DOORBREEK B.S.G.O. Hoevenzavel kiest voor sociale vaardigheden en burgerzin.
CONTEXT VAN ‘DOORBREEK’ Waterschei: een multi- maar ook monoculturele wijk, met een scherp ‘kansarmoede’-randje Onderwijsvoorrang en wijkontwikkeling zorgen voor een duidelijke samenwerkingstraditie Vertrekken vanuit een originele behoefte-analyse met verrassende uitkomst.
PARTNERS ‘Onderwijs’ BSGO Hoevenzavel (coördinatie) CLB MPIGO De Luchtballon TA1 en TA2 De Wijzer Centrum Voor Talen en Techniek Oudervereniging Schoolraad ‘ Buitenschoolse’ Stadsbestuur Schoolopbouwwerk(coördinatie) Wijkmanager Opvoedingswinkel OCMW Dienstencentrum Buurtwerkingen Oudstrijdersvereniging Basiseducatie Moskee
DOELSTELLINGEN Sociale competenties. (met bijzondere aandacht voor burgerzin) Sociale cohesie in de wijk. Doorbreek de bekende paden, patronen, leefwereld en schoolmuren.
ACTIES VAN ‘DOORBREEK’ Gezamenlijke themakeuze. Brainstorming over operationalisering. Gesprekken in het kader van ‘Gezien in Waterschei’. Eerste partnergesprekken (OCMW, Schoolopbouwwerk)
WAAR STAAN WE STERK? Bottom-up werken Netwerken en betrokkenheid Creativiteit Informaliteit Onverwachte partners
Enkele foto’s: - vioolles op school
- Spelenderwijs wijs samen met mama.