POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid klanten + actieplan provinciale ontmoetingen herfst 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheidsenquête. Hoe tevreden zijn onze klanten ?
Advertisements

1 DE COMMUNICATIE Barbara Raemdonck Informatiesessie Kinderbijslag RKW - 13 december 2012 Barbara Raemdonck Informatiesessie Kinderbijslag RKW - 13 december.
Standpunt van de OCMW's in het automatiseringsproces van de sociale zekerheid Huidige toestand, vastgelegde projecten en perspectieven Sante Broccolo Chef.
OCMW Kortrijk Opvolging medische zorgen E-carmed Provinciale ontmoetingsdagen, voorjaar 2012.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
CEL ARMOEDEBESTRIJDING Cel Armoedebestrijding. CEL ARMOEDEBESTRIJDING Beleidscontext Werking 1. Overleg, dialoog en participatie 2. Interdepartementale.
BlueAssist: Europese middelen een hefboom ? Brussel, 31 maart 2014.
23/05/2006 Eindresultaat Business Consulting Services Voorstudie van de implementatie en organisatie van een kennisbeheersysteem voor de FOD Financiën.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Een toekomst voor de OCMW’s ?! Julien Van Geertsom Voorzitter.
Armoede uitsluiten, armen insluiten
BELEIDSNOTA MAATSCHAPPELIJKE INTEGRATIE EN ARMOEDEBESTRIJDING S TAATSSECRETARIS VOOR A SIEL EN M IGRATIE, M AATSCHAPPELIJKE I NTEGRATIE EN A RMOEDE ­ BESTRIJDING.
De beleidsronde: een verkenningsronde van kabinet vs. lokale erfgoedactoren Erfgoedcel TERF.
Informatiesessie Impact van de nieuwe richtlijn « stocks » voor de aangevers van aardolie 13 maart 2012.
Het regeerakkoord van 1 dec Werkgroep activering 20 januari 2012.
EY2010 Europees Jaar van de strijd tegen de armoede en sociale uitsluiting Julien Van Geertsom.
FAMIPEDIA, kennis on line
Samenwerking POD MI, KSZ, RR en DVZ Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
Implementatie Uniek Loket 26 november thema’s Ondernemingen Ondernemerschap Omgevingsfactoren 5 perspectieven Sensibiliseren Informeren Adviseren.
27 januari 2011.
POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid van onze klanten provinciale ontmoetingen lente 2011.
Digiflow - Télémarc Uitrol naar OCMW’s
Werkgroep Activering 10 januari Agenda Goede praktijk: Intégra plus "Parcours Territoriaux d’Inclusion Sociale " Stand van zaken: –Ontwerp van omzendbrief.
Inleiding Algemene beleidsverklaring van 1 december 2011 Overdracht van bevoegdheden van de federale overheid naar de deelstaten Doelstelling: zorgen voor.
Joint Report on Social Protection and Social Inclusion 2009.
Bilan Belgische voorzitterschap armoedebestrijding Werkgroep activering 8 febr
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Project: Elektronische medische kaart Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
O pdracht, O pdrachtgever, Product en P roces. I nhoudsopgave De opdracht De sturing.
pag. 2 VUB Richtlijnen Inter-institutionele akkoorden Erasmus+ ( )
Inter-provinciale studie detailhandel
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Heffingencampagne 2008 Aline DEWORME Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
GOEDE PRAKTIJK 3 / BONNE PRATIQUE 3 Magical Mystery Tour – Op weg naar Kwaliteit Julien Van Geertsom Voorzitter POD Maatschappelijke Integratie LOGO.
Belang, rol en voordelen van een Europese koepel 11/02/
Het e-zorgplan
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Sociale MediaSociale Media: de “killer application” voor ICT Het huwelijk van Sociaal en Digitaal.
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
Externe tevredenheidsenquête 2014 Resultaten en Actievoorstellen.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Werkgroep activering 27/6/2014. Context Verschuiving focus activeringsbeleid POD –van professionele nr sociale activering en sociale innovatie Colloquium.
Naar een PODMI-kennisbank met inspirerende praktijken Provinciale ontmoetingsdagen- herfst 2014.
OAPEN - NL Aanvraagprocedure. Aanvragen Aanvrager: Wetenschappelijke uitgeverij Wetenschappelijke boeken: –Monografieën en bundels –Peer reviewed –Alle.
Datum naam 1 23 maart 2010 datum plaats Bedrijfsarts en kwaliteit Noks Nauta Namens Kwaliteitsbureau NVAB naam persoon.
Federaal Regeerakkoord oktober 2014 Provinciale ontmoetingsdagen Najaar 2014.
Audit van de OCMW's in het kader van de door de POD MI gesubsidieerde materies.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Klantentevredenheidsenquête 2015 Resultaten en actievoorstellen
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Federaal Plan Armoedebestrijding Wat is armoede ? ‘People are said to be living in poverty if their income and resources are so inadequate.
Naar een versterkt recht op wonen Knelpunten en mogelijkheden voor een versterkt recht op wonen in de OCMW - praktijk.
Werkgroep Sociale Activering 8 december Agenda 1.Goedkeuring verslag van 13 oktober Voorstelling conclusies studie GPMI (door Kristel Driessens,
Meer interactie met de OCMW's via de sociale media LinkedIn: een groep voor uitwisseling van goede praktijken.
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten. Enkele feiten en cijfers Jaarlijkse enquête Verstuurd naar: – De OCMW’s – Wetenschappelijke wereld, Steden.
1. Korte historiek -Goedkeuring decreet preventieve gezinsondersteuning november Goedkeuring uitvoeringsbesluiten eind maart Oproep erkenning.
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten
Klantentevredenheidsenquête 2016 Resultaten
Elektronische kennisgeving van geboorte
Balans en perspectieven na drie jaar
Externe tevredenheids-enquête 2017 Resultaten
Groei dossiers/ lokale opleg
Een sociaal proces: van 20 blz. papier, naar 20 minuten aandacht…
Transcript van de presentatie:

