Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BAGAGE ser peters.
Advertisements

16 huisartsen gezondheidscentrum  gemeentegerichte samenwerking
Verrichtingen getal Eddy Reynders, huisarts, 2009.
Begeleid zelfstandig leren
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Co-schap Ouderenzorg in het Catharina Ziekenhuis Afdeling Geriatrie
DE KLACHTENCOMMISSIE Rotterdam en Zuid-Holland Zuid. mr A.G. Scheele- Mülder, voorzitter klachtencommissie Infoavond 14 oktober 2010.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
 Psychische problemen › mensen met langdurige psychische klachten › ex–psychiatrische patiënten.
‘Een competentiewoordenboek voor doelgroepmedewerkers in BW’ Studiedag Bruggen Bouwen – 15 maart 2012.
Leren dienstdoen op de huisartsen post AIOS deel, leren dienstdoen op de Hap HAO deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap Hao deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Chronische Ziekten. Wat moet de Aios erover leren?
Taakherschikking Functie en positie behandelend verpleegkundigen
Mindfulness Edel Maex Oorsprong in boeddhistische meditatievormen
1 Peer Assesment Studenten beoordelen elkaar. 2 Doel  Er wordt je een spiegel voorgehouden  Het ‘beter’ functioneren in een groep waardoor de groep.
Enquête ‘Coördinator’ Een overzicht van de antwoorden
Reflecteren en een knoop
Triage: sorteren kun je leren! Rita Nieuwenhuis Pieter Jochems
Klassenmanagement Dia: logo + titel presentatie Voorbereiding
Logo, drie kleuren, drie partijen bij betrokken
PowerPoint bij vaardigheid onderwijs voor de huisartsopleider op een paralleldag.  Anke ten Have april 2011.
Gedragsveranderingen bij dementie
Timemanagement: Druk, druk, druk!
Werkvormen als huisarts. Programma: Inleiding. Rollenspel. Diverse kennis domeinen / subgroep. Plenaire uitwisseling.
Welkom bij Maastricht University.
Peerassessment HAO’s Ervaringen Twente 2013.
Calamiteit: donderslag bij heldere hemel
HUISARTSENPOSTEN VAN WAARNEEMORGANISATIE VAN EN VOOR HUISARTSEN NAAR TOEGANGSPOORT VAN DE ACUTE ZORG? Hansmaarten Bolle, directeur InEen.
Spoedzorg in Nederland Waar staan we en waar gaan we?
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink Workshop 3.
Onderwijs palliatieve zorg Huisartsopleiding 3e jaar Context en proactiviteit Huisartsopleiding Erasmus MC.
Time-Management Herken je tijdvreters!. Huisartspraktijk Als je als huisarts stress wilt krijgen dan moet je vooral………
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Presentatie Workshop Een optimale Camjo redactie Wim Kramer Nieuwsmanager RTV Utrecht.
DAG TEGEN KANKER OP 18 SEPTEMBER 2014 Aandacht voor mensen met kanker in ons ziekenhuis.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Drs. Ronald Duzijn, directeur KAMG Evaluatie instroom opleidingsplaatsten M&G 27 november 2014.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
Cardiopulmonale consulten op de huisartsenpost: interviewstudie Angel Schols Basisarts en promovendus.
Blijven ontwikkelen Zin?Ja! 21 april Opener – stellingen rond Leren & Ontwikkelen 1. wie is verantwoordelijk voor leren in VO - de leidinggevende.
‘De dag is om voor je het weet’ Over de tijdsbesteding van de huisarts. Eddy Reynders, huisarts. V 15.
Tijdmanagement in de huisartsenpraktijk. Hoe blijf ik in balans?
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
Di saaie CAO in de huisarts opleiding en de huisartspraktijk.
Dr. Els M.L. Verschuur Invitational Conference NPZZG
Basis kennis over inkomsten en uitgaven.
Klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie
Tijdmanagement in de praktijk van de assistente
Disclosure belangen NHG spreker
Uw ideale werkdag en wat daar mee samenhangt.
DA dag april 2016.
Kerntaak 3: Praktijkvoering Kerntaak 1: Triëren
Huisarts en spoed: Hoe doen we het NU? Doen we het goed?
Samenwerking HA en SO in verzorgingshuis
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Huurders betrekken bij het beleid van Vecht en Omstreken
Plannen en organiseren

Dr. Peter Hoffman en Dr. Wim Verhoeven
Taak 1 Inleiding in de gezondheidszorg Hoofdstuk 2
Londenreis 5H ma 9 t/m do 12 september 2019 Inhoud: Doel Geschiedenis
Transcript van de presentatie:

Leren dienstdoen op de huisartsen post Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en regels. Organisatie. Bijzondere situaties.

Hoeveel tijd besteedt de huisarts aan dienstdoen? 218 werkdagen 8 uur 1744 uur 30 diensten van 6,5 uur = 205 uur 12 % van de werktijd is diensttijd

Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en regels. Organisatie. Bijzondere situaties.

Hao deel. Begeleiden Aios op de Hap. De Hap is een rijkere leeromgeving dan de opleidingspraktijk. De manier van leren is hetzelfde. De organisatie van het leren is anders. De valkuilen zijn anders. Beoordelen?

Wat kan de Aios beter leren op de Hap? Spoedgevallen ( U1 en U2 urgenties). Telefonische triage. Samenwerken. Organiseren; –Werktempo. Omgaan met zichzelf ; –Werken onder stress in emotionele situaties.

De manier van leren is hetzelfde. Aios Introductie. Aios eerst weinig zelfstandig. Meer ervaring opdoen. Dan zelfstandig leren werken.

De manier van leren is hetzelfde. Aios Introductie. Aios weinig zelfstandig. Ervaring opdoen. Zelfstandig leren werken. Hao Introductie cursus. Hao zorgt voor rol model. Coachende rol. Hao verdwijnt naar achterwacht rol.

De organisatie van het leren is anders. Introductie cursus. Diensten plannen!!! Eerst consult, dan visite dan telefoon arts. Aios werkt langzamer. Hao moet aanvullen. Bekwaamheidsverklaring. Waarnemend Hao. Achterwacht rol.

De valkuilen zijn anders. Onbekende patiënten. Protocollair werken. Vraagje aan collega? Mip en klachtregeling. Achterwacht.

Beoordelen. Checklijst Beoordeling Zelfstandig Dienstdoen. 2e Beoordelaar. Bekwaamheidsverklaring.

Hoe vinden ze het? September 2010 –78,8% heeft er plezier in. –85 % vindt het een prettige werkomgeving. –80% van de opleiders stimuleert hen dienstte doen. –57 % is tevreden over de tijd beschikbaar voor een leergesprek over praktijkoverstijgende onderwerpen tijdens de dienst.

Hoeveel diensten en wanneer? 5 – 8 per kwartaal. Consult, visite en telefoon arts. Nachtdiensten; als Aios ervaren is.