Eeklo-aalter filip dhaenens eeklo-aalter filip dhaenens zuid-west henk de reviere zuid-west henk de reviere gent hilde uvin gent hilde uvin aalst werner.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
21 mei – ontmoetingsdag - sessie 2a - 13 uur tot uur - lokaal A (aula)
Advertisements

functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
‘Samen werken aan een Taalbeleid.’
De ontwikkeling van de 7 competenties
Competentiemanagement
Leren in een ICT - context. een verhaal in beeld brengen…
Mechelen, Workshop 18 november LETS: wat, hoe, waarom LETS en verenigingen LETS en heemkunde…
Sharepoint als werk- en leeromgeving
Samenwerken aan Onderwijs en ICT Frank vd Oetelaar dinsdag 12 april 2005.
Mediaopvoeding.
Aanleren van ICT vaardigheden bij de kinderen tijdens de taallessen. Door: Lisette Jursche Opleiding i-coach 19 Juni 2012.
Een gewaarborgd ict-aanbod in de school voor de toekomst.
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Een grote kromme lijn, twee kleine schuine streepjes, een verticaal lijnstuk, een licht gebogen lijn, een blauwe driehoek, twee cirkels, twee blauwe bolletjes,
25 MEI MEI 2009 Workshop : onderwijskundige context en ict.
Module school en samenleving
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
HAPPY AGING Eindpresentatie ADP Tim Bosje & Janine Huizenga.
Kleine school met eigen karakter Welkom 19 september 2011 leerjaar 1.
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
SEPTEMBER 2007 : ICT-EINDTERMEN= werken aan ICT-COMPETENTIES informatiecommunicatie (in) (be) oefenen twee richtingen (op) zoeken één richting ICT op een.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
bouwstenen voor ict in het onderwijs
Leren in een ICT - context Aalst 06 juni 2011 – Massemen 07 juni 2011.
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Kritisch bekijken van software Niet het vele is goed…
Workshop DO in ICT curricula. Vraag vanuit het werkveld... Verinnerlijking DO in vakgebied en organisatie Presenteer do niet als ideologie, maar als creatief,
Beoordelen en kwalificeren in het vmbo
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Academie voor algemene beeldende
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Competentiegericht leren vmbo
Wat inspireert jou? Wat heb jij nodig om creatief te zijn?
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
“Help mij het zelf te doen”
6 Criteria Armen verenigingen zich Armen nemen het woord Maatschappelijke emancipatie Maatschappelijke structuren veranderen Dialoog met de samenleving.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
MEDIAOPVOEDING. 1. EEN NIEUW LEERPLAN zie blz. 5 Mediamaatschappij Beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid/digitale kloof Mediageneratie van.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
Inspiratiedag De Bib op School 5 mei 2015 Koen Vandendriessche Hannes Vanhaverbeke.
1 Brede school in Warmond: samenwerken
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
20 januari 2012 Oostakker 1 Ria De Sadeleer. 52 km van Brussel 5 km van centrum Gent 2.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Naar een succesvolle en duurzame samenwerking in uw regio! Ajoeb Mohamedajoeb.
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie “Samen het interbestuurlijk gegevensverkeer verbeteren” Regionale kenniskring Midwest dinsdag 30 augustus – Tielt.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Doelen realiseren met media
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Trends in het onderwijs
Actief burgerschap in het SO: “Hoe maken we samen het verschil?“
Leiding geven aan school ontwikkeling
Koen Rapstok senior adviseur ERAC Veghel, 12 oktober 2017
Op zoek naar de Meerwaarde van het samenwerkingsverband
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

eeklo-aalter filip dhaenens eeklo-aalter filip dhaenens zuid-west henk de reviere zuid-west henk de reviere gent hilde uvin gent hilde uvin aalst werner bosman aalst werner bosman dendermonde - zele - lokeren - zelzate - lochristi – destelbergen pascal lagaet dendermonde - zele - lokeren - zelzate - lochristi – destelbergen pascal lagaet ICT- platform Het ICT-platform: stand van zaken

ontwikkelings- lijnen met leerkrachten- fiches ICT-werkbalk i-borden ICT-werkbalk i-borden inhoud voor de kinderen beleidsplan voor het team leerlingenwijzer ICT- platform Samenhang onderdelen van het ICT-platform

dagelijkse onderhouds- medewerkers dagelijkse onderhouds- medewerkers vertegenwoor- digers en afgevaardigden trimesterieel onderhouds- medewerkers trimesterieel onderhouds- medewerkers interregionaal overleg medewerkers interregionaal overleg ontwerpers, programmeurs, bezorgers ICT- platform interesse?

kennis en vaardigheden gewaarborgd aanbod visie content infrastructuur ICT-beleid (een) ICT-beleidsplan op breder niveau

kaboe ??? wending septem ??? ICT-beleid (een) ICT-beleidsplan op breder niveau

doelgroep competentie frequent periodiek incidenteel frequent periodiek incidenteel (applicatie) leerstof- onderdeel gewaar- borgd aanbod gewaarborgd aanbod

werken aan ICT- competenties … … door middel van ICT … … door middel van ICT … … door ICT - kennis - vaardigheden - attitudes aan te reiken… … door ICT - kennis - vaardigheden - attitudes aan te reiken… … taken op een effectieve manier uit te voeren. … om in de toekomst en buiten de school … … om in de toekomst en buiten de school … in de schoolloop- baan van lerende kinderen definitie van een gewaarborgd aanbod

photofiltre mindmap muzische vorming (tuxpaint, drawing for children,…) een zoekmachine gebruiken JKOKL1L2L3L4L5 functieontwikkeling (ik tover, speel, oefen) L6 taalstimulatie (digitale verhalen, raadselfilms, tekendictees,…) ruimtelijke oriëntatie (labyrinth, quadrill,…) classificeren en seriëren (vormpje, vormen, workshop,…) getallen (vingo, flitsbeelden, telspel, …) vormen en structuren (papillons, poissons, bouwen met blokken, les châteaux, tangram,… gebruik oefen presenteer zoek ontwerp communiceer leer

dropbox: gedeelde mappen op gelinkte pc’s gevaar van herinstalleren met andere account zonder verwijderen van de lokale map