POD Maatschappelijke Integratie Tevredenheid klanten + actieplan provinciale ontmoetingen herfst 2010

1.Resultaten tevredenheidsmeting 2.Actieplan

Deelnamegraad OCMW’s

Resultaten

domeinen

De POD MI beantwoordt mijn vragen snel6,8 De antwoorden die de POD MI geeft, zijn van goede kwaliteit6,7 De verkregen informatie is coherent6,8 De op te volgen procedures en richtlijnen zijn duidelijk6,4 Regelgeving wordt op een correcte manier vertaald naar omzendbrieven6,8 Ik ben tevreden over de kennis en het expertiseniveau van de medewerkers van de POD MI 7,1 Ik ben tevreden over de beschikbaarheid van de experten binnen POD MI6,5 De betalingen gebeuren door de POD MI op tijd7,0 De controles van de inspectiedienst van de POD MI zijn kwalitatief goed7,3 Ik ben tevreden over de klantvriendelijkheid van de medewerkers van de POD MI 7,7

Grootstedenbeleid 6,7 Armoedebeleid 6,3 Sociale Economie 6,7 het Europees Sociaal Fonds 5,9 duurzame ontwikkeling 6,0 administratieve vereenvoudiging 5,5 E-Government 6,3 gelijke kansenbeleid 6,2 Activeringsbeleid 6,4

Ik ben tevreden over de eerstelijnsdienst van de POD MI, de Frontdesk7,1 ik ben tevreden over de kwaliteit van de FAQ's op de website6,7 De subsidi ë ringsmogelijkheid van de POD MI komt tegemoet aan mijn verwachtingen 5,9 De behandeling van de bevoegdheidsconflicten door de POD MI stelt me tevreden 6,9 ik ben tevreden over de gevoerde studies6,7 Ik ben tevreden over de statistieken6,6

Aandachtspunten open vragen Administratieve vereenvoudiging Meer analyse mbt statistieken Meer interactie, bvb tijdens provinciale ontmoetingen Meer pro-actieve communicatie Meer en betere automatisering Frontdesk : sneller antwoorden en FAQ’s meer up to date

Antwoord POD CRYSTAL project : hiermee willen we onze lokale partnes ondersteunen via administratieve vereenvoudiging, via nieuwe ICT instrumenten en via betere communicatie.

1.Resultaten tevredenheidsmeting 2.Actieplan

actieplan Communicatie –FAQ’s Actualiseren : vlugger dankzij decentralisatie van input/update –Meer proactief tijdens projecten cfr newsletter – specifieke rubriek Tijdens provinciale ontmoetingen : cf Medische Kaart

gepland Front Desk –cijfers SLA op onze website (nov) –Per OCMW toegang tot vragen en antwoorden (2011) Statistieken –Driemaandelijkse analyse (voor eind 2010) –Thematische analyses (economische crisis, studenten, dakloosheid, activering,…) Automatisering –Meer stromen –Meer testperiodes

Administratieve vereenvoudiging –Législation activation- cf Crystal Provinciale ontmoetingen –Inschrijven om info op voorhand te ontvangen en zo de ontmoetingen te kunnen voorbereiden en interactiever te maken

MP Projet CRYSTAL : Celui-ci vise à soutenir nos partenaires locaux en amenant une simplification administrative via de nouveaux instruments ICT et une meilleure communication.

Crystal 1activering Evalueren, actualiseren en vereenvoudigen van activering 2Uniek verslag automatiseren intern beheer 3Medische Kaart Beheer van medische kosten door OCMW’s verlichten

Crystal 4Uniforme Formulieren Uniformisering van de formulieren RMI en Wet65 5Elektronisch Sociaal Rapport Uitwerken en ter beshikking stellen van een elektronisch sociaal rapport dat tussen OCMW’s kan worden getransfereerd 6Internet formulieren Ontwikkelen van online formulieren om subsidies aan te vragen 7Automatische Toekenning Sociale rechten In kaart brengen van sociale tarieven en afgeleide rechten mbt gas en elektriciteit, sociale huisvesting, abonnementen openbaar vervoer, enz. 8Elektronische Conventies Ontwikkelen van een applicatie die ons moet toelaten om elektronische conventies af te sluiten met onze partners 9Elektronisch platform Ontwikkelen van een elektronisch platform dat de uitwisseling van gegevens tussen onze partners op verschilende niveau’s (gemeenschappen, gewesten,…) mogelijk moet maken

Crystal 10Migratie Prima Uitwerken en implementeren van een meer performante ICT- architectuur 11Prima Web + PRIMA WEB ook voor grote OCMW’s toegankelijk maken 12Goede praktijken Inventariseren, verdelen en promoten op een systematische wijze van goede praktijken en hierover seminaries organiseren 13POD 2.0 Nieuwe manieren om te communiceren met onze klanten onderzoeken en ontwikkelen bvb, chat, skype, SMS, sociale netwerken,…

Crystal 14Nieuwe Stromen KSZ Nieuwe stromen ontwikkelen binnen de KSZ om de OCMW’s te helpen om hun opdrachten uit et voeren 15Communicatie plan Opstellen en uitvoeren van een geïntegreerd, strategisch communicatieplan 16POD INT Linken voorzien naar internationale statistieken 17Uniek Dossier Elektronische toegang per OCMW naar de bij de POD beschikbare gegevens

Crystal globale timing