SBC blok 3 TDI 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Semester 8 Stage Informatie.
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
EXAMINEREN IN DE BEROEPSPRAKTIJK
Portfolio presentatie
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Presentatie introductie BGL
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
VORMINGSPROGRAMMA MOBIELE TEAMS  Perspectief teams/projecten Sept – nov 2012 THEMATISCHE GROEPSMEETING INTRODUCTIE SESSIES Minstens 3 stages in een buitenlandse.
Workshop ‘Competenties’
V1 stage - Blok 4.
huiswerk IAM competenties
Docent medmec = Wil Adolfs
Media en creativiteit Identiteit
Ho 8: Portfolio.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
STAGE Voorlichting april 2013 Instituut CMI - Opleiding CMD.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Portfolio
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
Stagevoorlichting Taal- en cultuurstudies 7 april 2010.
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Onderzoek doen een methodische aanpak
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Kick Off V1 Kernproject 09/10. Propedeuse o 20 weken o 10 teams per projectpartner o Strakke organisatie (vastgestelde presentaties) o Nog geen verschil.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Portfolio Presentatie
Studieadviesregeling
Alle lijntje bij elkaar…?
Gespreksvaardig-heden
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Pemprl.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Praktijkervaring & Reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Studieloopbaancoaching
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Competentieprofiel CMD
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
Internationalisering info maart 2017
Hoe leren professionals?
Professionalisering Sociaal Werk
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Marlon de Wilde | 9 februari 2017
LIP.
Marlon de Wilde | september 2018
Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
LIP.
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Marlon de Wilde en Kim Maas | september 2019
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

SBC blok 3 TDI 2011

V1 stage – Blok 4 Periode: Blok 4 Duur: minimaal 8 weken / maximaal 10 weken en vier dagen per week, in overleg met je stagedocent ivm intervisie In Blok 4: Stagedocent neemt SBC-sessies over (één contactpersoon!) Doel v/d stage: in praktijk brengen van kennis & vaardigheden en deze nog verder ontwikkelen door samen te werken met de beroepspraktijk Stage is mogelijk binnen grote diversiteit aan bedrijven, mits IAM omgeving en/of werkzaamheden Stage in het buitenland?  Afstudeerstage

Toelating V1 stage Propedeuse behaald V1 portfoliotoets behaald (laatste week van Blok 3) Afwijkende planningen: Je hebt de propedeuse nog niet behaald: je maakt een duidelijk overzicht van je resultaten en een planning van de eventuele herkansing(en) in blok 3 en 4 en je bespreekt dit overzicht met je SBC docent. Je hebt tot en met blok 3 in totaal minstens 90 studiepunten behaald en kunt aantonen dat het mogelijk is om de propedeuse binnen de gestelde tijd te halen. Alleen als dit in orde is, kun je aan je stage beginnen. Je hebt een onvoldoende voor de V1 portfoliotoets: maak een afspraak met je SBC docent.

SBC tot nu toe Blok 1 workshops en gesprekken  opleveren reflectietool Blok 2 workshops en gesprekken  opleveren reflectietool Blok 3 workshops en portfolio opbouw reflectietool + portfoliotoets

Voorbereiding stage in blok 3 en afname portfoliotoets Week 1 evalueren en informatie blok 3 Week 2 bouwstenen pft carrousel Week 3 workshop Week 4 ROOSTERVRIJ Week 5 workshop Week 6 bouwstenen pft carrousel Week 7 workshop Week 8 stageplan en reflectietool Week 9 portfoliotoets

