Inhoudelijke samenwerking “……..Palet Vliedberg”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De kracht van Oost. de kracht van Oost • Aanleiding • Samenwerkingspartners • Vormgeving project De Kracht van Oost is een project waarin Divers, Juvans,
Advertisements

Harmonisatie kinderopvang en peuterspeelzaalwerk
Terugblik Plannen SKPOELSurplus Kinderopvang LeerSaamBellefleur SPCOELNieuwe Nobelaer Surplus WelzijnGemeente Etten-Leur.
C entrum J eugd en G ezin Tynaarlo Opvoeden en opgroeien daar praat je over!
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
Pathmos Enschede Seminar 6 april 2006 L.F. Timmen F.H.N. de Vries
Presentatie Co-assistenten Universiteit Maastricht, 2007
Presentatie varianten Schepenenstraat1 Brede School Schepenenstraat Presentatie 12 februari 2008 raadsbijeenkomst.
Dagarrangementen en Combinatiefuncties Workshop 1: Beheer en Exploitatie Bert Fransen.
Symposium Wisselwerk 16 november Focus Niet meer alles voor iedereen Heldere keuzes Visie Doorontwikkeling Wmo en Welzijn Nieuwe Stijl Beleid in.
Presentatie IKC Almere, Amsterdam, Arnhem, Assen, Borger-Odoorn, Borsele, Delft, Den Helder, Diemen, Dordrecht, Eersel, Eindhoven, Enschede, Gaasterlân-Sleat,
Presentatie gemeente Beek
Het jonge kind, VVE en doorgaande lijn Waar gaan we heen? OKE wet Beleidsplan VVE “en nu is het OKE” Ombuigingsbesluit peuterspeelzalen Kwaliteitseisen.
Brede School: cheek to cheek
Wijkambitie Zuidwest Wijkdialoog 29 november 2011.
MBO passend onderwijs
Brede School Rotterdam
Gewoon opvoeden? Verbeter de wereld! en begin bij de opvoeding.... De Vreedzame Wijk.
27 maart 2008 Durft u in te zetten op onze jeugd?.
Invoering CJG gemeente Son en Breugel
Context CJG = Focus op talenten en competenties, op wat de jeugd (al) wél kan = eigen kracht Leefwereld van jeugd en ouders staat centraal.
Tweede Studiedag Brede School – Vlaams Parlement 16 mei 2008 Een brede Kinderopvang REFLECTIES door Jan Van Gils Onderzoekscentrum Kind en Samenleving.
Kanaleneiland Leert ! Wijkactieprogramma 2012 – 2013.
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
Harmonisatie peuterspeelzalen en kinderdagverblijven
Bestuurlijke afspraken rijk -gemeenten
Anne Marie Vera Naber Edventure, uw partner voor de LEA.
Communicatie tussen partners LEA-congres 12 januari 2010 Gerrit Dogger, gemeente Enschede (in samenwerking met Wilma Weren, gemeente Boxtel)
Begeleidingsplannen GGZ
Slotconferentie Dagarrangementen en Combinatiefuncties Met volle kracht vooruit! Slotconferentie Dagarrangementen en Combinatiefuncties Met volle kracht.
Decentralisaties oftewel: de transformatie van het sociale domein
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
Naam overlegorgaan Preventief Jeugdbeleid: Samen ontwikkelen en uitvoeren Workshop Kennis voor de Stad 6 november 2009.
Even voorstellen Anja Hol
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
Wonen zorg en welzijn in Krakeel Hoogeveen
