Acquisitie
Telefonische aquisitie Fasen: voorbereiding achterhalen juiste contactpersoon openingszin de kern van het telefoongesprek het maken van een afspraak afronding nazorg
Aquisitiegesprek Bezoek aan prospect: voorbereiding introductie doel van het gesprek analyse aanbod afsluiting nazorg
Offerte Een offerte is een schriftelijke aanbieding om goederen of diensten te leveren tegen een bepaalde prijs en tegen bepaalde voorwaarden. Aandachtspunt: De offerte wordt verstuurd met een begeleidende brief en moet voldoen aan een aantal wettelijke regels.
Offerte Opbouw van de offerte: voorblad inhoudsopgave inleiding kern: actuele klantsituatie, klantvraag, aanbod condities afsluiting bijlage(n)
Evaluatie Waarom evalueren? Het is een leermoment. Het biedt een extra contactmoment met de prospect. Het biedt een herkansing als de eerste partij er niet uitkomt.
Ontwikkeling inkoopdiscipline De rol van inkoop neemt toe door: kostenbesparing met een hoger service-level en een risicobeperking voor het bedrijf.
Aanbesteding Een aanbesteding is een openbare aanvraag van een bedrijf om een offerte uit te brengen voor een product of dienst.
Aanbesteding Overheden moeten Europees aanbesteden, en wel op basis van: objectiviteit: elk bedrijf moet op de hoogte kunnen zijn van de te vergeven opdrachten transparantie: de procedures en regels moeten vooraf duidelijk zijn non-discriminatie: er moeten objectieve selectiecriteria worden toegepast die van tevoren bekend zijn