1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland
2 Ambitie Het realiseren van een gezamenlijke frontoffice waar alles rond werk, inkomen en re-integratie zo is geïntegreerd dat werkzoekenden en werkgevers een eenheid van dienstverlening ervaren. Werk staat voorop, de effectiviteit van de dienstverlening is vooral het gevolg van maatwerk. Gereed in juni 2009
3 Uitgangspunten Eén loket (fysiek en/of virtueel) Geïntegreerde en ontschotte dienstverlening (diagnose aan de kop, frontoffice stuurt backoffice aan) Eén aanspreekpunt (werkgever/klant werkzoekende (werk en re- integratie)) Gezamenlijke re-integratiemiddelen Gezamenlijke werkgeversbenadering Gezamenlijke huisvesting GEzamenlijke ICT oplossing Uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid klant en medewerk(st)ers
4 Organisatievorm Werkplein (MT/dagelijkse aansturing/mandaat) a.i. Dienstverleningconcept klanten verder ontwikkelen (voorhoedeteam) en definitief maken Analyse arbeidsmarkt (vraag en aanbod) regionaal en provinciaal Ketenjaarplan (taakstellingen Werkplein, budget, formatie) Instemming achterban (gemeenten, Werkbedrijf) Werkgeversbenadering integraal Inrichting integrale teams (training, wie doet wat, etc) Onderwerpen Uitrol
5 Huisvesting Stuur- en verantwoordingsinformatie Werkplein (en de achterliggende organisaties ICT (infrastructuur, autorisaties, welke applicatie, keuze systeem voor registratie klanten, opleiding) Communicatie extern en intern: (multichanneling), stakeholders, werkgevers, etc, telefoon, post, website, briefpapier, etc Gezamenlijke re-integratiemiddelen (inkoop) en beleid voor re- integratie Samenwerking backoffices (3 gemeenten, UWV)
6 Planning??