OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Infoavond groepen 3 en 4 WELKOM.
Opleidingsleerkracht: competenties en opleidingstraject.
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Verantwoordelijke Leni.
Start-upconferentie Opleiden in school (v)so 31 mei 2006
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
Opleidingsinfrastructuur
Opleiden in de school (PDS): een uitdaging?
De weg naar de competente docent
PDS en WERKPLEKLEREN “OPLEIDEN IN SCHOOL”
Matthieu Roozen Carie van der Kruijs Irmgard Heijmans
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Begeleiden van het B-leerproces
De kracht van een driehoeksverbinding. Naar echt samen opleiden
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
SAMEN WERKEN AAN LEREN SAMENWERKEN
Kennis borgen Kennis integreren
Leerwerkgemeenschappen
Dieptepilot voor de academische basisschool De eerste ontwikkelingen.
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Introductie workshop 1.
Opleiden in de school lits-jumeaux of twijfelaar? ? Jan Smits: contactpersoon ILS-HAN Astrid Breukers: staflid “opleiden in de school” Edison-college,
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Problems are our friends, (problems are inevitable, you can’t learn without them) (Michael Fullan)
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
ERVARINGEN VAN EEN JAAR WERKEN ALS OPLEIDER IN SCHOOL
ontwikkelingsmodel beleidsplan oids novem 23 april 2003 OIDS opleiden in de school.
Opleiden in school 22 juni 2004
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Informatieavond groepen 5 en 6
Van, voor én door het onderwijs.
moderniseren van het curriculum.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Op school en in de scholengemeenschap
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Opleiden in des chool, netwerk De Kempel, januari 2004 OPLEIDEN IN DE SCHOOL bedreigingen kansen.
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Samen werken aan praktijkonderzoek!
Fontys Sporthogeschool beroepsvaardigheden 3e studiejaar
Bachelor Medische Hulpverlening
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
Welkom.  Ouders  College van bestuur: Kiki Huijnen  Start fusietraject jaar geleden met tekenen van intentieverklaring  Ambitie.
Instituut voor Communicatie, Media & IT STAGE. INHOUD PRESENTATIE Stage jaar 3 even voorstellen 3 e en 4 e jaar documenten en data formele instapeisen.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Workshop werkplekbegeleiding 12 oktober 2016
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
LOB als doorlopende lijn
Professioneel werken.
Mijn visie op onderwijs
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel

Inhoud presentatie Studenten in OIDS-Novem traject Professionalisering opleiders Competentieprofielen

Selectie studenten Sollicitatie via de interne mail naar 3de jaars studenten Aanmelden Selectie van kandidaten door de Kempel 6 kandidaten op gesprek 3 kandidaten benoemd

Afspraken Novem-werknemer voor het hele schooljaar Een werkplek in de bovenbouw 3 dagen een eigen groep vanaf start schooljaar 2 dagen theoretische verdieping Eigen Novem-begeleider: Jan Sleegers Werkgelegenheidsgarantie binnen Novem Betaalde werkplek

De deelnemende basisscholen

Werkplekken

Werkzaamheden Eigen verantwoordelijkheden voor bepaalde vakken Rapportage Oudergesprekken Teamvergaderingen Bouwvergaderingen Studiedagen Advisering V.O. Werkgroepen Organisatie rondom extra schoolactiviteiten Maandelijkse evaluatie- en werkgesprekken

Professionaliseringstraject Opleiden in de school Doel: Deskundige begeleiding op de werkplek Inhoud: Uitgangspunten van de Kempel m.b.t. het begeleiden van studenten Ontwikkelingsgericht coachen Visie op werkplekleren Het begeleiden van studenten die werken met een pop

Deelnemers traject

Competenties Pedagogisch competent Didactisch competent Organisatorisch competent Interpersoonlijk competent Samenwerken in en met de omgeving Samenwerken met collega's

Dimensies per competentie Reflectie beroepsidentiteit Sturing professionele ontwikkeling Conceptuele reflectie Effectief handelen in kenmerkende situaties

Bedankt voor uw aandacht!