Opleiden in de school Achtergrond: Open arbeidsmarkt Verantwoordelijkheid beroepsopleiding bij de school Beroep van leraar wordt aantrekkelijker door functiedifferentiatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

Over jongeren gesproken 10 maart 2005, Martiniplaza Groningen
FLITSBIJEENKOMST PRO Taal en rekenen op (referentie)niveau
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Sectorplan: de regio aan zet!
functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Onderwijs - arbeidsmarkt Onderwijsarbeidsmarkt Freddy Weima.
Opleiden in school Informatiebijeenkomst 25 juni 2003 – Hogeschool de Driestar.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Onderwijs & Arbeidsmarkt Jaap Bond, gedeputeerde Provincie Noord-Holland.
Taal en rekenen MBO flitsbijeenkomst 18 juni 2009 Marjo Jansen Beleidsdirectie BVE.
Gepersonaliseerd leren
 …. VOOR LOKAAL SOCIAAL BELEID
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
Vragen over de invoering Entree Opleidingen
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Kenniskring Orde en veiligheid. Rol ECABO Visie praktijkgericht leren Scholing praktijkopleiders Sectorplan 2009.
Beleidsuitvoering vs onderzoek Utrecht Jan 2010 Brug tussen beleidsuitvoering en beleidsonderzoek Marc van der Steeg (CPB/TIER)
Leren dienstdoen op de huisartsen post AIOS deel, leren dienstdoen op de Hap HAO deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Kennisobjecten kennisobjecten samen bouwen aan kennis.
Opleiden van medewerkers
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
Opleiden in school 22 juni 2004
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
Sectorwerkstuk Den Bosch
Wg Stichting Werkgeversinstituut St. Werkgeversinstituut Opgericht in 1985 Stichting? Dienstverlening:  Salarisadministratie  Wachtgelden  Werkgeverschap.
(Beroeps) Onderwijs in Beweging
Maatwerk in (op)scholing project 1 1. Waarom?  30% van de lessen in Rotterdams VO door onbevoegde leraren  7% nog niet compleet bevoegd  23% geheel.
Onthechten Hoe? 1.Voorlichting 2.Laagdrempelig 3.Binnen beginnen 4.Theorie & Praktijk samen 5.Maatwerk.
Project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
De Netwerkschool MBO College De Maasvallei
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
De beweging in het Sociaal Domein: kans of ramp? 8 oktober 2014
Marjan van Hof & Lineke Bos
Opening Twente Centre for Career Research (UT) “Professionele ontwikkeling van leerkrachten vanuit beleidsperspectief” Monique Vogelzang Directeur directie.
Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Samenwerken aan strategisch personeelsbeleid
Opleiden in de school, voor nu en in de toekomst
Kwaliteitsimpuls langdurende Zorg Hoe kom je aan de juiste mensen met de juiste competenties ?
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Knelpunten op de regionale onderwijsarbeidsmarkt Aanpak OCW door Hans van der Vlugt, directeur Directie Leraren Ministerie van OCW.
GMR 15 januari 2008 Thema: IPB ‘stand van zaken’.
LERAAR WORDEN VIA ASSESSMENT
Aanleiding en doelstelling
Voorstel wijziging vervangingsbeleid.
Lerarentekort 6 september 2017.
Naam: Luuk Rötjes Klas: 3MA1
Bea Jobse, decaan 9 oktober 2018
Vandaag Opening Inleiding keuzedelen Splitsen in twee groepen
Naam: Femke Janssen Klas: 3MA2
‘Kansen voor alle kinderen’ Inzet extra middelen
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
en biedt uw bedrijf voordelen!
Transcript van de presentatie:

Opleiden in de school Achtergrond: Open arbeidsmarkt Verantwoordelijkheid beroepsopleiding bij de school Beroep van leraar wordt aantrekkelijker door functiedifferentiatie

Aanleiding: Subsidieregeling juni 2002: - 50 Euro per ll - met PABO - onderdeel van IPB - max. 5 scholen - indienen voor 1 okt Regionaal platform “Partners in onderwijs”

Doel Opleiden van junior- en aspirantleraren tot leraren Uitgevoerd door seniorleraren in de rol van coach Een opleidingscoördinator PABO en scholen samen verantwoordelijk Overdracht van kennis en ervaring

Functies en/of taken Aspirantleraren: Onderwijsassistenten 3e & 4e jaars studenten Juniorleraren: Zijinstromers, Beginnende leraren & herintreders Leraren Directeuren Uitwerking op basis van competentieprofielen en beschikbare middelen en mogelijkheden

1 e periode: Cursus : - nadere uitwerking - werving, selectie - scholing regelen - begeleiding junior- en aspirantleraren - stages naar leerarbeidsovereenkomst - ontwikkeling van competentiemanagement

2 e periode: Cursus voortgangsverslag voor 1 sept voorzetting en uitbreiding van de opleidingsfunctie van de school - voortzetting en intensivering van de contacten met de opleiding - functieprofielen en beloningsbeleid - werving en selectie studenten - onderzoek naar de effecten - implementatie van competentiemanagement.

Financiën Opleidingscoördinator 8 uur p/w € 4000,-- Scholingskosten € 12000,-- Coaches voor totaal 10 uren p/w € 20000,-- Verletkosten voor vervanging € 10000,-- Materiële kosten € 1000,-- Onvoorzien € 1000,-- Totaal € 48000,--