Curry-Analyse (Jay Curry)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Advertisements

Out of Stock Diemen, Februari 2006.
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Gespreksvoorbereiding
10 tips voor een gouden start Groeitips
10. Verkoopvoorspelling en Budgettering
Bedrijfspresentatie Promavise
Kader waarbinnen scholen eigen invulling kunnen geven en eigen accenten kunnen leggen. Netwerk waar uitwisselen en samenwerken centraal staan. Al 17 scholen!
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Aanzet tot strategisch denken
Salesmanagement Hoofdstuk 2.
SDP-Segmentatiemodel
1 KM2.0 Bijeenkomst De Praktijk NUON: ‘Hoe gaan we om met vergrijzing?’
Strategische Marketing Planning
Tegen werpingen opvangen Instemming verkrijgen
De kracht van MySolution
Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
3 interactive marketing communications.
Concurrentieanalyse Visualisatie
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Business Marketing Sabine Vermuyten
CRM in Nederland Trends en Vooruitzichten Utrecht 23 januari 2008.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Tim Versluijs Leerdoelen.
5 juni 2007 Marktonderzoek Powder Navigator In opdracht van:
Bedrijfseconomie De docent: drs J. Renaud.
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Welkom bij de presentatie van het
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Commercieel jaarplan Commercie:
Willem de Zwijger Schoonhoven
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Commercieel beleid en recht
“Grip op uw inkooporganisatie” inkoopdiagnose als tool voor inkoop 2
Het belang van een stage
Visie & Strategie.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Detailhandelsmarketing
Goederen en inkoop H6 Leveranciers Ondernemer detailhandel.
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
BrabantZorg Het creëren van een innovatief klimaat.
HOOFDSTUK 7 ONZE KOSTEN & BATEN
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
W ELCOME T O JCN N ETWORKING B USINESS The business for any one.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
BTW = Belasting toegevoegde waarde
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Examen SPL kerntaak 1 Periode 7 Marketing.
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Projectwijzer 5 H3 Account- en marktanalyse Middenkader Engineering.
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
ORGANISATIE & MAATSCHAPPIJ
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
De volgende stap op weg naar burgerparticipatie in Roermond
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
“De vertaalsector zou verder
Transcript van de presentatie:

Curry-Analyse (Jay Curry) Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 1

SDP-Segmentatiemodel Waarom een Curry-Analyse? Hoe krijg je inzicht in klanten en klantgedrag? Hoe bepaal je wat de grootste klanten zijn? Hoe krijg je inzicht in de prestaties van account managers/verkopers? Hoe kan je inzicht krijgen in klanttevredenheid? Op welke manier beïnvloedt klanttevredenheid het klantgedrag? Hoe ga je als marketeer (en als verkoper) om met al deze kennis? Toetscriteria voor klanten zijn: Omzet Afzet Groeipotentie Specialisme Portfolio Marge Samenwerking Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 2

Curry-Analyse De Curry-analyse is een goede manier is om het klantgedrag in beeld te brengen door middel van klantpiramides. Door op bv maandelijkse/jaarlijkse basis het klantgedrag vast te leggen, zie je ook de bewegingen in dit klantgedrag. Hoofdelementen zijn: Actieve klanten Inactieve klanten Prospects Leads Suspects Rest van de wereld   De actieve klanten zijn de enige van deze groep die in een periode ook daadwerkelijk hebben gekocht. De actieve klanten kun je onderverdelen in: Topklanten 1% Grote klanten 4% Middelgrote klanten 15% Kleine klanten 80% >>Doel: Pareto 20/80 Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 3

Voorbeeld Office Supplies Office Supplies BV is een onderneming, die zich volledig richt op de B2B-markt met als kernactiviteit het leveren van integrale kantooroplossingen voor bedrijven. Het bedrijf levert van een bureaustoel tot aan de luxaflex, van archiefkasten, tot Cup-a- Soup. Het productengamma van Office Supplies BV is onder te verdelen in een viertal productgroepen, te weten; Automatisering Kantoormeubelen Kantoormachines Kantoorartikelen Situatie-analyse: Omzetstagnatie Meer actieve klanten Weinig inzicht klantgegevens Weinig inzicht marge verdeling en klantprestaties Weinig grip op klanten Geen marktonderzoek Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 4

Curry-Analyse Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 5

Curry-Analyse Rob Huijbers MM Docent Avans Hogeschool Breda Commerciële Economie Small Business 6