‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leek, zaterdag 30 november Zorgplicht  Schoolbestuur  Leerlingen die staan ingeschreven  Leerlingen die worden aangemeld  Geen leerling tussen.
Advertisements

Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Het zorgsysteem en de 1-zorgroute
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
‘t Schrijverke “Teamonderwijs Op Maat”
Workshop Handelingsgericht werken
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
‘t Schrijverke Zoetermeer
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Presentatie Passend Onderwijs & informatie PO VO Congres
Presentatie gemeente Beek
Werken naar onderwijsbehoeften
MBO passend onderwijs
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Een gezamenlijke uitdaging!
TOM waarom eigenlijk? Recht doen aan verschillen
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Informatieavond ‘Andere schooltijden’ De Bolster 22 maart 2012
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
De kern van het arrangeren
Ouderavond Kindcentrum De Schutsluis 7 februari 2012.
Meer maatwerk door vernieuw(end) teamwerk ‘t Heibosch
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Ondersteuningstoewijzing Studieochtend SWV PO RiBA 24 januari
Hartelijk welkom 13 juni 2013.
Basisschool ‘t Heuvelke
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Integrale doorgaande lijnen bij passend onderwijs en zorg voor jeugd
Passend Onderwijs Thee met de directie 21 februari.
LUNTEREN 2014 beleid in praktijk. Wat wil het SWV bereiken? schoolloopbanen hebben geen stagnaties overgangen verlopen soepel arrangementen zijn op maat.
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Informatiebijeenkomst voor ouders St. Catharinaschool Schooljaar
Zorgplicht in passend onderwijs
Evaluatie pilots (inrichtingsfase)
Ouderavond Groepsorganisatie
“TOP lessen Schrijverke” Informatieavond 23 juni 2015.
‘t Schrijverke TOM groep 6 t/m 8. Teamonderwijs Op Maat “Het scheppen van beelden” Informatieavond maandag 09 december 2013.
ERWD Training ERWD PO - Dag 2. Waar heb je in de auto/trein terug of de volgende dag met je collega’s over gesproken? Welke nieuwe inzichten heb je opgedaan?
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Informatie avond 2 februari Doelstellingen De redenen voor de drie scholen in Ouderkerk a/d Amstel om dit 5 gelijke dagen model voor te stellen.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
TALENTENCAMPUS Talentencampus Venlo Presentatie vertegenwoordiging Lecso Frans Vullings.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Informatieve ouderavond Inrichting schoolorganisatie Th.J.Rijkenschool
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Presentatie Passend onderwijs Voor: Ouders/verzorgers van SBO Petrus Dondersschool Datum: 3 april 2014.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Ouderavond Passend onderwijs en arrangeren op de dr. P.C.M. Bosschool
Passend onderwijs.
Ouderkring groep 7 Welkom in groep 7 juf Heleen woe-do-vrij di-woe-do
Ouderbijeenkomst 20 juni 2017
Instructie: Als kinderen voor zichzelf willen bijhouden hoe snel, of hoeveel rondjes ze iedere dag rennen, kan dit met dit sjabloon. Een leerkracht kan.
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Presentatie Rode Bosbes
Informatie- en bedankavond De Schare juni 2018
Presentatie voor teams Oktober 2018
Doubleren.
Doubleren.
Transcript van de presentatie:

‘t Schrijverke Unit 1 Teamonderwijs Op Maat “ Het scheppen van beelden ” Informatieavond woensdag 16 oktober 2013

Huidige denkbeelden over onderwijs Te vinden op You Tube: * Robert Marzano * Evidence-based learning * Ken Robinson * “What Great Schools Do” (John Hattie) * “The case for Evidence-based Teaching” (Mike Bell) * Geoff Patty * Estelle Morris

Onze hogere doelen Gebaseerd op Teamonderwijs Op Maat: Personeel Organisatie Leerlingen

TOM Doelen personeel Op een hoger plan brengen van het met, aan en van elkaar (en anderen) leren Specialisme / gemandateerd eigenaarschap Samen verantwoordelijk zijn voor alle leerlingen Verantwoordelijkheden lager in de organisatie wegzetten / aanpassen functiebouwwerk

TOM Doelen organisatie Evidence-based Teaching Gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek over onderwijs, leren en de werking van onze hersenen Professionele Leer Gemeenschap (PLG) lerende organisatie Realiseren van Passend Onderwijs Ondersteuningsaanbod op maat

TOM Doelen leerlingen Werken vanuit leerlijnen en onderwijsbehoeften Betrokkenheid, welbevinden en verantwoordelijkheid verhogen Doorgaande leer/ontwikkelingslijn 0 tot 12 jaar Verschillende doorstroom momenten door het jaar heen Talentontwikkeling Brede ontwikkeling

TOM Doelen ouders Educatief partnerschap Ondersteuning bij opvoeding en ontwikkeling d.m.v. andere partners en kinddiensten

Succeservaringen * Ambitieus en hard werkend team unit 1 * Instructie is effectiever * Indeling in instructiegroepen geeft meer inzicht in en mogelijkheden tot extra begeleiding * De basisorganisatie klopt * Grote variatie aan materialen * Reflectievermogen van de leerlingen * Werkplekken op behoefte van/voor leerlingen * Samenwerking tussen leerlingen neemt toe * Groep 3 prestaties VLL volgens verwachting * Toename betrokkenheid van leerlingen

Wat moet nog beter uit de verf komen * Niet te veel te snel willen (Rust om basis in te laten slijten voordat de volgende stap genomen wordt) * Werkafspraken voor de verschillende ruimten beter afstemmen (rust, regels, afspraken) * Overdracht beter en structureel afstemmen * Inrichting van de leerhoeken beter afstemmen op de leerdoelen *Tijd voor leerlingen m.b.t. het werken en in leerhoeken beter benutten * Regie en communicatie intern

Doelen komende periode * Rust, regels, structuur visualiseren * Observatiesysteem KIJK implementeren * Regie en overdracht structureren * Leerhoeken intensiever gebruiken en verder ontwikkelen * Programma voor leerlingen die al verder zijn * Herinrichten “Inloopwerk” * Inrichting leslokalen/instructieruimten * Basisorganisatie borgen (op papier) Er zal in ieder geval tot januari inzet van extra personeel plaatsvinden

Vragen voor de toekomst * Blijven we werken met de huidige indeling in basis(jaar)groepen, of laten we de jaargroepen los en zitten de leerlingen in de unit? * Hoeveel doorstroommomenten kunnen we per jaar realiseren? * Instructie cognitieve vakgebieden door leerkracht basisgroep of door specialisten? * Hoe organiseren we het leerprogramma voor leerlingen die versneld door de basisschoolleerstof heen gaan? * Hoe “gepersonificeerd” (individueel) kun je een reguliere basisschool inrichten?