Joris van Leeuwen GDD-B USAT1 ADP – Karel Millenaar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gezonde en ongezonde voeding
Advertisements

Loverboys alles over loverboys.
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Sporten.
Opkomen voor jezelf.
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Wie is DVN Oost-Nederland & Diabetes op school
Minecraft.
door: Roderick Juffermans
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
EMEG lijst: opdracht 12.
Woorden en tijd.....
Naam: Rick Jacobs Datum: Module: Design & Research 2 Onderdeel: Action Design Principles Opdracht: Tussenopdracht Docent: Karel Millenaar Tussenopdracht.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
GOED OF FOUT - QUIZ.
Gemaakt door Nils Baalmans
Wat maakt het leven zinvol?
Muziek Project; Klaplong
HOE KRIJG JE LES IN DE TOEKOMST? In de toekomst krijg je les op computers,ipad50,en met een speciale bril op. Een 10d bril. Of bijvoorbeeld met een 10ds.
Vondeling Hoe ziet een poezenleven er zoal uit?. Dit hier lijkt mij wel een leuk plekje om te wonen!
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
ADP tussenopdracht Naam: Pieter Hoekstra Klas: GDD1A Datum: 20 maart, 2010 Module: D&R, Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Planet game.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Tussenopdracht ADP.
Resultaten 1 e les Type game: Platformer/Puzzel Concept: De speler neemt de gedaante aan van een jongen die per ongeluk door een steen naar een alternatieve.
End Year Assesment Jordi de Rijk Semester 2.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
De Tijger.
De paal in Wesley Geerts 05 nov 2010.
Public design – Concept 1 Pascal Burggraaf Pim Donkerlo Joris van Laernhoven Binnenhofje.
De stake out … “ons kamp” En het gebruikelijke tentje werd weer opgezet.
Je zou eens wat minder moeten werken en eens wat meer rust moeten nemen......
Tiny Farm Gaming. Over tiny farm Tiny farm is een spel waarin je een boerderij bezit. Eerst kun je kippen houden, voeren en broeden. Je verdient geld.
De dag uit het leven van Jugat Hallo, ik ben Jugat, ik ben 10 jaar. Ik woon in Maulipadar, dat is een dorp in het zuiden van India.
Lagoonia.
Interpreteren van data
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Wat ik wil…..
Dictee 8.13 Klik op de pagina om te kijken of je het antwoord goed had.
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
Ik doe mijn presentatie over…
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Dit is Albert. Welke producten zou hij kiezen?vakantiehuisje.
Verstoppertje spelen in het bos
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Gemaakt door Nouk en LOtte
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Deze spreekbeurt is gemaakt door: bjarne
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Patiënt Zorgverlener Leidinggevenden Voor een open omgeving moet op deze drie niveaus beleid bestaan.
Minecraft. Waarom ik Minecraft kies O Het is een spel dat ik vaak met vrienden of mijn zus speel op mijn playstation 3&4 of mijn computer.
Ontdekkingen in de zomer
Lucas 15: Een vader had twee zonen..
Trailer 'dansen op de vulkaan'
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Voel je wel in je vel !.
Leren programmeren met Scratch
EINDE VAN DE SURVIVALWEEK!
Transcript van de presentatie:

Joris van Leeuwen GDD-B USAT1 ADP – Karel Millenaar Survival Joris van Leeuwen GDD-B USAT1 ADP – Karel Millenaar

Resultaten en Ideeën Idee-generatie-sessie 1 Gedachtes Game related Uncharted 2 MW2 PirateGame (ISA) Storyline Magic Explosions Characters Gameplay Sports Surfing Kitesurfing Skateboarding Random Food Ipod Kapot Fun Sleep Proffesion Math Drawing Programming Possabilities Thinking Compter Music Guitar Drum

Resultaten en Ideeën Idee-generatie-sessie 1 Game bedenken: Golfsurf Game Ervaring Tactiek Wat doet de speler Surfer goed laten peddelen op de swell en golven Hoe werken de mechanics Golven bouwen op. Stromingen kunnen de speler makkelijk achter de golven krijgen (of juist niet) Op het juiste moment moet de speler beginnen te peddelen voor de golf Multiplayer Probeer zoveel mogelijk golven te pakken en punten te verdienen (meer dan de tegenstander)

Resultaten en Ideeën Idee-generatie-sessie 1 Gedachtes School Maken van Isa LevelCreator Veel werk PirateConcept tekenen Irritatie met medical groep Werkt niet hard Strak concept nodig Hobby Gitaren Nog steeds een hoge E snaar nodig (gebroken) 0.25mm dik moet nog kopen Game MW2 Mensen gaan te goed worden online Tennis Voor het eerst weer gedaan in 2 weken Ging niet zo lekker Kut dingen Ipod Touch kwijt geraakt in de trein Geen muziek meer Geen film meer Wil een nieuwe kopen Ik heb het geld Geen zin om weer kwijt te raken Misschien niet dezelfde kopen

