Project Intensieve Praktijkbegeleiding Workshop 8 februari 2007 Cor van Waveren ROC Friese Poort
BPV zwakke schakel Voorbereiding Inhoud Begeleiding Verbinding praktijk / theorie Terugkoppeling van theorie en ervaringen naar persoonlijke ontwikkeling deelnemer
Doel Ook t.a.v. de BPV voldoen aan de Wet Gelijke Behandeling Chronisch Zieken en Gehandicap- ten
Voldoende toegankelijke BPV-plaatsen Voldoende voorbereiding en begeleiding: -tijd -deskundigheid Directe opvang bij problemen Ideaal
Fysieke toegankelijkheid vervoer gebouw werkplek hulpmiddelen overigen Sociale toegankelijkheid: vooroordelen, discriminatie Bedrijfsmatige toegankelijkheid: aard van het werk, begeleidingstijd, deskundigheid Toegankelijke BPV-plaatsen
Voldoende tijd Formatie mbo Formatie bedrijf - BPV in CAO - Accreditatie door Kenniscentra LGF mbo – rec/vso UWV (jobcoach ook BOL) PGB-begeleider BPV onderwijsassistent
Directe scholing docenten en bedrijven Indirecte bijscholing d.m.v. AB Jobcoach Publiciteit rond goede voorbeelden Voldoende deskundigheid
Jobcoach, mentor, buddy als functie t.b.v. BPV- begeleiding Op termijn specialist voor instellingen in een regio Specialistische ondersteuning
Niet: alles verwachten van 1 oplossing Wel: breed scala punten Meerdere succesjes: duurzamer oplossing. Beleid projectgroep
MBO Werkgevers Kenniscentra Colo RECs UWV AI-bedrijven Ouders en deelnemers (organisaties) Sociale partners Overheden Media Actoren
Meedoen? Projectplan overnemen Goede voorbeelden beschrijven en delen
.
In 2- of 3-tallen plan maken om BPV in je eigen instelling te versterken Opdracht 1
. Met 2 of 3 vergadering voorbereiden waarin je als steunpunt- medewerker genoemde problematiek bespreekt met de BPV- coördinatoren van je mbo- instelling Opdracht 2
Foto‘s: Johann Kinoma en ‘Ingo‘
Dank voor uw medewerking.