ONDERSTEUNEN BIJ OPDRACHTEN Hoe doe je dat als opleider?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het venijn zit in de staart Ede, 29 maart 2007 Door inzicht meer uitzicht in de chronische fase Prof.dr. Trudi van den Bos, AMC Symposium Het venijn zit.
Advertisements

De POH-GGZ in de huisartsenpraktijk
Mindfulness Aan westerse samenleving aangepaste vorm van oosterse meditatie oefeningen. Effect: beter leren omgaan met psychische en lichamelijke klachten,
Op koers met het Zelfmanagementkompas
Van boekhouder naar BoekMeester!
De nieuwe werkelijkheid
Disclosure belangen spreker (potentiële) Belangenverstrengeling Geen
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Voeding en Dieet Zorgmodule Presentatie hoofdlijnen inhoud projectplan.
Partner voor verenigingen Laat uw leden verantwoord sporten.
Platformbijeenkomst Netwerkbijeenkomst palliatieve zorg Eemland
Diseasemanagement in de praktijk
Maken van een stagebeschrijving
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
Psychiatrische stoornissen bij patiënten met een lichamelijke aandoening Hanne Claeys.
VAN EEN LEERTEAM KOMT EEN LEERTEAM !!
Handout Workshop Opleiden in de school, Velon congres 2008
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Zorg voor zelfstandigheid: rehabilitatie in de ouderenzorg
Palliatieve zorg op de kaart
Patiëntperspectief op kwaliteit van zorg
Ziekteverzuim Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 115.
Regionalisatie Oost Brabant
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
Consortium ZeGNN Katja van Groesen, verloskundige kring friesland
Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving.
Leeftijd en Beleid De OR aan zet Platform voor medezeggenschap in bibliotheken 5 maart 2008 Silvia van den Heuvel.
Ontwikkelingen Wmo/AWBZ
De kubus van CSPE succesfactoren!
Welkom bij Maastricht University.
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Datum naam 1 datum plaats Whiplash Associated Disorder multidisciplinaire richtlijn CBO 2006 naam persoon.
Bekwaam & Competent Hoe bewaak je dit?
Kom in actie tegen eenzaamheid!
Het perspectief van de oudere
Week 6 GGZ Preventie en psycho-educatie
Praktijkervaring en reflectie
De rol van de huisarts in de laatste levensfase
Pro-actief anticiperen op wetswijzigingen mr. Ernst van Win 4 februari 2016.
Doelmatigheid Introductie Doel workshop: Zichtbaar maken hoe het thema “doelmatigheid van zorg” expliciet binnen de opleiding revalidatiegeneeskunde aan.
Palliatieve zorg voor mensen met een VB Stand van zaken Anke de Veer (NIVEL)
Onderwijs palliatieve zorg Huisartsopleiding 3e jaar Context en proactiviteit Huisartsopleiding Erasmus MC.
(mee)Bewegen in de jeugdzorg. Kaders 1.Landelijke visies op opvoeding en jeugdzorg 2.Transitie jeugdzorg 3.Gedeelde missie en visie in Overijssel 4.Organisaties.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Richtlijnen en principes Over diagnostiek en behandeling van gedragsproblemen bij mensen met een verstandelijke beperking 29 maart 2011 Barbara Pot, orthopedagoge/gz-psychologe.
Curriculum van de huisartsopleiding UMCG september 2006.
Projectgroep deskundigheidsbevordering Meerjarenbeleid Kerndoel 5.2. Het ontwikkelen van een nieuw systeem van deskundigheidsbevordering, dat uitgaat.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Toekomst AWBZ: zeker van zorg? Monique van der Meulen 7 november 2008.
PSYCHISCHE PROBLEMATIEK IN HET 3E JAAR Een ‘best practice’ zonder enig resultaat.
Depressie op oudere leeftijd en het risico op multimorbiditeit en polyfarmacie Peter Verhaak Floor Holvast, Bernard A. van Hattem, Judith Sinnige, François.
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
Palliatieve zorg voor niet-westerse migranten februari 2016 ROC Midden-Nederland studenten verpleegkunde 1.
TIJDIG ZORGEN VOOR JE ZORG BIJ HET LEVENSEINDE Een goed idee? 1.
Huishoudelijke ondersteuning bij de cliënt met dementie.
Dagondersteuning (WMO – algemene voorziening) Overgang
Netwerk Kwaliteitsontwikkeling GGz
Palliatieve zorg voor niet-westerse migranten
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Het zorgcontinuüm.
Wmo beleid in de Drechtsteden
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Studentenwelzijn en kwaliteitszorg werken met de beleidsscan
Intensieve begeleiding
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Palliatieve zorg voor niet-westerse migranten
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Behoud van kwaliteit van leven en functionaliteit
Transcript van de presentatie:

ONDERSTEUNEN BIJ OPDRACHTEN Hoe doe je dat als opleider?

DOEL OPDRACHTEN  GEVEN RICHTING AAN LEREN EN WERKEN AIOS IN DE PRAKTIJK  LATEN AIOS FOCUSSEN OP THEMA’S PER OPLEIDINGSPERIODE

WAT ZIJN DIE THEMA’S?  JAAR 1: –VEEL VOORKOMENDE PROBLEMEN –ACUTE AANDOENINGEN –LICHAMELIJK ONVERKLAARDE KLACHTEN –VEEL VOORKOMEND CHRONISCH (BASALE DIAGNOSTIEK EN INSTELLEN EERSTE BEHANDELING)  JAAR 3: –CHRONISCHE ZIEKTES (OOK BEGELEIDING EN ORGANISATIE ZORG) –PSYCHISCHE PROBLEMATIEK –PALLIATIEVE EN TERMINALE ZORG –PRAKTIJKMANAGEMENT

OPDRACHTEN WEBSITE  AIOS/JAAR 1/OPDRACHTEN RESP. AIOS/JAAR 3/OPDRACHTEN (DEMO WEBSITE)  EIGEN OPDRACHTEN CONSTRUEREN IN JAAR 1 GOED MOGELIJK, HEEFT VOORKEUR! (ALLEEN THEMA LIGT VAST)  IN JAAR 3: OPDRACHT OVER OUDEREN MET POLYFARMACIE EN COMORBIDITEIT LIGT VAST, ANDERE OPDRACHTEN OOK HIER FLEXIBEL IN TE VULLEN OP BASIS LEERWENSEN AIOS

ROL OPLEIDER  REFLECTIE EN TOETSING OP THEMA’S PER JAAR RICHTEN  AIOS STIMULEREN OP BASIS HIERVAN ACTIE TE ONDERNEMEN (OPDRACHTEN MAKEN)  OPDRACHTEN OP KWALITEIT EN UITVOERBAARHEID TOETSEN  ONDERSTEUNEN BIJ UITVOERING: –OP TERUG KOMEN! –HELPEN BIJ OPLOSSEN KNELPUNTEN –RESULTATEN BESPREKEN/TOETSEN