C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
1. Spreek de woorden ritmisch uit op de muziek.
Bazarlessen Klas 2.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Verslag TL3.
Een lessenserie van drie lessen
Leren = Concentreren I II III.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Aardrijkskunde 1.6 Ontdek Nederland met de atlas.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
Tijdmachine Informatie les 1
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Begeleiden, hoe doe je dat?
Tweede wereldoorlog.
Woordenschat en kijk op taal Hoofdstuk 2 en 3
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De dag van het solliciteren Blok 1
Presentatie Bijeenkomst 3
BEJAARDENZORG Thema: Thuis of tehuis?. Lesverloop Vers van de pers Woordenschat bejaardenzorg De plusquamperfectum: oefeningen + schrijven Verrassingsgesprek.
WOW: enqueteren bij Jumbo
1.6 Ontdek Nederland met de atlas Posteropdracht
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Het belang van plannen.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Woordjes leren.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
H3.5, Grote schonmaak 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat.
Centraal Examen Nederlands
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
S/k/l interviewen.
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Instructie geven en uitvoeren
Aantrekkelijk formuleren
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Puntentelling Teams Geschat
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
NSCCT Instructie groep 4
Thema 4: Zo bereik je meer
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Literatuur V6 – les
Didactische structuren
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
Hoe maak ik een goede samenvatting?
NSCCT Instructie groep 6
Examentraining.
Gedragsproblemen en stoornissen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Les 3: regels en afspraken met de klas
Les 4: iedereen is anders
Erosie en Sedimentatie
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
NSCCT Instructie groep 7
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING

W AT LEREN EN DOEN WE VANDAAG : Cultureel van thuis. Video Multicultureel Mexico. De werkvormen spelen. De Nederlandse cultuur… Huiswerk noteren. Beginnen met § 4.3

C ULTUUR ELEMENTEN : Godsdienst Gewoonten Taal W AT HADDEN WE MEEGENOMEN …

K IJK EN LUISTERVRAGEN : Welke elementen van cultuur zie je? Hoe worden de Mexicanen ook wel genoemd? Hoe komt het er zoveel culturen zijn? Welk geloof hebben de meeste Mexicanen? Hoe is de Spaanse invloed ontstaan? Waardoor ontstond de Chinese invloed?

M ULTICULTUREEL M EXICO !

A NTWOORDEN OP VRAGEN Hoe worden de Mexicanen ook wel genoemd? Hoe komt het er zoveel culturen zijn? Welk geloof hebben de meeste Mexicanen? Hoe is de Spaanse invloed ontstaan? Waardoor ontstond de Chinese invloed? GodsdienstGewoontenTaal

E N IN N EDERLAND ?

W ERKVORMEN Je werkt in de tweetallen waarmee je de werkvorm hebt gemaakt. Je laat elkaar uitpraten. Je overlegt rustig. Je bent bezig met je taak. Je wisselt drie keer door

1. P ICTIONARY / DRAW SOME Speler 1 pakt een kaartje met daarop een woord Speler 1 tekent dit en mag verder niets zeggen Speler 2 probeert dit binnen 1 minuut te raden Geraden of minuut voorbij? Draai de rollen om!

2. D OMINO Begin bij het kaartje START! Kijk welk begrip of vraag er op staat Zoek een kaartje die met het begrip of de vraag te maken heeft Eindigen met het kaartje EINDE!

3. W OORDZOEKER Pak een niet ingevulde woordzoeker Probeer samen zoveel mogelijk woorden te vinden Neem bij het wisselen je ingevulde woordzoeker mee

4. O DD ONE OUT Bekijk de vier kaartjes met cijfer 1 Bespreek samen welk kaartje er niet bij hoort en schrijf dit op je blaadje Probeer zoveel mogelijk combinaties te maken Doe dit hetzelfde met de kaartjes met cijfer 2

W ISSELEN … De timer gaat om de 5 minuten af Ben je begonnen bij 1, dan wissel je door naar 2. Ben je begonnen bij 4, dan wissel je door naar 1 Laat alles netjes achter en neem je eigen spullen mee, zodat het volgende tweetal meteen kan beginnen! Vragen?

N ABESPREKEN Wat ging er goed? Hoe vond je het om hiermee te werken? Wat wist je nog niet?

W AT DENKEN BUITENLANDERS OVER N EDERLANDSE CULTUUR ? Klopt dit…. Meer in paragraaf 6

S PULLEN INLEVEREN EVALUEREN Lever je spullen in en haal 2 briefjes Bespreek de vragen samen en schrijf dit kort op de briefjes en plak het op de vellen Wat heb je vandaag geleerd? Wat ging goed met het samenwerken?

H UISWERK EN UITLEG Ma 11 juni: HW AK H4 Cultuur, maken § 3 Lees eerst de tekst goed… Lees daarna de vragen goed… Begin bij vraag 1 en houd het boek er bij! SUCCES!