1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programmaraad / werkgroep werkgeversdienstverlening
Advertisements

CNV Vakcentrale Wet Werken Naar Vermogen Gevolgen voor de jonggehandicapten Leon Meijer Hoofd Beleid en Communicatie CNV vakcentrale 7 november 2011.
Verder met de persoonlijke aanpak
Werken naar vermogen Bijdrage voor Sociale Alliantie 7 april 2011.
Gezondheid, versterkt in eigen hand
Kadernotitie Participatiewet
Decentralisatie Participatiewet sociaal domein
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Waar gaat het om? Arbeidsbemiddeling: Het bij elkaar brengen van werkgever (vraag) en werkzoekende (aanbod) op de arbeidsmarkt met als doel de totstand-koming.
De werkgever als klant Workshop Effectief samenspel tussen gemeenten en werkgevers rondom participatie 13 maart 2013 Erwin Schut.
Dienstverlening werkzoekenden
Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.
Opbouw presentatie Doelstelling Belangrijkste kenmerken Kansen
Complementaire dienstverlening Van integraal naar complementair.
Workshop werkgeversdienstverlening SZW dagen, Utrecht 12 april 2012 Inhoud workshop: 1. Presentatie regionale ontwikkelvarianten samenwerking gemeenten-
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
Meer doen met minder €. Aanleiding bijeenkomst Vervolg bijeenkomst oktober 2010 Minder middelen re-integratie Bezuinigingstaakstelling extra capaciteit.
Reïntegratie, dat regelen wij zelf
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Aan de slag met de Werkschool Groningen
Loopbaanplein Achterhoek
SUWI Evaluatie Officiële evaluatie door PWC en Standpuntbepaling binnen Divosa.
Regionale samenwerking in Groot-Amsterdam
Karin Sleeking Hoofd beleidsafdeling Werk en Inkomen VNG
SAMENWERKING W&I Regio Kromme Rijn Heuvelrug Bunnik inwoners De Bilt inwoners Utrechtse Heuvelrug inwoners Wijk bij Duurstede inwoners.
ROC van Twente Startbijeenkomst LOB d.d. 16 februari 2011
SCHULDEN EN PARTICIPATIE
Regionale Werkgeversdienstverlening Arjan Kampman Benno Hermelink 2 november 2011 De Werkgever op Kop.
Regio Haaglanden 10 Gemeenten UWV Bijna 1 miljoen inwoners Bijna bedrijven Ruim Niet werkende werkzoekenden 2.
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Inburgeren op het werkplein
Project ketenacademie Ketenacademie Marc van Leeuwen, Cees Kiene.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Projectgroep prestatie-indicatoren
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
1 Ketensamenwerking Alkmaar 10 maart Missie Partner in de arbeidsmarkt Werkzoekenden:Iedereen doet mee Werkgevers:Bijdrage aan duurzaam ondernemen.
Dementie Zorg voor later, nu Joan Veldhuizen Hein van der Reijden.
WELKOM.
Samenwerking in het sociale domein ‘ over bestuurlijk lef en ambtelijke onrust in de regio’ Debat "De Sociale Gemeente" Dick van Maanen.
LEREN WERKT VOOR ARBEIDSGEHANDICAPTEN Inspiratieconferentie 2008 Erik van Zoonen, Sharon Smit.
Werkgeversservicepunt
1 Werkwinkels Een integrale benadering xxxx. 2 Vandaag Werkwinkels - waarom?  Definitie  Doelstellingen  Uitgangspunten Wat gebeurt er in een Werkwinkel?
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
20 juni 2007drs. Kerst Zwart, BPV&W1 Regie in re-integratie: de mogelijkheden van een IRO Onderzoek BPV&W: najaar 2006 – 15 juli 2007 Centrale vragen:
Informatiebijeenkomst
De beweging in het Sociaal Domein: kans of ramp? 8 oktober 2014
Transities Awbz Begeleiding en Participatiewet per
Informatievoorziening Walcheren voor Elkaar
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Schakel tussen mens en werk 21 juni 2007 P. Ewalts.
Werkgeversdienstverlening Leren door te delen Implementatiedag 28 mei 2015.
Pilot Regionale Werkgeversdienstverlening Midden Gelderland.
Arbeidsmarkt Is een verzamelnaam voor diverse plekken waar werkzoekenden en werkgevers elkaar ontmoeten. BvB 2014.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Bezorgen reisdocumenten
Presentatie Kandidatenraad 26 januari 2016
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Presentatie Wet Werken naar Vermogen Gemeente Berkelland 29 maart
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
UWV WERKbedrijf en werkgeversPAG 2 Deze presentatie UWV WERKbedrijf Missie, visie en ambities Dienstverlening Samenwerking gemeente Leudal – UWV WERKbedrijf.
Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
AZC 11 april 2016 Landelijke Studiedag Hilversum cat.3 Regionale aanpak nieuwkomersonderwijs, hoezo? POLGLO cat.2 cat.4.
Eenduidige werkgeversbenadering Marcel Tijdhof en Han Holtkamp (POWI) Hengelo, 26 mei 2011.
Shared Services Network Twente Krachtenbundeling op het gebied van communicatie Regionaal Platform Communicatie Twente.
Doorkijk transitie jeugdzorg 9 april 2013 Dennis Gerits.
“Gentleman we have run out of money,now we have to think” Voorbereidende vergadering d.d. 23 januari 2013: Visie Werk en Inkomen en Wsw.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Transcript van de presentatie:

1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland

2 Ambitie Het realiseren van een gezamenlijke frontoffice waar alles rond werk, inkomen en re-integratie zo is geïntegreerd dat werkzoekenden en werkgevers een eenheid van dienstverlening ervaren. Werk staat voorop, de effectiviteit van de dienstverlening is vooral het gevolg van maatwerk. Gereed in juni 2009

3 Uitgangspunten Eén loket (fysiek en/of virtueel) Geïntegreerde en ontschotte dienstverlening (diagnose aan de kop, frontoffice stuurt backoffice aan) Eén aanspreekpunt (werkgever/klant werkzoekende (werk en re- integratie)) Gezamenlijke re-integratiemiddelen Gezamenlijke werkgeversbenadering Gezamenlijke huisvesting GEzamenlijke ICT oplossing Uitgaan van de eigen verantwoordelijkheid klant en medewerk(st)ers

4 Organisatievorm Werkplein (MT/dagelijkse aansturing/mandaat) a.i. Dienstverleningconcept klanten verder ontwikkelen (voorhoedeteam) en definitief maken Analyse arbeidsmarkt (vraag en aanbod) regionaal en provinciaal Ketenjaarplan (taakstellingen Werkplein, budget, formatie) Instemming achterban (gemeenten, Werkbedrijf) Werkgeversbenadering integraal Inrichting integrale teams (training, wie doet wat, etc) Onderwerpen Uitrol

5 Huisvesting Stuur- en verantwoordingsinformatie Werkplein (en de achterliggende organisaties ICT (infrastructuur, autorisaties, welke applicatie, keuze systeem voor registratie klanten, opleiding) Communicatie extern en intern: (multichanneling), stakeholders, werkgevers, etc, telefoon, post, website, briefpapier, etc Gezamenlijke re-integratiemiddelen (inkoop) en beleid voor re- integratie Samenwerking backoffices (3 gemeenten, UWV)

6 Planning??