Programma Contactcenter Overheid (CCO) werkt aan Antwoord©: één loket voor alle vragen aan de overheid 7 februari 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
Advertisements

Kwaliteit door Informatie
Eureko Academy Life & Pensions Inspirerend leren.
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Deskresearch naar fasen van het klantcontactcenter (KCC)
Beter presteren door Leuker Leren Meer Leertijd of Betere Leertijd? Joseph Kessels 30 oktober 2013 Rotterdam.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
UWV Klanten Contact Centrum
Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
Zaterdag 5 juli 2014 O3D 2009 Sturen op cijfers door Carla Melchior.
Workshop 6: Multichanneling
SMO Breda Buitengewoon van binnen. Prestatie indicatoren MO Resultaten sector op de kaart.
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Visie Dienstverlening Secretarissen provinciale afdelingen, 9 april Utrecht Roelant Schenk.
Echte monitoring Waarom? Goede prioriteiten stellen, Goed milieurendement halen, Goed naleefgedrag beïnvloeden Goede middelen inzetten, Benchmarking; verwonderpunten.
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Het Management Informatie Portaal
Gezamenlijk de crisis door
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
De omgevingsvergunning Op weg naar één integrale vergunning 14 juni 2007 Joke de Vroom.
Dashboard voor Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Slotsymposium Benchmarking Publiekszaken 20 november 2008
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Zeewolde.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Ervaringen cliënten cruciaal voor verantwoorde zorg Marielle Rompa, 24 april, Rotterdam.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
UDEN geeft excellent Antwoord© met kanaalsturing door te Verbreden Professionaliseren Coördineren.
Toelichting Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) Archiefwet 1995
KCC4ALL.
BEL Combinatie.
Aan de slag met Stelselpedia
Wat zijn de informatiehuizen Martijn van Langen Uitvoeringsprogramma GOAL DCI Brown Bag 17 juni
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Kwaliteitszorg in archieven
Prototype kwartaalrapportage en dashboard
Evenwicht in sturing.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
Op weg naar MJP en verder Auditcommissie over het voorbereidngstraject MJP februari 2010.
Recht voor zijn raap: Presteren in de zorg met het HPO-verbetertraject Chiel Vink en Lilian Kolker, Center for Organizational Performance Voorlichtingsbijeenkomsten.
1 Strategische benchmark GGD. Programma Welkom stuurgroep lid Toelichting op de strategische benchmark -Achtergrond Ingrid Coenen (intern PL) -Inhoud.
Landelijk Kwaliteitsprogramma Beter voorkomen Maatschappelijke Verantwoording indicatoren JGZ GGD Nederland 8 september 2008.
1 Strategische benchmark GGD. Doelstellingen strategische benchmark De benchmark biedt de mogelijkheid tot vergelijking op de aspecten doelmatigheid en.
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid Nadere kennismaking verbonden partijen 15 oktober 2014 Ronald Visser.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Dashboard Passend Onderwijs Dashboard passend onderwijs.
Benchmarken in het Geo werkveld
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Waarstaatjegemeente.nl Horizontale Verantwoording
Transcript van de presentatie:

Programma Contactcenter Overheid (CCO) werkt aan Antwoord©: één loket voor alle vragen aan de overheid 7 februari 2007

Achtergrond Voorstudie CCO: “Op weg naar een contactcenter overheid” Advies VNG-Cie Jorritsma: “Publieke dienstverlening, professionele gemeenten: visie 2015” Kabinetsbesluit 8 juli 2005: Burger en bedrijf centraal Gemeenten eerste ingang overheid Overheidslagen werken samen 7 februari 2007

Netwerkorganisatie 7 februari 2007

Groeimodel Antwoord© 7 februari 2007

Leeromgeving Gemeente Provincie Amsterdam Noord-Holland Rotterdam Zuid-Holland Zwolle Overijssel Zaanstad Enschede Apeldoorn Gelderland Zoetermeer Gouda Terneuzen Zeeland Son en Breugel Noord-Brabant 7 februari 2007

Producten programma CCO Toolkit Antwoord© Telecommunicatie: makkelijke toegangsnummers en verbindingen Gemeenten: 14 + netnummer (14 020 enz) ICT-bouwstenen: eCCO Content interface en kennisbank met zoekmogelijkheden Opleidingen/ trainingen Besturingsmodel (op basis van COPC-standaard): Kwaliteitsborging Klanttevredenheid Benchmark prestatie  Meten is weten! 7 februari 2007

Zoeken (+ case based reasoning) eCCO Telefonie routering, uitwijk, overloop, wachtrij, rapportage Besturingsmodel contacthistorie, vraagregistratie, feedbackfaciliteit, monitoring Thema/ Life Event folders Veel gestelde vragen Calamiteiten/ actualiteiten Beslis- bomen Zoeken (+ case based reasoning) CCO nieuws Content 7 februari 2007

meten = weten = (bij)sturen = Besturingsmodel  Sturen op kwaliteit klantcontact meten = weten = (bij)sturen = 7 februari 2007

Waarop sturen? Welke Kern Prestatie Indicatoren? (KPI’s) Bijvoorbeeld: Gemiddelde wachttijd Hoe vaak doorverbonden? Op tijd teruggebeld? Gemiddelde gespreksduur In één keer afgehandeld? = opgenomen in de Benchmark Publiekszaken 2007 Koppelen aan Benchmark Publiekszaken, voorbeelden uit de praktijk 7 februari 2007

Meten = Weten = Sturen KCC Benchmark Dashboard Management Data Benchmark Management Sturing Best practices en Normen Dashboard Periodiek Continu Rapportagetool 7 februari 2007

Besturingsmodel: Teamleiders Om te sturen (deels zelfs realtime) op: Dagelijkse performance Servicelevels Kwaliteit Procesverbetering (Best Practices) Dashboard (rapportage) Kwaliteitsmonitoring Benchmark 7 februari 2007

Besturingsmodel: Management Controle (periodiek) op prestaties Sturing Verantwoording: Doen we het goed? Rapportage management Benchmark 7 februari 2007

Benchmarking Gluren bij de Buren Leren van elkaar: Best Practices Meten = Weten Hoe doe je het ten opzichte van andere vergelijkbare gemeentes? 7 februari 2007