ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Advertisements

De Opleidingsschool als leerwerkplek: op zoek naar kwaliteitscriteria.
Anticiperen op de uitval onder studenten Daphne Hijzen Juliette Hoogeveen
‘Leren in een nog krachtiger werkplekleeromgeving’
OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Verantwoordelijke Leni.
De Methode Integrale Jeugdbescherming
Opleidingsinfrastructuur
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
Afsluitende bijeenkomst Opleiden in de School
Bezint eer ge begint Enige gedachten over “werkdruk in relatie tot de gewenste productie” als object van onderzoek bij de Rechtbanken in Nederland Introductie.
Opleiden in de school (PDS): een uitdaging?
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
R’damse Vereniging voor Katholiek Onderwijs 60 scholen voor regulier en speciaal basisonderwijs vier scholen nemen deel aan het project.
Stage op CBS De Rank Een overzicht in april 2006.
22/04/2010 AMF-project: Werk maken van werkstudenten.
Decreet Lerarenopleiding Frank Vandenbroucke 13 januari 2006.
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
School of Education: Bruggen bouwen en onderhouden.
Velon werkgroependag 2007 leren van leerlingen Wat betekent Opleiden in de school: voor de leerling?
SAMEN WERKEN AAN LEREN SAMENWERKEN
Dieptepilot voor de academische basisschool De eerste ontwikkelingen.
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Onze kansrijke samenwerking. Waarom veranderen?
Doorlopende duale leerweg MBO-HBO ICT bijdrage nummer Hanriette Ruigt Haagse Hogeschool Jan van der Staaij Albeda College.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Werken aan een muzische grondhouding voor de lerarenopleiding Voorstelling donderdag 8 november 2007 Anne Verhoeven.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Voorlichting lio 7 april Agenda 1. Welkom en opening 2. Routes en sollicitatietraining 3. Lint of fulltime? 4. Wanneer ‘op lio’? 5. Sollicitatieprocedure.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
Ton van den Boom, opleidingscoördinator. Opleiden in School Doel ministerie O&W –visie ontwikkelen op Opleiden in School –visie ontwikkelen op werkplekleren.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
Opleiden in school 22 juni 2004
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
Dialoog gaat online verder
Presentatie STOPOZ 2012 Excellent presteren.
Mentor Andrea. Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen.
Project Focus-Fontys 'Het mes snijdt aan twee kanten'
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
SBB Summercourse, 18 juli Wat is sociaal kapitaal? “Alle mogelijke middelen van mensen uit het netwerk die ter beschikking komen voor een persoon.
Professie & Hoger Onderwijs 2013 Centraal staat het verder ontwikkelen en uitdragen van projectmanagement als vak Dit doen we door: het stimuleren van.
Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
POWERPOINT DOOR MIEP VERMEIR
Scholen als leergemeenschappen (LG) Paul Hennissen Lector ‘Opleiden in de School’ Hogeschool Zuyd.
Samenwerking VO-besturen Limburg Ron Bonekamp Makka Haane 8 november 2012.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Werkplekleren Pabo Opzet pabo 4  Een nieuwe opleidingsschool voor het hele jaar  Vakprofilering: 20 weken  sept tot febr 
GMR 15 januari 2008 Thema: IPB ‘stand van zaken’.
 De tekst wordt bestuurlijk besproken  Begin april zal de tekst formeel zijn vastgesteld en kan op basis daarvan aan de slag worden gegaan met de Ad.
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
Nood aan een nieuwe democratiseringsgolf.
Congres Steunpunt Opleidingsscholen PO-VO 'Samen sterker'
Bijeenkomst 26 september 2017
EXPERTISECENTRUM 20 april 2016.
Startkracht! in de lerarenopleiding
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Transcript van de presentatie:

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 INLEIDING Samenwerking opleidingsinstituten Bovenschoolse afstemming Visie ontwikkelen op werkplekleren Speerpunt eindfase pabo-student Oplossen van kwalitatieve en kwantitatieve personele problemen

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 SAMENWERKING Alle scholen van Novem Dialoog OIDS met Hogeschool De Kempel Afstemming van visie tussen basisschool en opleiding T.z.t. met andere opleidingsinstituten

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 BOVENSCHOOLS De bovenschoolse afstemming wordt m.b.v. het volgende schema in kaart gebracht

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003

WERKPLEKLEREN Visie ontwikkelen op werkplekleren Visie Novem Professionalisering personeel Pilot Kader

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 KADER Groep: mentor School: begeleider Bestuur: opleidingsdocent

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 SPEERPUNT Eindfase pabo student Integratie opleidingsconcept De Kempel Conceptueel denken en reflectief vermogen Uitwerking pilot

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 PROBLEEMOPLOSSING Kwalitatieve personeelsproblemen: –Wederzijdse beïnvloeding Kwantitatieve personeelsproblemen: –Werkgelegenheidsgarantie

ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 Knelpunten Formeel geen lio-stage De Kempel Reflectief vermogen zittend personeel Afstemming van visie op leren tussen De Kempel en Novemscholen Continuïteit project OIDS