Resultaten en Ideeën Idee-generatie-sessie 1 MW2 online Moet misschien verschillende niveau’s komen zodat de minder hardcore gamers ook kunnen winnen Guitar Hero Misschien vet als je snaren kunnen breken en je daardoor minder punten wint Dan moet je nieuwe kopen

5 vragen voor design van game Survival game Wat is de boodschap van de game? Dat overleven in je eentje erg lastig is in de wildernis. Er zijn grote gevolgen voor één kleine misstap. Wie is de speler (doelgroep)? Gamers die houden van uitdaging, tijd hebben om te gamen, en capabel zijn om een console te besturen. Wat moet de speler ervaren? Gamers moeten een grote druk op hun schouders voelen om zijn character in leven te houden. Later in de game (wanneer hij/zij het wat meer onder de controle heeft) kunnen ze genieten van de mooiheid van de natuur en de vrijheid. Wat doet de speler om tot de ervaring te komen? De speler gebruikt een computer (muis + toetsenbord) of een gameconsole (controller) om de game te kunnen spelen. Wat zijn de mechanics van de game? De speler moet zichzelf in leven zien te houden. Hij kan door meerdere dingen doodgaan; honger, dorst, kou, schade. Er zijn allemaal manieren (skill-tree) om ervoor te zorgen dat het leven in de wildernis makkelijker wordt. De speler moet jagen op dieren om te eten, drinken, kleren maken van dierenhuid, vuur maken, en niet teveel schade oplopen etc.

Prototype survival game Player Beweegt met toetsenbord Krijgt hoger Dood dieren met pijl en boog Loopt over dode dieren om te eten Dorst Loopt over water om te drinken Schade Ontwijkt dieren om schade op te lopen Pijlen (en boog) Loopt over werkbank om pijlen te slijpen

Prototype survival game Wat heb ik proberen te testen Is het leuk om meerdere waardes (honger, dorst en schade) in de gaten te houden om te overleven? Is het leuk om gewoon zo lang mogelijk te overleven, of moeten er extra doelen aan? Is het leuk om beter te worden in dingen (pijlen slijpen sneller laten gaan)

Prototype survival game

Prototype survival game

Prototype survival game

Prototype survival game

Reactie op Prototype survival game Het is leuk om te overleven met meerdere metertjes (kan doodgaan aan meerdere dingen) Het is leuk om zo lang mogelijk te leven, maar het moet afwisselender worden. Dit door bijvoorbeeld dat de dieren in een bepaald gebied schaars worden, en dat je een andere plek moet opzoeken om te overleven (verhuizen). Het is realistischer als je afhankelijk bent van de kwaliteit van je tools. De kwaliteit hangt af van de skill in het maken in die tool. De uitingen van de kwaliteit van een tool, is bijvoorbeeld dat je boog sneller kapot gaat als skill in bogen maken nog niet genoeg was om die boog te maken. Metertjes zijn irritant om te volgen en het zou beter zijn als de speler ergens anders aan kan zien hoe de character er voor staat; rode gloed door schade, blur door dorst, groene gloed door honger (knorrende maag), blauwe gloed door koudheid. De speler moet zelf kunnen inschatten wanneer er gegeten moet worden (door zon opkomst en ondergang, moet de speler kunnen snappen dat hij iedere dag wel wat moet eten).

Huidige staat concept Er is nog steeds veel onduidelijk over wat er nou wel in de game moet komen en wat niet (teveel is ook niet goed). Speler moet veel beslissingen kunnen maken in de game (ga ik nu jagen, of ga ik nog even aan mijn jas borduren omdat het binnenkort koud gaat worden?). Speler moet aan natuurlijke reacties kunnen zien hoe de speler ervoor staat. Speler moet door omstandigheden van de omgeving zijn speelstijl aanpassen. Doordat de konijnen schaars worden in een bepaald gebied, moet de speler bijvoorbeeld gaan verkassen. Speler moet een skill-level krijgen per categorie tools die gemaakt kunnen worden. De kwaliteit van de tool is afhankelijk van de skill in die tool. Kwaliteit heeft invloed op bijvoorbeeld de schade van de pijl, de voeding van het vlees etc. Een skill worden getraind door het te beoefenen. Door een skill lang niet te beoefenen, vergeet je het weer, en gaat het level naar beneden.