E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

Online Matchen ‘Van Recruitment tot kwalitatieve selectie’
Aan de slag met vakmanschap! Kick-offTeam/datum. Film Vakmanschap.
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Communicatie en draagvlak
Aan de slag met vakmanschap! Teammanagers & medewerkersseptember - oktober 2013.
Sectorplan: de regio aan zet!
Presentatie Praktijkscholen
“Dromen, Denken, Doen”. De 3-D Ondernemersmeter UWV e.a. uitkeringsverstrekkers vragen garanties 70% starters uit uitkering: binnen 1 jaar succes (mits.
Een goed gesprek Jan Harmen Rietman Schouten & Nelissen.
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Examinering Conferentie BTG HTVF
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Landbouwbreed Floracollege.
Digitaal werken… Digitaal denken
Presentatie Talentontwikkeling 27 september 2011
ICT bijeenkomst 25 januari 2007
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
1 Leren en werken Platformbijeenkomst regio 4 16 april 2007 Claire Freling.
Pilot Kies Actief Studiekeuzecentrum
Een theoretische verkenning
Competentiegericht leren vmbo
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Aan de slag met vakmanschap
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Plannen en waarderen binnen de functioneringscyclus
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
OndernemersWerknemers Start eigen bedrijf Business/groei Support Loopbaanbegeleiding Individuele coaching Outplacement/2 e spoor Duurzame inzetbaarheid.
23 november 2015 S.e.m. (Stefan) Schoenmakers Projectmanager TOPFIT Operations / Staf TOPFIT Jij gaat toch zeker zelf over je eigen toekomst!
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Training Papegaaien. Inhoud Verwachtingen t.a.v. de training Inzicht + handelen Beelden bekijken Oefenen en ervaren Aansluiten WVTTK Vragen?
Professionalisering en intervisie
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Procesverbetering in de Zorg
Hoe leren professionals?
Van 2.450= voor 1.995,== DISC Duurzame Inzetbaarheid Scan
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Toekomstgericht personeelsbeleid
De voordelen van MOOI Online en overal bij de hand Medewerkers die in
Workshop: Wat verandert er voor mij?
Ouders en school samen Maart 2016
Online feedbacktool Vlaamse overheid
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Bouwen aan succesvolle teams Met TeamQ
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Transcript van de presentatie:

E-competentiescan

Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld van het niveau van de kennis, vaardigheden en bekwaamheden van de pedagogisch medewerker

De opbrengsten De medewerker Krijgt een rapport met de uitslag van de metingen en een advies voor verbetermogelijkheden De leidinggevende Krijgt inzicht van de mogelijkheden en ontwikkelpunten van de individuele medewerker

Welke competenties staan centraal? Vakdeskundigheid Betrouwbaarheid Samenwerken Uitdrukkingsvaardigheid Creativiteit / innovatievermogen Sensitiviteit Plannen en organiseren Inzet / zelfontwikkeling Klantgerichtheid Pedagogisch handelen

De mate waarin een pedagogisch medewerker een competentie beheerst wordt weergegeven in drie niveaus A: Niet vakbekwaam B: Vakbekwaam C: Excellent

Stellingen Omschrijvingen van gedrag Casussen Uitslag. Onderdelen E-competentiescan

Stellingen Omschrijvingen van gedrag Casussen Scores.

Stellingen Omschrijvingen van gedrag Casussen Uitslag.

.

.

Werkwijze Scan invullen Gesprek -De medewerker bespreekt de uitslag met de leidinggevende -Samen kijken naar ontwikkelpunten Vervolgactiviteiten - Gerichte bijscholing? - Coaching? - Na een jaar opnieuw meten Tijdsinvestering - Het invullen van de scan duurt ongeveer een uur

Ondersteuning Denk bijvoorbeeld aan: Online leermodule volgen Praktijktraining Coaching Naslagdocumenten beschikbaar stellen

Heeft u vragen? Wilt u meer informatie ? Vraag het de medewerkers bij de stand!