Jeroen Meurs 3 BO.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Creëer buitengewone klantbeleving
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Aanzet tot strategisch denken
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
H4: Begrijpen van de markt
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Facility management en inkoop
De kracht van GAC Business Solutions
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
H7: Productmanagement.
Logistiek management: begrippen en principes
Enterprise Resource Planning (ERP)
Intranet Lieven Gils. Inhoud Wat is intranet? Voor wie is intranet? Het invoeren van intranet. Wat zijn de systeemvereisten? Wat is de kostprijs? Voordelen?Nadelen?
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
De kracht van HBSoftware
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Edan Edan Business Solutions adviseert en ondersteunt klanten bij de automatisering van hun bedrijfsprocessen. We leveren een Microsoft.
Wat is Customer Relationship Management?
De ICT-sector heeft nood aan uw profiel en kennis!
Beleidsvoering naar groei
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
CRM Laura Nunes Carvalho, Jonathan Mathyssen, Jens Van den Driessche en Ruben Junius.
ICT & Organisatie 3: Business Applications
Opleiden van medewerkers
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Welke mogelijkheden biedt ICT voor een onderneming ? William Mosseray Chief Strategy Officer - Belgacom.
© de vries business consultancy, 2008
CRM Martine Boomsma & Timo van Lokven
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
WapliX CRM New generations of applications. Wat is WapliX CRM?  Contact Information Management Organisaties, contactpersonen en projecten worden beheerd.
WapliX Financiële Planning New generations of applications.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Het nut van Business Planning
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Nike Supply Chain Management
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
50.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Waarom zou je als reseller/partner
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Inspelen op innovaties
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Voorbeeld presentatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Jeroen Meurs 3 BO

Inhoudsopgave: Inleiding 1 Algemeen 1.1 Wat is CRM? 1.2 Wat is CRM niet? 1.3 Belangrijkste producenten 1.4 Wie heeft CRM nodig? 1.5 Waarom kiezen ondernemingen voor CRM? 1.6 Voordelen van CRM 1.7 Barrières voor CRM 2 Hoe CRM integreren in je bedrijf? 2.1 Bereken uw CRM-coëfficiënt 2.2 CRM cyclus model 2.3 Database 2.4 Waarom mislukt CRM? 2.5 Kostenplaatje 3 CRM vergelijkingen 3.1 CRM versus IT 3.2 CRM versus PR 4 Resultaat CRM 4.1 Gebruik CRM 4.2 Klant versus bedrijf 5 Vervolg op CRM Besluit

Inleiding Producten geen garantie voor goede klantenrelatie. Service wordt steeds belangrijker. CRM is dé oplossing om beter om te gaan met klanten.

Wat is CRM? Customer Relationship Management Bedrijfsstrategie met klant als uitgangspositie Doel: - optimaliseren klantenrelatie - omzet verhogen 2 aspecten: - klantenkennis - interactiviteit

Wat is CRM? klantenkennis = de juiste producten kunnen aanbieden => zich onderscheiden van de concurrenten interactiviteit = cultuurverandering door de omschakeling van een productgerichte naar een klantgerichte organisatie

Wat is CRM niet? een technische oplossing enkel een programma ontwikkelen waarin men informatie opslaat Eerst nadenken wat men precies wil bereiken! Werknemers moeten van de voordelen overtuigd zijn.

Belangrijkste producenten Siebel (USA) Oracle (USA) Peoplesoft/Vantive (USA) Mortel Networks/Clarify (CAN) Invensys/Baan (UK) SAP (GER)

Wie heeft CRM nodig? De volgende organisaties profiteren optimaal van CRM: organisaties met behoefte aan het gestructureerd vastleggen van informatie organisaties waarvoor informatie uitwisseling met de klant een belangrijk onderdeel is van het totale werkproces organisaties geïnteresseerd in het aangaan van langdurige relaties met klanten

Waarom kiezen voor CRM? een klant behouden = goedkoper dan nieuwe klanten werven tevreden klanten brengen nieuwe klanten aan door juiste informatie beter inspelen op veranderende wensen technologische ontwikkelingen

Voordelen CRM? klantenbehoud en beter verkoopsresultaat: op lange termijn doorslaggevend u weet welke klanten winst opleveren: gerichte acties kunnen concurrentievoordeel opleveren beter marketingbeheer door kennis van de verschillende segmenten

Barrières voor CRM? de volledige bedrijfscultuur moet omschakelen gebrek aan samenwerking tussen verschillende afdelingen eerst geld investeren, dan opbrengsten incasseren werknemers herkennen moeilijk de voordelen

Barrières voor CRM?

Hoe CRM integreren? heel wat dingen moeten veranderen: klantervaring, organiseren, kengetallen, processen, gedrag, technologie en informatie Heel de cultuur moet worden aangepast!

Bereken uw CRM-coëfficiënt? http://www.crmguru.com 20 vragen => coëfficiënt wordt berekend coëfficiënt geeft toestand weer op CRM-vlak

CRM Cyclus Model? hoe CRM invoegen? informatie verzamelen: behoeften + persoonlijkheid kennis benutten => klanttevredenheid => klanttrouw => winstgevendheid ( cfr. klantaandeel & productiekosten) winst niet op eerste plaats, wel klantenkennis voor een goede service

Database Welke informatie verzamelen? Hoe informatie bijhouden? Goede database bevat alle informatie die u nodig heeft en zorgt voor een beter beheer. Gegevens zijn up-to-date!

Database Welke informatie verzamelen? - bedrijven: naam, adres, telefoon, … - relaties: contactpersoon, contacthistoriek, … - eigenschappen: positieve en negatieve - interacties: onderhevig aan veranderingen Zorg voor vele zoekmogelijkheden en makkelijke aanpasbaarheid!

Waarom mislukt CRM? management niet betrokken staffuncties denken niet CRM-gericht niet alle werknemers staan achter het plan geen goede coördinatie tussen de afdelingen gebrek aan de nodige kennis slechte kwaliteit van klantgegevens en -informatie Softwarepakket alleen is niet voldoende! Een goede strategie moet de basis vormen.

Kostenplaatje verschillend van bedrijf tot bedrijf best kiezen voor maatwerk keuze uit diverse modaliteiten en functionaliteiten

CRM versus IT CRM heeft IT nodig om 100% doeltreffend te zijn CRM: gegevens moeten toegankelijk zijn voor alle commerciële medewerkers IT: noodzakelijk voor beheer van die informatie en maakt productie op maat mogelijk meer en meer gebruik van interactieve communicatie heel wat leveranciers: oa. Siebel, Oracle, ...

Ordelijke administratie en vlotte interne communicatie zijn cruciaal. CRM versus PR PR is voor elke onderneming anders CRM heeft pakketten beschikbaar Ordelijke administratie en vlotte interne communicatie zijn cruciaal.

Gebruik CRM

Klant versus bedrijf Klant: groter vertrouwen goede service zinvolle informatie Bedrijf: hogere winst loyale klanten effectieve campagnes

Vervolg op CRM KIM= Klacht Informatie Management: klachten consistent en sneller afhandelen ORM= Object Relationship Management: hogere servicegraad bekomen en zorgen voor een hogere return-on-investment

Besluit klant steeds meer en meer centraal concurrentie-onderscheiding veel bedrijven reeds omgeschakeld van productgericht naar klantgericht ondernemen

Zijn er nog vragen???

CRM-powerpointpresentatie CM-Limburg Bijlage: CRM-powerpointpresentatie CM-Limburg