Missie, visie & jaarplan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
Advertisements

Workshop Werkconferentie SSC Bedrijfsvoering Sturen op kwaliteit SCD 15 november 2013 Spreker: Jan-Frank Koers 1.
Menno Karres Lead Auditor
INK Management Model.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Nieuwjaarsbijeenkomst Federatie Zakenvrouwen & Female Leaders 22 januari 2014.
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Gemeentelijk gezondheidsbeleid met effect
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
Agenda Inkoopprofessionalisering
WISKUNDIGE FORMULES.
de werkgever van de toekomst
Workshop contentstrategie
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
Hoofdstuk 6 Leidinggeven
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Vragenlijst ketencoördinatoren
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Wouter Jansweijer, 16 September, Literatuur zoeken Project informatiewetenschappen october 2002.
Missie, visie, strategie & jaarplan
Rapportering door ontvangers Toelichting van de bevindingen uit het survey- onderzoek ‘Management & Innovatie in Lokale Besturen’ Prof. dr. Geert Bouckaert.
Schitterende Organisaties®
TOM keurmerk Marius Berendse.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2007 © Wolters-NoordhoffGrondslagen van het management.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Ondersteuningstoewijzing Studieochtend SWV PO RiBA 24 januari
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
1.1 Cockpit informatie.
Bedrijfsvoeringsscan
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten organisaties mee-veranderen.
Q-Plan Gebruikersdag 20 april Programma Gebruikersvragen Aanpassingen Q-Plan 4.04 Interne Audit Pauze Toekomst en Strategie Website en helpdeskfunctie.
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Centrumvisie Presentatie winkeliers/ eigenaren 15 September 2014.
Governance en systeemtoezicht Rian Vos Coördinerend/specialist senior inspecteur IGZ.
Methode Strategisch personeelsmanagement
ISO 8402 algemeen ISO 9000 aanvullingen ISO 9001 ISO 9004 extern
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
JAARPLAN Griffie 2013 Bijlage A3, halfjaar Toelichting A Onderwerpen: rood: bestuur en financiers oranje: maatschappij groen: klanten en.
JAARPLAN Griffie 2014 Bijlage A3. Toelichting A rood: bestuur en financiers oranje: maatschappij groen: klanten en partners blauw: medewerkers.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
SHEQ SHQ.
Integrale en interactieve kwaliteitszorg met A3 methodiek
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Missie, visie & jaarplan 2012 - 2013 CNV Publieke Zaak

De basis : de A3 methodiek Hoe? Wat? organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

De basis : de A3 methodiek Medewerkers Bestuur en financiers Klanten partners Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen Hoe?

De basis : de A3 methodiek Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

De basis : de A3 methodiek Structuur van de organisatie Proces van de organisatie Resultaat van de organisatie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

De basis : de A3 methodiek Do CONTINU VERBETEREN Plan Check Act

De basis : de A3 methodiek Leiderschap Do Strategie en beleid Plan Check Act

De basis : de A3 methodiek Management van medewerkers Management van processen Do Plan Check Management van middelen Act

De basis voor de A3 methodiek Medewerkers Bestuur en financiers Do Klanten en partners Plan Check Maatschappij Act

De basis voor de A3 methodiek Do Plan Check organisatiegebieden resultaatgebieden Act Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie De primaire functie van de organisatie. Wie zijn we? Wat doen we? Voor wie doen we het? Waarom doen we het? Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Visie Een ambitieus gedeeld beeld van de toekomst. Hoe geven we inhoud en vorm aan: Wie we zijn? Wat we doen? Voor wie we het doen? Waarom we het doen? Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Visie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Visie SBF-en Succesbepalende factoren. Factoren of beleidsaccenten die voor de organisatie continuïteitsbepalend zijn. Zij vormen de referentie voor het wegen van acties op hun bijdrage aan de visie. Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie Visie SBF-en Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie SBF-en Visie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij Prestatie- indicatoren Omschrijving van een onderwerp, de meetschaal; de meetprocudure. organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

A3 methodiek: werken aan ambitie Missie SBF-en Visie Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij Doelstelling Projectie van te bereiken resultaat in de toekomst. organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

Jaarplan 2012-2013 Verbeteren en vernieuwen Missie Visie SBF-en Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid Klanten partners middelen Maatschappij organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

Jaarplan 2012-2013 Verbeteren en vernieuwen Missie SBF-en Visie #verzoeken om competentieontwikkeling irt functie (25) 80% medew. Voldoet aan functieprofiel Leiderschap Management van medewerkers processen Medewerkers Bestuur en financiers Strategie beleid middelen Maatschappij Klanten partners Trainingen organiseren mbt IBB, CBB en Sociaalplan processen Inventarisatie opleidingsbehoefte Ambitie formuleren mbt bestuurders en kaderleden Opleidingsplan bijstellen Functieprofielen opstellen en waarderen Afspraken maken over inzet opleidingsbudget -25% klachten over producten en diensten 0% afwijking opleidingsbudget Budget beschikbaar stellen organisatiegebieden resultaatgebieden Verbeteren en vernieuwen

Top down & bottom up A Organisatie Vestiging Team