Doelen van het portfolio Etaleren Je kunt er je beste kunnen mee aan de buitenwereld laten zien om op die manier jezelf te presenteren aan een stagebedrijf of een toekomstige werkgever. Bewijzen Je kunt rond een assessment aan de opleiding bewijzen dat je je competenties op voldoende niveau hebt kunnen toepassen. Ontwikkelen Je kunt je eigen ontwikkeling over een bepaalde periode zichtbaar maken door te reflecteren (overdenken, beoordelen en beschrijven). Op die manier kun je voor jezelf zien of je op de juiste weg bent om je doelstellingen op het gebied van je competentieontwikkeling te behalen. Verzamelen Je verzamelt (ordent, prepareert) het relevante materiaal waarmee je je wilt ontwikkelen of waarmee je wilt bewijzen en etaleren. Dit materiaal kan allerlei vormen hebben, zoals documenten, feedback, filmpjes en presentaties. Tegenwoordig zoeken bedrijven steeds meer naar werknemers die zelf kunnen aantonen dat ze geschikt zijn voor de baan waarop ze solliciteren. De HvA wil studenten daar zo goed mogelijk op voorbereiden. Daarvoor gebruiken we het digitaal portfolio. Het portfolio is een hulpmiddel waarmee je zelf kunt laten zien dat je beschikt over bepaalde competenties en daarom geschikt bent voor bijvoorbeeld een assessment, het komende studiejaar, een stageplek of een baan. 6

Bouwstenen Portfolio 1. etalage 2. bewijsdeel 3. ontwikkeldeel 4. verzameldeel

Verzamelen Produkten en halfproducten – verslagen, artikelen, wesites,ontwerpen, tekeningen, behandelplannen, adviesrapporten, aantekeningen, concepten Impressies – foto’s, video’s, observatieverslagen Evaluaties – diploma’s certificaten, cijferlijsten, resultaten van tests, feedbackformulieren, resultaten van zelftests, reacties van klanten, referenties Meta-materiaal – eigen evaluaties, stageverslagen, logboekfragmenten, bijschriften, taakbeschrijvingen Beschouwingen - reflectie op (leer)ervaringen, op persoonlijke ontwikkeling, visies , plannen of voornemens

Dus SBC in blok 3…. Week 1 evalueren en informatie blok 3 Week 2 bouwstenen pft carrousel Week 3 workshop Week 4 ROOSTERVRIJ Week 5 workshop Week 6 bouwstenen pft carrousel Week 7 workshop Week 8 stageplan en reflectietool Week 9 portfoliotoets

Week 1 Bespreken van het portfolio Met als doel: samen betekenis geven aan de verzameling hoe/wat/waarom van jouw portfolio wat moet jouw volgende stap zijn om portfolio stap verder af te maken welke onderwerpen moeten in carrousel behandeld worden Criteria portfoliotoets De student kan zich op korte en krachtige wijze introduceren (wie ben ik, wat kan ik, wat wil ik…) bij ‘de jury’. ( 1 punt) De student kan zijn keuze voor het type stage en de beroepsproducten waaraan hij wil werken goed toelichten/onderbouwen. (2 punt) De student noemt één leerdoel en één ambitie voor de stageperiode en onderbouwt hoe het leerdoel en ambities worden waar gemaakt. (1 punt) De student toont een showcase waarmee hij/zij adequaat kan solliciteren naar een, door hem/haar gewenste, oriëntatiestage. (2 punt) Het cijfer kan verhoogd worden door: de overtuigingskracht van de student, de professionele houding tijdens de pitch, het niveau van de argumentatie en de mate van zelfinzicht.

Week 2 Bouwstenen Portfoliotoets (PFT) talenten onderzoek interesse IAM visualiseren Aan de slag met kernkwaliteiten, mindmap stageplaats. Resultaat: een profiel van jezelf waarmee je een stage gaat zoeken.

Week 3 BV les Presenteren

Week 4 Roostervrij

Week 5 BV les Reflecteren

Week 6 Bouwstenen Portfoliotoets (PFT) talenten onderzoek interesse IAM visualiseren leerdoelen stage Aan de slag met zoeken van functies en stageplaatsen in wat voor type organisatie wil je stage lopen? Wat wil je leren in je stage? Resultaat: aanscherpen van je profiel en je gaat leerdoelen opstellen.

BV les Presenteren Portfoliotoets Week 7 BV les Presenteren Portfoliotoets

Week 8 Deadline: stage zoeken en reflectie SBC Studenten bespreken in de les elkaars reflectietool (peerreview) en geven feedback op het stageplan via het beoordelingsformulier. Opleveren: Stageplan en reflefctietool

Week 9 Afname Portfoliotoets Alle studenten uit de klas pitchen waarom zij stage bekwaam zijn. Beoordeling – docent en medestudenten op basis van het beoordelingsformulier.