Startgroep Peuterica & obs Valkenhorst.
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
TRAJEKT Samen kunnen we alles
Samengaan opvang en onderwijs in integrale kindcentra
Brede Schoolontwikkeling Nijmegen Tussenrapportage 30 mei 2013.
Sport en bewegen in de buurt Buurtsportcoaches in Deurne.
De Salamander. De partners Basisschool de Schatgraaf Basisschool de Arabesk Peuterspeelzaal de Schatkist Kdv Wigwam Bso de Toverburcht Goed voor 1000.
Samenwerken met Sociale wijkteams Pieternel Ermen projectmedewerker binnenlands diaconaat i.s.m. Margreet Keesman, Jan de Boer en Theo Visser Diaconie.
Een doorgaande lijn VVE-PO in de praktijk Hoe wordt er vorm gegeven aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs? Door:
Beleid voorschoolse periode. Geschiedenis peuterwerk moeders komen samen terwijl kinderen spelen vrijwilligers die kinderen samen laten spelen professionalisering.
School en Wijk verbonden Congres Toegang en Teams in het Sociaal Domein Chaja Deen Dick Rasenberg en Edith Warmerdam
Kloppend voorzieningenhart Warmond. 2 3 Maatschappelijke trends Vergrijzing en ontgroening Multiculturalisering Individualisering Drukker leven (ook.
1 Gemeenteraad Gouda 17 september 2008 Ineke van Kampen JGZ GGDHM Rita Siegers.
Visie gemeente Heusden over IKC 19 maart 2015 Wander van Es.
Zorg voor peuters Vroeg Erbij in Assen Zorg voor jonge kinderen.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
Introductie bijeenkomst Vensterschool Selwerd Paddepoel Eugène Hegeman, Freek Molenkamp, Mariëlle Reneman.
Samenwerken en niet concurreren binnen SPIL Eindhoven
AZC 11 april 2016 Landelijke Studiedag Hilversum cat.3 Regionale aanpak nieuwkomersonderwijs, hoezo? POLGLO cat.2 cat.4.
Bredeschool te Schinnen 16 november sprekers dhr. drs. L.A. Hendriks - projectleider Bredeschool mevr. W.A.C. Adriaans –wethouder onderwijs e.a.
Wet OKE Ontwikkelingskansen door kwaliteit en educatie.
Kloppend Hart van Warmond Bredeschool Samenwerking Yvonne Keijer Bredeschool coördinator Gemeente Teylingen.
Parallelsessies 1: Focus op praktijk Overdracht vve - po in de praktijk Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair.
Een doorlopende leerlijn van VVE naar PO Hoe wordt er aan de doorgaande leerlijn van voorschoolse educatie naar het primair onderwijs vormgegeven? Door:
Wijkaanpak in Gouda ‘Gebiedsgericht samenwerken aan leefbaarheid en bewonersparticipatie’ 1994 start wijkaanpak 2007 vernieuwde inhoudelijke werkwijze.
Kindcentrum De Troubadour samen aan het roer Mirjam Brussée Afdelingsmanager 0-6.
Een heldere visie op samenwerking!. Het Klokhuis Bibliotheek Bs Sint Antonius Bs de Lingelaar.
Bijlagen factsheet In voor Zorg
Krimp als kans… omdat we samenwerken!
Jeugdgezondheidszorg 0-19
De kracht van Oost.
voor Rotterdamse kinderen
Cliëntenraad Sociaal Domein
Is de economische recessie een zegen voor de relatie ouders en school?
Transcript van de presentatie:

