Het inzetten van verloskundigen bij het medisch onderwijs Opleiden voor de zorg van morgen Fedde Scheele & Joyce Kors.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Commercial off the shelf games in de klas
Advertisements

Kwaliteit van de informatie in het EMD
LOB ????.
Veiligheids- bewustwording Quality of Working Life
Intervisie: sterkte-zwakte analyse
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Kwaliteitsregistratie voor verpleegkundigen, hoe en Waarom?
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
(potentiële) belangenverstrengelingGeen Voor bijeenkomst mogelijk relevante relaties met bedrijven Bedrijfsnamen  Sponsoring of onderzoeksgeld  Honorarium.
BEROEPSTROTS EN PROFESSIONALS
Chlamydia trachomatis tijdens de zwangerschap: risicoselectie en attitudes van verloskundigen Monique Pereboom Msc, Department of Midwifery Science, AVAG.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Modern opleiden in de laboratorium-geneeskunde:
Identifying Teacher Qualitywww.teacherqualitytoolbox.eu.
1212 /mhj Quo vadis, (Bio) Medisch Ingenieur? Biomedische Technologie Technische Universiteit Eindhoven in samenwerking met Universiteit Maastricht Dick.
Integreren van onderzoek in onderwijs
Jongerenwerker moet voldoen aan steeds hogere eisen
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Informeel leren en….. social media
Toekomstgericht handelen
“… en dan krijg ik dus 40 leerlingen” Onderwijs, arbeidsmarkt en het invullen van de, gezamenlijke, maatschappelijke rol.
Kennis borgen Kennis integreren
Kwaliteit van leven Prostaatkankerpatiënten Struikelen over levenskwaliteit. Louis Denis – Europa Uomo Eindhoven, 31 oktober 2007.
Clinical audit Ervaringen in Engeland
Vrije wil als zelfverwerkelijking
VERLOSKUNDIGEN en WETENSCHAPPELIJK ONDERZOEK Marianne Nieuwenhuijze
Onderzoek in de verloskunde Now or never ?
Palliatieve zorg Alexander de Graeff, internist-oncoloog
TOM keurmerk Marius Berendse.
Geïntegreerd werken aan de ICT-eindtermen binnen muzische vorming.
Voortgangsgesprek fase 1
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
De kubus van CSPE succesfactoren!
Welkom bij Maastricht University.
Opleiden in algemene competenties
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord Derde regiobijeenkomst 15 oktober 2010 Interdisciplinair Opleidingsmodel Ouderenzorg Samen ontwikkelen Samen opleiden Samenwerken.
Professionalisering van de jeugdzorg in Nederland
Duurzaam duurt het langst bij Hogeschool Leiden
Bekwaam & Competent Hoe bewaak je dit?
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
Dublindescriptoren: Bologna Bologna-niveaus 1. bachelor, 2. master, 3. doctor Niveaubepaling door de resultaten (outcomes) van opleidingen, niet door inputs.
+ Lerend Netwerk RSR - Drechtsteden 10 december 2015
Werkplekleren in lerarenopleiding
Van receptuur naar referentie Nieuwe kwalificatiedossiers bieden houvast en ruimte Peter Cras, procesmanager kwalificatiestructuur, mei 2006.
WE CARE FOR THOSE WHOM THE WORLD IS FORGETTING Dokters van de Wereld Nederland: Toegang tot de gezondheidszorg voor ongedocumenteerde migranten GGZ uitwisselingsbijeenkomst.
Sandra Jellema Het opleiden van de duurzame professional.
Prikkelverwerking bij kinderen
Curriculum van de huisartsopleiding UMCG september 2006.
CPV Conflicthantering en persoonlijke veiligheid.
Excellent leiderschap in Haarlem
Onderwijs over etnische en culturele diversiteit Drs. Veronica Selleger arts-onderwijskundige Medische Psychologie, VUmc Dr. Jeanine Suurmond Sociale Geneeskunde,
Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig?
Co-Teaching: Hype of blijvertje?
Flitstraining RAPP-it: de snelle reflectie app
Werkconferentie Leren in de zorg
Van tuur- naar stuurinformatie
Blended Learning en Keuzedelen: Een perfecte combinatie
KATAPULT Welke belangrijke technologische ontwikkelingen
Past Continuous Deel 1: Functie & Vorm
Ethiek in de branche social work
Competentie gericht onderwijs
Werkgevers wendbaar aan de slag
Educational support & innovation
Logo Eye Opener: gemaakt door Taco Bals
Optimalisatie Longzorg
Klinisch redeneren Methodiek MZ Semester 1.
Sandra: introductie van ons / de master / aanwezigen
De nieuwe rol van de IB-er: coördinator van leren en innoveren
Aanwezigheid van Ouders bij het Multidisciplinair overleg (MDO) onderzocht door kinderverpleegkundigen: Anja Poll, Jacqueline Wolf en Martine Riphagen,
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Het inzetten van verloskundigen bij het medisch onderwijs Opleiden voor de zorg van morgen Fedde Scheele & Joyce Kors

Medisch inhoudelijke meerwaarde Fysiologie Risicoselectie Reflectie op handelen

Aandacht voor professioneel gedrag Verloskamer krachtige leeromgeving professioneel gedrag

Multiprofessioneel opleiden Deze praktijksituatie laat de nieuwe wereld zien. Overlappende competenties. Overlappende verantwoordelijkheden.

Doelmatig In zorg In onderwijs

Doelen Goals of multiprofessional working and learning Improved quality of care Increased patient satisfaction Improved working relationships Integrated learning practices Economic efficiency Greater centralised control Bron:Dent,J. Harden, R., A practical guide for medical teachers. Churchill Livingstone, 2005:181,

Vragen Deze opleidingsfilosofie bereidt voor op de zorg van morgen. Wat hebben wij laten liggen?

Vragen Deze opleidingsfilosofie bereidt voor op de zorg van morgen. Wij signaleren in onze beroepsgroepen angsten. Angsten voor het betreden van elkaars terrein. Moet hieraan aandacht worden besteed?