Presentatie TOM-INF Modules 1 t/m 4 2. Programma  Algemeen deel: Rom Langerak (+/- 5 min.)  Academische vaardigheden: Anne Remke (+/- 5 min)  Module.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mei 2013 GOED VERKORT? over (ver)korte opleidingen in het HBO.
Advertisements

Module 1.1: Inleiding technische informatica
Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Welkom op de informatieavond
De innovatie-matrix De veranderende rol van docenten
Centre of Innovation and Services (CIS)
Waarom de MEL? Toename (na-)scholing leraren masterniveau
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Van beroepssituatie naar inlevermap
Nieuwe begroting Wat & hoe.
Portfolio’s voor academische ontwikkeling RU-seminar 21 april 2011 Bea Edlinger & Willibrord Huisman IOWO Tekeningen Eva Huisman De dia’s in deze PPT zijn.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
De flexibele deeltijd: MODULAIR MET EXTRA’S
Een andere kijk op onderwijs
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Welkom.
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 Voorlichting B3 Civiele Techniek Lisette Woud, februari maart
Drs. Heleen Miedema opleidingsdirecteur TG en BMT
Studietaak De studietaak staat centraal
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
Informatica op het Kalsbeek College. Informatica op het Kalsbeek College.
Werkgroep GG: Inter-actief in 2010 Het gebruik van stemkastjes tijdens de scheikundeles Jan Scheele.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
WELKOM OP DE INFORMATIE-AVOND VAN:
Herziening kwalificatiestructuur Meer of minder ruimte?
Informatieavond Waterdonken 15 februari 2012
NLT modules en excellentiebevordering
Tabel Marjolein uit flyer.
Gert Brinkman Mark Tempelman Mei 2014
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Voor wie is het ? Wat is het ? Wat heb je eraan ? TOM1 1 TOM2.
International Business College Iets voor uw zoon/dochter?
Module Communicatie 3de dag
Samenhang voor de N-profielen Opdracht voor dit project: NVON: samenhangend onderwijs binnen het exacte gebied Min. Van onderwijs: ontwikkelen van “robuuste.
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Cross Media. Opdracht 40 min In 2, of 3 groepen bij elkaar Flipover, stiften, post it’s Blauw positief, rose negatief Presentatie per groep aan andere.
Training digitale didactiek
Concept examenprogramma
Startcollege B2 Psychologie
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Pedagogische theorieën
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Minor. MINOR Semester Minor van 24 EC Bachelorthesis van 6 EC Relatie minor met bachelorthesis.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
International Business College Iets voor jou! Voorlichting VMBO 3/4 Januari 2015.
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Studieloopbaancoaching
Christelijke wetenschapsoriëntatie?! Wim van der Schoor, Jacobus Fruytier SG Apeldoorn RAOS, De Passie, Utrecht, 16 februari 2016.
Praktijkleren bacheloropleiding verpleegkunde HU 1 Bijeenkomst HBOV in ouderenzorg HU – UtrechtZorg Donderdag 18 juni 2015.
VOORLICHTINGSAVOND TL 3. PROGRAMMA PLENAIR EXAMENPROGRAMMA PTA VOORBEELDEN VAN PTA VRAGEN VAN OUDERS MENTOREN BEGELEIDING CONTACTEN INDIVIDUELE VRAGEN.
Cost engineering en Project management. Wat kan je bereiken? Voor wie bedoeld? Wat leer je? Opbouw? LEERLIJNEN: Technische vaardigheden.
7 Databases Gebruikersdag Enigma / Informatica Actief 2016 – Valk Welding Alblasserdam.
1Informatica in de Tweede Fase Frans Peeters 7 maart 2007 Deze presentatie is downloadable van
Natuur Leven en Technologie verplichte cursus (5 ec) voor masters Aardrijkskunde, Biologie, Natuurkunde en Wiskunde
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Zorgen en borgen Groepswerk GZW
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
NLT op de havo NLT-conferentie Baukje Lobregt 8 februari 2018.
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
Van zorgen voor naar zorgen dat…
Studieloopbaan coaching Portfolio presentatie
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

Presentatie TOM-INF Modules 1 t/m 4 2

Programma  Algemeen deel: Rom Langerak (+/- 5 min.)  Academische vaardigheden: Anne Remke (+/- 5 min)  Module 1 door Maurice van Keulen (+/- 20 min, incl vragen&feedback)  Module 2 door Arend Rensink(+/- 20 min, incl vragen&feedback)  Module 3 door Geert Heijenk(+/- 20 min, incl vragen&feedback)  Module 4 door Djoerd Hiemstra (+/- 20 min, incl vragen&feedback)  Koffie met gebak (+/ uur)

Opdracht/uitdaging  Van 3 vakken naar 1 module: Voordelen:  Samenhang  Integrale toetsing  Helemaal of niet: geen "deeltijdstuderen"  Ruimte voor projecten EC 15 EC

Curriculum nieuwe bachelor Informatica

Cross cutting concerns  Concurrency  System Development  Security

Academische vaardigheden  Module 1: Samenwerken  Module 2: Planning en zelfmanagement  Module 3: Mondeling en schriftelijk presenteren  Module 4: Ethiek en maatschappij

Leerlijnen uitgezet over drie jaar 1. jaar: (inspanningsverplichting) - bewustwording van het belang - ontwikkeling persoonlijk leerdoel 2. jaar: (verbetering) - toepassen binnen een module - persoonlijke verdieping 3. jaar: (toetsen van een bepaald niveau) - toepassen binnen het ontwerpproject en het bachelorreferaat

Balans in het curriculum