FC Eindhoven Bezoek een sportief evenement
Observeer het publiek tijdens je bezoek Ik ben naar de ladies night van FC Eindhoven geweest. Dit was een avond waarbij alle vrouwen gratis toegang hadden tot de wedstrijd. Wat me opviel was dat ik zo ongeveer de enige vrouw was.. Op wat moeders met hun zonen na. Er was veel reclame gemaakt langs de weg en ik had er verschillende mensen over gehoord. Maar toen de wedstrijd echt begon, zat de tribune voor 1/3 gevuld. Op die schaars gevulde tribune waren maar enkele vrouwen te vinden. Ondanks de gratis toegang was deze actie geen succes.
Kruip in de huid van de speler en geef een beeldverslag vanuit zijn perspectief Ik bekijk deze avond door de ogen van een speler van FC Eindhoven. We weten allemaal dat de resultaten niet helemaal top zijn dit seizoen en de club onderaan in het klassement staat. Toch proberen de spelers er het beste van te maken. Doordat de resultaten slechter worden, wordt de opkomst ook steeds minder. Als een speler op het veld staat en hij ziet de lege tribune.. Lijkt me niet echt aanmoedigend. FC Eindhoven heeft geen geld voor betere en nieuwe spelers dus moet de club het met de huidige spelers doen. Deze spelers vormen geen goed team. Als ik me verplaats in de spelers, lijkt het me niet leuk om een lege tribune te zien waarvan de helft van de supporters na de helft van de wedstrijd wegloopt.
Breng de reclames rondom in kaart en kijk wat de koppeling daartussen is. Er zijn bij FC Eindhoven vele sponsoren. Ondanks de slechte resultaten blijven de meeste sponsoren toch hangen bij de club. Rondom het veld worden de reclames groot in beeld gebracht. Vooral VDL komt vaak voor op de borden rond het veld. Ook staat er een grote bus achter de goal waarop VDL reclame te zien was. Wat de koppeling tussen hoofdsponsor VDL en FC Eindhoven is weet ik niet precies. Ik denk doordat de club vaak in beeld wordt gebracht en de resultaten vorig jaar goed waren, het een aantrekkelijke deal was.