De Nederlandse Leerstijlen Vragenlijst ACS & A-VISION presenteren: De Nederlandse Leerstijlen Vragenlijst Dr. E.E. (Erwin) Metselaar
“We streven naar een samenleving waarin oog is voor elkaar en recht wordt gedaan aan ieders Mogelijkheden en talenten” Kwaliteitsagenda VO 2008-2011
Uitgangspunten van de kwaliteitsagenda Ambitie: leerling moet worden uitgedaagd Duurzame basis: school is meer dan leren Leer & werkplezier: goed onderwijs motiveert Talent centraal: recht doen aan talent
Uitgangspunten bij de ontwikkeling van de NLV Leerlinggericht Ontwikkelingsgericht Handen en voeten aan leerlingbegeleiding Laagdrempelige vragenlijst en rapportage Breed inzetbaar (11 tot 18 jaar)
Welke factoren beïnvloeden de leerprestatie? Morrison, Brown, D’Incau, O’Farrel en Furlong (2006)
Samengevat gaat het om drie typen factoren: Persoonlijkheid Sociale netwerk Cognitieve capaciteiten De NLV richt zich op de persoonlijkheid van de leerling in relatie tot de leerprestatie en sociaal-emotioneel functioneren van de leerling + 20% bepalend voor schoolprestatie + 80% bepalend
Kapstok voor de NLV: AB5C-model
Kapstok voor de NLV: AB5C-model
Kapstok voor de NLV: AB5C-model
De rapportage: Leerlinggericht Ontwikkelingsgericht Handen en voeten aan leerlingbegeleiding Startpunt voor persoonlijke ontwikkeling
Ingebruikname: Certificering via cursus (vanaf begin maart) Daarna online zelf aan de slag Afrekenen op basis van gebruik
www.acs-nederland.nl Cursussen in 4 regio’s (Noord, Zuid, West, Oost) Belangstellingsregistratie via www.acs-nederland.nl