Inhoudelijke samenwerking “……..Palet Vliedberg” Samenwerking kernpartners

Start: Intentieverklaring Stichting Sphinx en basisschool ‘t Palet in 1999/2000

Bestaande samenwerking Projectgroep Vliedberg Werkvloeroverleg Netwerk Jeugdhulpverlening Jongerenwerk (Leefstijl) Peuterspeelzaal Huisvesting BSO “Kids en Co” in “ ‘t Palet”

Van eigen initiatief naar……… Regievoering door verantwoordelijke overheid Opzet organisatiemodel Instellen “werkgroepen” Professionele ondersteuning

Beleidsgroep Brede School Palet Vliedberg Samenstelling: -Mikz: BSO: Kids en Co KDV: Belle Fleur -Stichting PSZ Heusden:PSZ Beertje Boog -Stichting Scala:Basisschool ‘t Palet -AMW Juvans -Stichting Sphinx: *wijkwinkel *buurthuis *jongerenwerk *soc.cult.werk

Professionele ondersteuning Zet, Centrum voor Maatschappelijke Ontwikkeling voor Noord-Brabant: Yurda Atas Marisca Boer

Eerste stap Uitgangspunt: visie van elke afzonderlijke instelling Samenvoegen tot één visie Gezamenlijk gedragen visie

Tweede stap Van visie naar doelstellingen: De partners in de brede school hebben een gezamenlijk inhoudelijk beheer en een integraal aanbod van activiteiten gerealiseerd. Er is een doorgaande lijn 0-14 jaar tussen kinderopvang, peuterspeelzaal, basisonderwijs, voortgezet onderwijs en jongerenwerk. De leefwereld en leefstijl van jongeren in de vrije tijd in de buurt of wijk is in beeld gebracht en op basis daarvan zijn buitenschoolse activiteiten gerealiseerd. De samenwerking met de bibliotheek is uitgewerkt. De samenwerkingspartners in de “buitenschil” zijn in beeld gebracht.

Tweede stap 6. Er zijn dagarrangementen. 7. Er zijn activiteiten om de ouderbetrokkenheid te bevorderen en in stand te houden. 8. De partners in de Brede School hebben een overzicht gemaakt van de manieren waarop zij de bewoners betrekken bij de Brede School. 9. Bijdrage leveren aan het Centrum voor Jeugd en Gezin in de kern Vlijmen. 10. Het verbeteren van de sociale cohesie in de wijk door het creëren van een laag-drempelig sociaal-maatschappelijke Brede School met Buurthuis en Wijkwinkel

Derde stap Van doelstellingen naar plannen van activiteiten Voorbeelden: A: Doelstelling 2: Er is een doorgaande lijn 0-14 jaar tussen Kinderopvang, Peuterspeelzaal, basisonderwijs, voortgezet onderwijs en jongerenwerk Inventariseren wat er al is, wat efficiënter kan, wat ontbreekt. Ontwikkelen signalering/doorgaande lijn basisschool en Kinderopvang. Ontwikkelen ‘warme terugkoppeling’ primair onderwijs  voortgezet onderwijs. Formaliseren van signalering/overdracht basisonderwijs , voortgezet onderwijs  Jongerenwerk. Formaliseren van signalering/overdracht basisonderwijs  school maatschappelijk werk. Ontwikkelen c.q. formaliseren signalering/overdracht consultatiebureau jeugdgezondheidszorg  Kinderopvang  Peuterspeelzaal ………..

Derde stap Van doelstellingen naar plannen van activiteiten Voorbeelden: B: Doelstelling 10: Het verbeteren van de sociale cohesie in de wijk door het creëren van een laag-drempelig sociaal-maatschappelijke Brede School, waarin Buurthuis en Wijkwinkel De Wijkwinkel - huidige situatie - nieuwe situatie 2. Buurthuis “de Mand”

Vierde stap Van geformuleerde activiteiten naar uitvoering: - oprichten activiteitenraad - elke kernpartner vertegenwoordigd - toevoegingen: * dienstencentrum “de Berg” * Cello * Klankbordgroep * Voetiusschool

Inventarisatie buitenschilpartners Cello De Aleph Halt Oost-Brabant Harmonie de Eendracht Hockeyclub Vlijmen Huisartsenpaktijk Amaru JNW/Stichting Kinderboerderijen Heusden LTC De Hoge Heide

Inventarisatie buitenschilpartners RKVVV Vlijmense Boys Showband Nieuwkuijk Stichting Jeugdvakantiewerk Tafeltennisvereniging Hooghei Total Fit Vivent Jeugdgezondheidzorg Koning Willem I College Bibliotheek

Samen met elkaar…. Doorgaan!!!! En dan nu ……. En dan nu…….. Samen met elkaar…. Doorgaan!!!!