Debatgroep 3 Beleidsaanbevelingen op vlak van het landschap volwassenenonderwijs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Training Cursus of hoe digitaliseerd materiaal in e-learning Somer tot 11-8.
Advertisements

1 Basis doelstellingen voor een toekomstig Gemeenschappelijke Landbouw Beleid (GLB) Boerenbond – VODO werkgroep Landbouw.
2004 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2004 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2004 wordt gebaseerd op de antwoorden.
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
Deze tool maakt onderdeel uit van het project Kompas Duurzaam Goederenvervoer. Dit project is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage uit het Europees.
Comfortabel wonen in Park Kasteelrode. “Park Kasteelrode” ‘n zorg minder!
Hartelijk welkom op de informatie avond voor het voortgezet onderwijs
Tienkamp structuur hoger onderwijs Tom Demeyer, ad-hoc commissie hoger onderwijs Vlaams Parlement
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
P Academie voor bijzondere wetten1. 2 Gemeentelijke verordening 60% 3 Academie voor bijzondere wetten.
Beleidsknelpunten en aanbevelingen gepresenteerd vanuit de bevindingen die voortkomen uit het onderzoek.
Welkom bij de Workshop Familiezorg De Kunst van het Ont-moeten
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
De waarde van cultuureducatie
Overleg VDAB - volwassenonderwijs
HBO5 in Vlaanderen LEIDO, 8 april 2013 Liesbeth Hens
Wijze woorden voor 2011.
Datawarehouse Nele Coghe
Debatgroep 5 Beleidsaanbevelingen op vlak van inschrijvingsgelden en de rechtspositie van de cursisten.
Debatgroep 4 Beleidsaanbevelingen op vlak van de subsidiëring of financiering van de centra.
Debatgroep 2 Beleidsaanbevelingen op vlak van regionale samenwerking binnen de consortia volwassenenonderwijs.
Uitleg nieuw rapport De Ark
Opdrachten Landschap Macro-opnamen Stilleven. Landschap Welke zijn interessante elementen Wat wil je accentueren Bestudeer het licht over een ganse.
Hoofdstuk 4 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 5 t/m 8
Culturele receptie – wat, hoe, waarom?
PANELGESPREK Kinderen en jongeren in armoede: de adolescentie Open Forum 14 juni namiddag.
DE REGIONALE FOCUS Annemiek Goris. De regionale match van zorgvraag en zorgaanbod vraagt spelers om naar voren te komen in een nieuwe ronde nieuwe kansen.
Samen werken aan een gezonde regio!
Ik wil de goedkoopste hypotheek! Op onze uitgebreide en informatieve hypotheek en hypotheekrente site kunt u onder andere berekenen hoeveel hypotheek u.
Door Stéfanie Briot OF 1HB Informatica Bedrijfspresentatie.
VSDV Studiedag Workshop Vileda: Opleiding en opvolging in de schoonmaak Essene, 1 maart 2011.
Publieke Zaak SLIMMER WERKEN. Publieke Zaak WELKOM –De dagindeling –Korte presentaties van VWS, BMC en een praktisch verhaal –11.30 uur 1 ste Workshopronde.
Welkom Werkatelier ´Toekomst van werken in de zorg´ 11 november 2010.
Samenwerken dorpsgebouwen Zicht op accommodaties en voorzieningen Inspiratiedag 2014 VKK-FDG.
12 september 2013 Thema-bijeenkomst waarde huizen.
Leven Lang Groen Leren Manifestatie groen onderwijs Marcel Creemers (Citaverde) Arry Verhage (Agro Opleidingshuis) Liesbeth van der Vegt (LTO) 12.
Welkom bij de automatische Salarisbepaler
Sociological Abstracts Op de hoogte blijven van nieuwe publicaties Universiteitsbibliotheek verder = klikken.
Alternatieve Geld Systemen Geen Centrale Bank? Hoe moet het dan?
Debatgroep 1 Beleidsaanbevelingen op vlak van ondersteuning, kennis- en expertiseontwikkeling en curriculumontwikkeling in het volwassenenonderwijs.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Onderhandenwerk Utrecht 4 maart Financiering onderhandenwerk OHW: Onderhanden werk, de DBC productiegegevens welke op een bepaald peilmoment nog.
Flexibel deeltijd hoger onderwijs Studiedag Vereniging Hogescholen Werken aan deeltijd; op weg naar aantrekkelijker deeltijd hoger onderwijs 11 december.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
2002 Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2002 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Je salaris voor 2002 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Congres 2016 “Kerk in Uitvoering” Welkom bij de workshop Geld Door: Huib van der Burg, portefeuillehouder ‘geld’
Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012.
Geofoxx en WebGIS Publisher: door: Erwin Stamsnijder.
 Als antwoord op een groeiende wachtlijst..  Verschuiving naar RTJH: Hulpverlening verantwoordelijk voor een adequaat en efficiënt wachtbeheer;  Hulpverlening.
Departement Onderwijs en Opvoeding Stad Gent Departementshoofd Luc Heyerick.
Betrokken en betrouwbaar Stelling: Integrale zorg krijgt pas vorm als we met het hele zorglandschap samen werken aan de zorg!
Auteur: Felicie van Vree, Susan van Klaveren Datum: 4 februari 2010 Van AWBZ naar Wmo: zoeken naar nieuwe vormen van ondersteuning Susan van Klaveren en.
Welkom Goed dat u er bent! We starten met 5 stellingen over pesten. Doet u mee? Log in op 
ALS KLEINE KINDEREN GROOT WORDEN
Welzijnsregio Noord-Limburg
Regio.
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2006 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2006 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Alternatieve Geld Systemen
“NPZZG werkt aan een continuüm van vertrouwen" 2013  2017  2020
Wijze woorden.
Laaggeletterdheid en de BPV
Plattelandsontwikkelingsprogramma
Bouwend Nederland Limburg
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Welkom bij de automatische Salaris Bepaler voor het jaar 2003 Beantwoord nauwkeurig de vragen. Uw salaris voor 2003 wordt gebaseerd op de antwoorden.
Morele dilemma’s.
WELKOM.
Workshop – Rollen en verwachtingen binnen het team
12 tot -16 jarigen NT2 LOP Kempen Donderdag 15 december 2016
Transcript van de presentatie:

Debatgroep 3 Beleidsaanbevelingen op vlak van het landschap volwassenenonderwijs

Stelling 1 Hoe kan de procedure om nieuwe onderwijsbevoegdheid te verkrijgen zo aangepast worden dat er snel en efficiënt kan ingespeeld worden op nieuwe opleidingsbehoeften?

Stelling 2 Welke maatregelen zijn er nodig om te komen tot een efficiënte vorm van schaalvergroting en rationalisatie van het aanbod in het volwassenenonderwijs?

Stelling 3 Hebben de regiovreemde vestigingsplaatsen een toekomst in het regionaal georganiseerde volwassenenonderwijs? Indien niet, hoe moeten we het aanbod in deze vestigingsplaatsen blijven garanderen? Indien wel, welke toekomstperspectieven geven we aan deze vestigingsplaatsen?

Stelling 4 Bepaalde opleidingen en modules komen voor in verschillende studiegebieden. Deze studiegebieden kennen vaak een verschillende deler en soms ook een verschillende prestatienoemer. Hoe kan voorkomen worden dat dit leidt tot oneerlijke concurrentie tussen de centra?

Bedankt voor uw constructieve bijdrage! U bent welkom op de afsluitende receptie in de zuilenzaal