COPM =Canadian Occupational Performance Measure Een meetinstrument

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Door goede gesprekken groeien
Advertisements

Implementatie van de UNCO-MOB
OEPS ? BOEBS !! BLIJF OP EIGEN BENEN STAAN
Diederik Schönau Cultuurdag voor onderwijs 8 november 2012
De “ leraar” als rolmodel
Talentmanagement in de Technische Dienst
Logical Framework Approach
Methodiek: ‘leer der te volgen methoden’. (Uit: Van Dale woordenboek)
Herstellen & Versterken van Gezond Functioneren
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Milieurehabilitatie Hoofdstuk 8.
Woord van Leven Februari
Leidinggeven en coachen
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Begeleidingsplannen GGZ
Kernprocessen van de Act methodiek
Gespreksvaardigheden V2
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
2 Onderzoeksluik 1: Literatuurstudie Belangrijke factoren binnen het bio-psycho-sociaal redeneren in de gezondheids- en welzijnszorg in Vlaanderen. Presentatie:
Klinisch redeneren en evidence based practice
Presentatie projectplan werkgroepen
Kwaliteitszorg in archieven
Volksuniversiteit Zwolle
Ruimte voor verpleeghuizen
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Ontwikkeling van het jonge kind
ONTWIKKELING VAN HET JONGE KIND College 1 Inleiding module.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
(Ped)agogiek Hoorcollege 7
Klinische les medisch maatschappelijk werk
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Meten. Waarom meten Zo hou je vinger aan de pols Hiermee koppel je resultaten terug aan betrokkenen Het motiveert.
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Opleidingssessie 4 Growing Together De relatie tussen mentor en mentee.
Ergotherapie bij CVA Kwaliteitseisen of -wensen? Symposium Organisatie en financiering van de CVA zorg, op naar 2020 Theo van der Bom MBA, directeur-bestuurder.
Richtlijnen en principes Over diagnostiek en behandeling van gedragsproblemen bij mensen met een verstandelijke beperking 29 maart 2011 Barbara Pot, orthopedagoge/gz-psychologe.
St. Rehabilitatie '92 FPK en Rehabilitatie: een onmisbare combinatie !? Assen 28 februari 2011 Lies Korevaar.
Integraal benchmarkanalysemodel genereert strategische stuurinformatie en faciliteert veranderingen Robbert-Jan Poerstamper PricewaterhouseCoopers.
De Capability Approach een introductie Castella overleg 9 maart.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
1 Mobiliteit en keuzebegeleiding Coping vaardigheden voor mobiliteit EUROGUIDANCE Werkgroep mobiliteit Jef Vanraepenbusch EUROGUIDANCE Vlaanderen.
Informatieve bijeenkomst INNOVEREN,
Onderzoek leereffecten educatief programma Joods
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
What is the meaning of? Student centered learning
BB - Theorie Donderdag 6-oktober.
Doelen behalen met activiteiten
Een vergadering organiseren
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Vergadering Personeelsdienst
Persoonlijk Leiderschap
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Gedragsproblemen en stoornissen
Denken en doen.
Coördineren of commanderen?
Transcript van de presentatie:

CMOP =Canadian Model of Occupational Performance CLIENT CENTRED PRACTICE COPM =Canadian Occupational Performance Measure Een meetinstrument OPPM =Occupational Performance Proces Model  Nu klikken

BEZIGHEID Zelfverzorging Vrije Tijd Productiviteit OMGEVING PERSOON  Institutioneel Cultureel Sociaal Fysiek PERSOON Affectief Cognitief Fysiek SPIRITUALITEIT  Nu klikken

CMOP CLIENT CENTRED PRACTICE - Benadering die uitgaat van het unieke van de persoon - Samenwerkingsverband - Therapeut luistert,biedt informatie - Cliënt maakt keuzes om met eigen ervaren problemen om te gaan - Interactie persoon/omgeving/handelen staat centraal - Enablement Treatment in staat stellen behandeling mogelijk maken  Nu klikken

Richtlijnen voor de samenwerking therapeut - cliënt OPPM = een procesmodel  Nu klikken

7 Stadia  Stap 1: Benoemen, valideren en prioriteiten toekennen COPM------------CMOP Geen problemen, proces stopt.  Nu klikken

Stap 2:  Selecteren van theoretische benadering(en). Cliënt centered practice: de relevantie van een benadering wordt de cliënt uiteengezet zodat hij/zij akkoord kan gaan.  Nu klikken

Stap 3:  Inventariseren van handelingscomponenten en omgevingsfactoren. Deze die bijdragen tot handelingsproble(e)m(en).  Nu klikken

Stap 4:  Inventariseren van sterke punten en hulpbronnen. Welke men in het proces zal gebruiken.  Nu klikken

Stap 5:  Onderhandelen over einddoelen, ontwikkelen van actieplan. Het plan specificeert wat cliënt en ergotherapeut zullen doen om beperkingen op te lossen of te verminderen.  Nu klikken

Stap 6:  Implementeren van plannen Handelingsproblemen worden aangepakt door middel van activiteit om beperkingen in de handelingscomponenten en/of omgevingsfactoren weg te werken, te verminderen.  Nu klikken

Stap 7:  Evaluatie Vooropgestelde doel bereikt ? EINDE dienstverlening OF nieuwe doelen. Vooropgestelde doel niet bereikt ? Nieuw doel ? Bepaalde delen van het proces herhalen. EINDE ?  Nu klikken

BEDENKINGEN Actieve deelname van de cliënt. Soms erg confronterend. Verhoogd de motivatie bij de cliënt en therapeut. Toont hoe de cliënt denkt over z’n eigen functioneren. Er ontstaat een betere verstandhouding ( er is een beter zicht op datgene wat we te bieden hebben) Bepaalde oefeningen kunnen we gemakkelijker uitleggen in relatie tot de vooropgestelde doelstellingen. Je kan de COPM als een evaluatie-instrument gebruiken om het succes van je revalidatie te meten.