Commercieel jaarplan Commercie:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Advertisements

Gespreksvoorbereiding
Planning Budgetten Break-even analyse
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Echte monitoring Waarom? Goede prioriteiten stellen,
Kamer van Koophandel Haaglanden
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Vraaggerichte arbeidsbemiddeling
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Opdracht Strategieontwikkeling
LWP Portfolio Intersectoraal onderwijs
Observeren en rapporteren
H3: Koopgedrag van organisaties
Opbrengstgericht werken mbv peilingsactiviteiten
EVALUATIE & PLANNING Ondersteuning kwaliteitshandboek IBO/KDV
Wat is een communicatieplan?
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Aanbodgerichte arbeidsbemiddeling
Missie, visie & jaarplan
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Een organisatie - OP Product TW Klant Promotie omzet
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
Mamut SERVICE SUITE.
Van de juridisch dienstverlener
Social Media Reputation.
Pass’t Montessorionderwijs ?
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Commercieel beleid en recht
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
Detailhandelsmarketing
Het nut van Business Planning
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Sales H2 Acquisitie en verkoop
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
MARKETINGMIX.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Wereld GIS Dag 2005 Geografie & Technologie Onderdelen van een GIS n Geografie n Een computer n Gegevens n Iemand die de boel bedient Geografisch Informatie.
Commercieel beleid 1 H4 Vestigingsplaatsonderzoek Filiaalmanager.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
 A-94 A-94.
50.
Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.
leernetwerk participatiewet en banenafspraak waterschappen
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Evaluatie Cursus.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Ontstaan Siza Siza (1950) Kleine woonvormen, activiteitencentra, gezinsvervangende tehuizen (LG en VG) Het Dorp (1962) Grote woonvorm (LG) ‘s Koonings.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Marktonderzoek Zonder inzicht in het gedrag van de klanten/markt kan er geen marketingbeleid gevoerd worden.
Cursus vrijwilligers werven
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Direct Uitwerken concept DEM
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Commercieel jaarplan Commercie: handel of dienstverlening met winstoogmerk

Markt in kaart brengen Gegevens verzamelen voor het jaarplan: Hoe groot is mijn afzetmarkt? Hoeveel potentiële werknemers heeft mijn markt, gekoppeld aan opleidingsniveau? Wat zijn de toekomstverwachtingen in de branche? Wat is de potentiële omzet? Wie zijn mijn concurrenten?

Doelgroep bepalen Eigen markt afbakenen op basis van verschillende aspecten: naar branche naar functies naar geografisch marktgebied

Jaarplanning maken In het jaarplan wordt beschreven: wat de markt van het bureau is; wie de klanten en prospects zijn; welke activiteiten er het komende kalenderjaar georganiseerd worden voor klanten en prospects; wat het resultaat is (gerekend in omzetverhoging) van deze marktinspanningen.

Jaarplanning maken Hulpmiddelen die worden ingezet: SWOT-analyse confrontatiematrix omschrijving top 10 opdrachtgevers/prospects DMU (Decision Making Unit) communicatiemodel samenwerken met de concurrent of de aanval inzetten? omschrijving van de diverse acties gericht op flexwerkers/gedetacheerden/medewerkers geplaatst middels wervingsfee

Eigen markt bewerken De beschreven acties uitvoeren. Voorbeelden: