Vereiste in leerplan VV zie AD , AD4.10, AD 5.7 en AD5.8

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
meten van competenties
Advertisements

Leerplantoelichting organisatie-assistentie Brugge
Het nieuwe spelen is oud
Geïntegreerd werken in OH Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 14, 25, 30, 35, 39 … 1.
Coördinatoren VV 15 januari 2014 verslag 1dpb brugge.
De psychologie van communicatie
meten en observeren van competenties op de werkvloer
Observeren en rapporteren
Les 2 blok 3 Tijdvak ) Nakijken les 1
Doelstelling van vandaag
Van, voor én door het onderwijs.
Van, voor én door het onderwijs.
AD6 in leerplan verzorging
Het nieuwe leerplan voor de tweede graad
Kinderzorg 16 Januari 2014.
Portfolio in VZ Wenk servicedocument.
Portfolio in VV Wenk servicedocument.
Vereiste in leerplan VZ zie AD AD 4 en AD 5…
31 januari 2014 Verslag in groen
Geïntegreerd werken in VZ Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 15, 27, 32, 37, 38, 56, 69, 78 … 1.
Proces- en personeelsplanning Beslissing VR 4 juni 2004 : méér geresponsabiliseerde werkwijze Kader : Managementcode P&O –(Principe 2) Structuren, taken,
Experimenten! Rosemarijn en Mandy H2D. Waarop moet je letten? Voorbereiding- Heb je alles? Staat alles veilig? Uitvoering- Alleen letten op je eigen proef.
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Liefde en trouw is de manier waarop God met de mens omgaat in het verbond
Neighbourhood skills audit Justien Jonckheere – Mentor vzw SUCCES MC 8 – April 4th 2012.
ONDERWIJSBELEID IN DE PROVINCIE LIMBURG
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 4 Blok 2.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 5 Blok 2.
Juridische en deontologische gevolgen van het werken in associatieverband Meester Walter Gonthier Advocatenkantoor Gonthier-Dhaenens.
Netwerk VV-AD 678 DPB Brugge – 5 november 2014.
Netwerk coördinatoren VZ
Case studie Uitwerking case 11A Install bv. Doelstelling : Een herstructureringsplan opstellen voor het veilig stellen van de toekomst van het bedrijf.
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Ethische Commissie Vlaams Welzijnsverbond
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Pascal van Schajik Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 2
onderzoeksvraag Soorten onderzoeksvragen Exploratieve onderzoeksvraag
Module Waarnemen, observeren en rapporteren Les 3 + 4
Kijken naar kinderen les 2 Hafida El-Gharbaoui
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
AOS docentonderzoek bijeenkomst 8 Dataverzameling: Eigen instrumenten, ontwerp.
Tussen aandacht en doelgerichtheid zoeken naar een methodische structuur.
7 de specialisatiejaar kinderzorg Toelichting bij AD5.
Netwerk VV-AD 678 DPB Brugge – 5 november 2014.
meten van competenties
7de specialisatiejaar Thuis en bejaardenzorg / zorgkundige
Studieloopbaanbegeleiding
Netwerk VV DPB Brugge – 5 november 2014.
Toelichting biologie in GWW
Op het werk, in de klas en prive.
Op het werk, in de klas en prive.
Professionalisering Dijkbewaking
Begeleider biologie/NW Dominique Hoorelbeke
2de graad verzorging - voeding
1 woorden met ui 2 woorden met oe 3 woorden met ou en nu 4.
Loskomen van taal Defusie.
Aandacht voor verlies- en rouw als onderdeel van een goede oude dag
Methodiek Observeren.
Leven vanuit Gods troon
BOM-model PV 25/03/2014.
Observeren en rapporteren
Op het werk, in de klas en prive.
Observeren, rapporteren
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Transcript van de presentatie:

Vereiste in leerplan VV zie AD 1.10 + 11 + 12, AD4.10, AD 5.7 en AD5.8 Observeren en … Vereiste in leerplan VV zie AD 1.10 + 11 + 12, AD4.10, AD 5.7 en AD5.8

Observeren = doelgericht waarnemen = nauwkeurig en objectief = info verwerven = betekenis zoeken = noodzakelijk om handelen af te stemmen op de ander

Observatievraag Concreet, in gedragstermen Zinvolle vraag in functie van context leerplan Haalbaar binnen bevoegdheid en mogelijkheden Ethisch verantwoord Afgebakend in tijd, plaats, aantal te observeren personen …

Observeren en registreren methodiek Observatievraag Beschrijving van de situatie Observeren Wat hoor ik? Wat zie ik? Wat voel ik(letterlijk)? Wat ruik ik? Wat proef ik? Interpretatie is voor derde graad!