ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 INLEIDING Samenwerking opleidingsinstituten Bovenschoolse afstemming Visie ontwikkelen op werkplekleren Speerpunt eindfase pabo-student Oplossen van kwalitatieve en kwantitatieve personele problemen
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 SAMENWERKING Alle scholen van Novem Dialoog OIDS met Hogeschool De Kempel Afstemming van visie tussen basisschool en opleiding T.z.t. met andere opleidingsinstituten
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 BOVENSCHOOLS De bovenschoolse afstemming wordt m.b.v. het volgende schema in kaart gebracht
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003
WERKPLEKLEREN Visie ontwikkelen op werkplekleren Visie Novem Professionalisering personeel Pilot Kader
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 KADER Groep: mentor School: begeleider Bestuur: opleidingsdocent
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 SPEERPUNT Eindfase pabo student Integratie opleidingsconcept De Kempel Conceptueel denken en reflectief vermogen Uitwerking pilot
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 PROBLEEMOPLOSSING Kwalitatieve personeelsproblemen: –Wederzijdse beïnvloeding Kwantitatieve personeelsproblemen: –Werkgelegenheidsgarantie
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 Knelpunten Formeel geen lio-stage De Kempel Reflectief vermogen zittend personeel Afstemming van visie op leren tussen De Kempel en Novemscholen Continuïteit project OIDS