De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving."— Transcript van de presentatie:

1 Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving

2 Plaats hier uw stelling

3 Toetsing Extra tijd Kwantitatieve aanpassing Duidelijke lay-out Auditieve ondersteuning Wat toets ik nu eigenlijk? Alternatieve manieren van toetsen

4 Beoordeling Wat wil je met de toets meten? Overleg en afstemming is essentieel!

5 Stappenplan (De Krosse & Kleijnen, 2007) Stap 1: Bepalen van de uitgangspunten Stap 2: Een beoordeling op maat Stap 3:Geen cijfers in de beginperiode of andere algemene beoordelingsafspraken Stap 4: Aangepaste beoordeling van spelfouten Stap 5: Uitvoeren en vastleggen van de aangepaste beoordeling

6 Spellingfouten niet meerekenen? Centraal examen Schoolexamen

7 Wet- en regelgeving De regelgevingen veranderen regelmatig. Het wordt aangeraden om de website van de Centrale Examencommissie Vaststelling Opgaven (CEVO) te raadplegen voor de meest recente informatie (www.eindexamen.nl)www.eindexamen.nl

8 vmbo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw

9 havo en vwo Vrijstellingen onderbouw Vrijstellingen bovenbouw

10 Voorzieningen centraal examen Artikel 55 van het Eindexamenbesluit


Download ppt "Thema 3: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Toetsing, beoordeling, wet- en regelgeving."

Verwante presentaties


Ads door Google