De Nederlandse Leerstijlen Vragenlijst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aspecten van burgerschap op locatie Guido de Brès
Advertisements

Laaggeletterdheid herkennen en aanpakken
Mediërend leren op bs. Theresia
Warme overdracht naar het voortgezet onderwijs
Beter afspelen.
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
De rekentoets.
Het ‘nieuwe’ samenwerken Voor een duurzame stad Door de inzet van NME.
‘t Schrijverke Zoetermeer
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
Eigen Kracht-conferenties regie bij de burger
Swv V(S)O Eemland Baarns Lyceum 14 oktober 2013.
Investeren in sociale mobiliteit en emancipatie
Handelingsgericht werken in het ZBO Workshop VIA Amsterdam.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Noord- en Midden Drenthe Hans Plomp.
Brede School Rotterdam
Voortgang arbeidsmarktbeleid in de Drechtsteden G.A. ten Dolle Projectgroep Wwnv 23 mei 2012.
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
Bétapartnersconferentie
ZUID-HOLLAND NOORD. Pilot Integrale ondersteuningstoewijzing Zuid-Holland Noord (Holland Rijnland) KETENAANPAKJEUGDKETENAANPAKJEUGD.
Anneke Hemmen & Marianne Duitshof. IMPLEMENTATIEKUNST Leer zelf! Benoem en prioriteer doelen Richt interne organisatie in Beschrijf werkproces Ontwikkel.
Wat zeggen verschillende pedagogen hierover?
Gebieden als Powerpoint shapes
Leergemeenschap G e p e r s o n a l i s e e r d L e r e n
Les 3 De gevaarlijke tegenspeler
Dialoog en netwerkvorming i.h.k.v. het lokaal sociaal beleid
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Maatschappelijke Stages
1 Collectieve Belangenbehartiging De rol van KBO-Brabant in een veranderende samenleving Tijd van wederopbouw Jaren 60 Jaren 80 Vanaf 2000 Hoe verder De.
Flits 2 Spel 2. Bridge in een flits.
Flits 1 Spel 2. Les 11 HOOG IN DE BOOM.
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Tegen de stroom in Investeren in mensen, juist in krappe tijden Werkconferentie Bedrijfsvoering 2 november 2011.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Friesland-Noord, Zuidwest-Friesland, Friesland Oost.
1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV RMC-Regio 029 Rijnmond voortgezet onderwijs Schiedam, 31 maart.
Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers
Van harte welkom namens
Presentatie 9 juni 2011 Excellente onderwijsprogrammering Bijeenkomst van sectievertegenwoordigers in het kader van de PSG-Expeditie donderdag 9 juni 2011.
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
“In de aanval op uitval”
Presentatie zelfevaluatiekader Cor Hoffmans
OBC Bemmel VWO-Excellent. Aanbod Ambitie Aandacht.
Speciale maatwerkvoorzieningen voor risicogroepen Pilot Speciale maatwerkvoorzieningen voor risicogroepen Convenant voortijdige schooluitval
Spijbelen aan het einde van het basisonderwijs en het begin van het voortgezet onderwijs : de invloed van sociale bindingen en zelfcontrole.
Kinderen en hun sociale talenten
Passend Onderwijs: algemeen POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
Hartelijk welkom 13 juni 2013.
“Ontwikkeling van hoogbegaafde leerlingen en schoolse kenmerken”
Aanleiding en doel project Verzuim 18+ We missen je Elly Pastoor
12 maart 2008VSV Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Oost-Groningen, Noord-Groningen Eemsmond, Centraal-
Ouderavond Groepsorganisatie
Vernieuwing Voortgezet Onderwijs Lelystad Presentatie persbijeenkomst 28 november 2012 Ambitie: uitstekend opgeleide en kansrijke leerlingen Doelstelling:
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Van TOMATEN naar OVERLEG Zoektocht locaties in de praktijk Cristien Bajema Projectleider sept
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
VSV1 Voortijdig Schoolverlaten Methode en cijfers Informatiebijeenkomst Convenantactie VSV Friesland-Noord Zuidwest Friesland Friesland-Oost Gerda.
Flits 1 SLOTDRIVE. Zuid ♠ 10 9 ♥ B 8 6 ♦ ♣ West ♠ B 4 3 ♥ H 7 4 ♦ V B ♣ H 7 Noord ♠ A ♥ A 9 3 ♦ A 8 3 ♣ B 10 Oost ♠ H V.
Passend onderwijs in swv Helmond-Peelland vso Arrangementen extra ondersteuning basisondersteuning TLV ACT School 1 oktober 2012 VSO 5,21% LGF 2,27% 92,52%
DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Workshop sluitende aanpak rondom kwetsbare jongeren (VO en MBO) Liesbeth van der Lee RMC coördinator Jasmijn Plug Projectmanager ROC.
Wat is de Amsterdamse MBO-Agenda?
Actualiseren SOP SWV Lelystad/ Dronten.
Actualiseren SOP SWV Lelystad/ Dronten.
Actualiseren SOP SWV Lelystad/ Dronten.
Transferbiedingen Hoofdstuk 13 Oefenspellen 11301D-11308D
Transcript van de presentatie:

De Nederlandse Leerstijlen Vragenlijst ACS & A-VISION presenteren: De Nederlandse Leerstijlen Vragenlijst Dr. E.E. (Erwin) Metselaar

“We streven naar een samenleving waarin oog is voor elkaar en recht wordt gedaan aan ieders Mogelijkheden en talenten” Kwaliteitsagenda VO 2008-2011

Uitgangspunten van de kwaliteitsagenda Ambitie: leerling moet worden uitgedaagd Duurzame basis: school is meer dan leren Leer & werkplezier: goed onderwijs motiveert Talent centraal: recht doen aan talent

Uitgangspunten bij de ontwikkeling van de NLV Leerlinggericht Ontwikkelingsgericht Handen en voeten aan leerlingbegeleiding Laagdrempelige vragenlijst en rapportage Breed inzetbaar (11 tot 18 jaar)

Welke factoren beïnvloeden de leerprestatie? Morrison, Brown, D’Incau, O’Farrel en Furlong (2006)

Samengevat gaat het om drie typen factoren: Persoonlijkheid Sociale netwerk Cognitieve capaciteiten De NLV richt zich op de persoonlijkheid van de leerling in relatie tot de leerprestatie en sociaal-emotioneel functioneren van de leerling + 20% bepalend voor schoolprestatie + 80% bepalend

Kapstok voor de NLV: AB5C-model

Kapstok voor de NLV: AB5C-model

Kapstok voor de NLV: AB5C-model

De rapportage: Leerlinggericht Ontwikkelingsgericht Handen en voeten aan leerlingbegeleiding Startpunt voor persoonlijke ontwikkeling

Ingebruikname: Certificering via cursus (vanaf begin maart) Daarna online zelf aan de slag Afrekenen op basis van gebruik

www.acs-nederland.nl Cursussen in 4 regio’s (Noord, Zuid, West, Oost) Belangstellingsregistratie via www.acs-nederland.nl