/I organisatie Part G/I is nodig voor de afgifte van de ARC. Verlenging ARC: In een gecontroleerde omgeving elke 3 jaar. Opmerking:Er moet wel elk jaar een extensie worden gegeven. In een ongecontroleerde omgeving elk jaar. Definitie gecontroleerde omgeving: Als het vliegtuig in een periode van 12 maanden is beheerd door een Part G organisatie.
Commissie Technische Zaken Part G/I organisatie Inhoud: Onderhoudsprogramma Technische administratie en journaal van het vliegtuig (blauwe boekje) ARC AD/BLA evaluatie Uren en vluchten registratie Uitbesteden van onderhoud A –inspectie Audits
Commissie Technische Zaken Structuur Part G+I organisatie
Commissie Technische Zaken Part F organisatie Part F is nodig voor het uitvoeren van complexe onderhoudstaken
Commissie Technische Zaken Part F organisatie Inhoud: Vrijgave van werkzaamheden Werkplaatsfaciliteiten Acceptatie van materialen en onderdelen Onderhoudsdocumentatie Gereedschappen Accepteren van orders Melden van defecten Audits
Commissie Technische Zaken Structuur Part F organisatie
Commissie Technische Zaken Structuur Part F+G/I organisatie